Ibanez UE-400

dr.meccano

in full effect
Ik heb afgelopen week bij iemand een UE-400 multieffect gekocht voor 50e

Met footswitch!

Nu zie ik als ik hem openschroef er ongeveer 30 potmeters er in zitten.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die dat ding gemodificeerd hebben??????

Blijkbaar hellemaal niemand, Heeft iemand Uberhaupt wel zon ding????
of ben ik weer de enige gek die er wel wat in zag.

Aangezien hij modulair is!

welke versie is het?

die met overdrive zou heel deftig zijn! had zelf 1 , maar geen footswitch dus verkocht...

Origineel geplaatst door MadR
:D

zelf heb ik hem ook .. en ook de 405
deze week maar eens een gitaar kopen :D

Gitaar kopen Mijn drumbox doet het er prima doorheen:okdan:
Maar heb wel ff stiekem met de gitaar geprobeerd maar dat is zeker
niet zijn MAIN ding bij mij. En over die chips weet ik niet Moet ik ff kijken Zal der wel opstaan zeker.

Origineel geplaatst door rvooh
welke versie is het?

die met overdrive zou heel deftig zijn! had zelf 1 , maar geen footswitch dus verkocht...

Het vette bij die overdrive is dat je kan kiezen omdat hij modulair opgezet is of die voor of na de compressie komt.
Net zoals de rest van de fx btw. En je kan een eigen mono (naar ik vermeen) effect erbij lussen en die dan mee in die
"chain" nemen:)

Ik vond het mijn koop van het kwartaal:confused:
Enfin hoop analoog voor 50e en ik kijk vd week effe naar die chips

Origineel geplaatst door dr.meccano
Gitaar kopen Mijn drumbox doet het er prima doorheen:okdan:
Maar heb wel ff stiekem met de gitaar geprobeerd maar dat is zeker
niet zijn MAIN ding bij mij. En over die chips weet ik niet Moet ik ff kijken Zal der wel opstaan zeker.

gitaar heeft een hogere impedancy dan linelevels ...
toen ik hem kocht liet de verkoper effe horen wat ie met het geluid van een gitaar deed
en daar veranderde een hoop meer dan toen ik naderhand een drumdoosje er doorheen joeg ...

ik heb dus het vermoeden dat het beter op gitaar klinkt ! :D
daarnaast wordt er over de overdrive redelijk gespeculeerd op harmony central
sommige vinden het niks .. de een vind hem op een ts9 en de andere weer op een 808 van ibanez lijken
en de andere vindt het maar een fuzz effect ipv overdrive

anyway die gitaar staat dus al een tijdje op me wishlist ...
wordt ook leuk om me talker op te proberen ! :D ;)

50 euro is cheap man.

Die dingen zijn veel geld waard (zeker met de footswitch erbij!)en erg gewild bij analoge effekten freaks.

Er zitten namelijk dezelfde circuits in als van een aantal legendarische Ibanez pedalen...

Ik heb zelf de U400 en U405 gehad.

zelf heb ik er ook één en ben er echt heel erge blij mee.

Naar mijn mening is die overdrive een 808 komt ook overeen met de tijd waarin hij gemaakt is en de knoppen op de controler. (Het kan moeilijk een goedkoop ODtje zijn aangezien het een super profeccionele bak is in tegen stelling tot de later gemaakte pedaal bakken van Ibanez.)

Over dat gemodificeren. Ik heb hem zelf nog nooit open gemaakt en hob er ook nooit van iemand gehoord die dat gedaan heeft maat het zal naturlijk goed mogelijk zijn.

Maar je hebt absoluut een super gaaf apparaat gekocht.

Origineel geplaatst door smackos
50 euro is cheap man.

Die dingen zijn veel geld waard (zeker met de footswitch erbij!)en erg gewild bij analoge effekten freaks.

Er zitten namelijk dezelfde circuits in als van een aantal legendarische Ibanez pedalen...

Ik heb zelf de U400 en U405 gehad.

wat heb je er dan voor gekregen ?

300 euro stuk ?

En ze zijn niet identiek aan de Ibanez pedalen .. lees harmony central nog eens

Re: Ibanez UE-400

Origineel geplaatst door dr.meccano
Ik heb afgelopen week bij iemand een UE-400 multieffect gekocht voor 50e

Met footswitch!

Nu zie ik als ik hem openschroef er ongeveer 30 potmeters er in zitten.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die dat ding gemodificeerd hebben??????
en nu voor 300€ verkopen: kapitalist! ;)

Re: Re: Ibanez UE-400

Re: Re: Ibanez UE-400

Origineel geplaatst door divi
en nu voor 300€ verkopen: kapitalist! ;)

ik bied 40 euro .. omdat ik er al 1 heb !

:)

LOL8)

Probeer iik een beetje undercover te gaan staat meteen de :smeris: op de stoep *D

Maar ja Wereld is hard en ik wil graag een MC909 dus moet toch ergens geld vandaan toveren....

Ik heb er 2 zonder voetpedaal...=( ik geloof de ue400 en ue405.....wil ze gaan opknappen zodat je de effecten kan aan en uitzetten met potmeter of switch aan de voorzijde...moet iets toch...wil ze wel verkopen voor een leuk bedrag

Ik heb er ook 1 mét voetpedaal :P
Ik vind die compressors lekker ruw.. je hebt alleen wel een noisegate nodig want anders compressed die hem zo hard dat die gaat rondzingen...

Maar wat ik mij afvroeg: Als je die ibanez open maakt dan zie je binnen in misschien wel 15 tot 20 afstel(trim)pots zitten.. Ik durf er niet zo goed aan te draaien als die aanstaat dus ik heb geen flauw idee wat ze doen... maar misschien een idee om iemand anders er een x naar te laten kijken... ik had namelijk al bedacht dat eronder die Ibanez nog een 19"bak kwam te hangen met al die trimpots velengt naar een frontpaneel... Kan je nog meer freaken...

En ik heb geen stereo out voor die chorus/flanger erop zitten terwijl je wel de width knop naar je toe kan trekken om hem in Stereo mode te zetten... maar dan verandert er niks aan het geluid...

Laatst gewijzigd:
de mijne heb ik gevonden op het afval in een afvalsorteercentrum..

geen geintje!
zonder pedaal weliswaar...

heb ik dan maar gewoon doorverkocht aan een verzamelaar

Kan dan niemand mij uitleggen hoe dat zit... Als ik hem naar stereo mode trek dan word het geluid dus clean en hoorje dus helemaal geen Chorus/Flanger effect meer.....

Whats the use of my button????

Back