Goeie (Virus) Bass Synth Gezocht

Je kunt op de virus (en andere synths) patches zoeken op categorie. Bijvoorbeeld "lead", "bass", "vocoder", etc. Hoe, staat vast wel in de manual of op internet (virus faq).

Origineel geplaatst door Stephen
Waarom duurt het trouwens zo lang voor de Virus Ti in de winkel ligt.
"Omdat ze nog steeds sounds zijn aan't programmeren."
Wat een BS. Het duurt zo lang omdat ze problemen hebben met de software.

Volgens mij ben je hier aan het verkeerde adres. Afaik willen de meeste mensen of dit forum juist zelf hun sounds maken of minimaal presets tweaken.

Waarom zou je in godsnaam willen weten welke presets cool klinken? Dat weet je toch alleen zelf als je ze hoort? Alsof iedereen dezelfde smaak heeft.

En waarom koop je in godsnaam een synth waarvan één van de sterkste punten is dat je er makkelijk je eigen sounds mee kan maken. Blijkbaar ben je alleen geinteresseerd in presets. Koop dan een XV5080 of een Triton of weet ik wat voor rompler.

Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe synth heb is het maken van een uitgebreide patch library met de patches die ik op het internet kan vinden. En dat vind ik allesbehalve saai, daar krijg ik toch een berg inspiratie van, dat wil je niet weten. Daarna zoek ik uit wat ik mooi vind voor een track, en ga ze tweaken totdat ik tevreden ben. Als ik een bepaalde sound mis dan probeer ik 'm zelf te maken.

dat is het toch... als je muziek aan het componeren bent, kom je er achter dat je er nog een bepaalde sound in wil.. die ga je maken. lullige melodietjes kunnen vet klinken met een bepaalde sound. je gaat toch geen melodie bedenken en daarna zeggen, ach doe maar met een trompet of nee een gitaar... wat een bs allemaal. dat zou betekenen dat je elk geluid in een stuk zou kunnen verwisselen met een willekeurig ander geluid. lekker uitgesproken muziek maak je dan

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat een onzin. Als je je een beetje verdiept in de Virus weet je dat meer dan 50% van de controls in de menu's zit!
Er zitten inderdaad veel knoppen op, maar er zijn veel meer controls dan er knoppen zijn.

Bovendien is het alom bekend dat de virus niet de makkelijkste synth is om te programmeren.

Nou, ik ben geen genie met het programmeren van sounds, maar ik vind de virus toch wel extreem makkelijk. Natuurlijk zit er van alles in de menu's. Maar dat neemt niet weg dat de menustructuren erg simpel zijn, en dat je met de knoppen op het frontpaneel óók al super geluiden kan programmeren! (Zeker een basje, kom nou)

Maargoed, laat iemand vooral een linkje naar een leuke patch voor die jongen neerzetten; het is zijn zaak of hij z'n virus wil gebruiken om zijn eigen geluiden te maken, of om andermans patches te gebruiken. Hij heeft ervoor betaald :)

Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat sommige mensen geen geluiden willen programeren maar alleen willen componeren ?
Als je piano speelt hou je je toch ook niet bezig met het pianogeluid, maar maak je liedjes ?

Het is natuurlijk wel lame om aan ons te vragen welke presets goed klinken maar ik geef toe dat het proberen van gedownloade patches geestdodend werk kan zijn.

Het basgeluid in de plaat klinkt trouwens als de Lately/solid bass preset uit de Yamaha FM synths.
(ik heb 'm nagemaakt in m'n G2 : Link 'k heb 'm niet standaard in de virus zitten.)

ruil je virus maar in voor een SH-101

als je toch roland bass zoekt kun je gelijk maar het beste ervan nemen.

ik heb er een te koop voor je.

[off-topic]
Je moet eens naar Stephen's Drums-Silvered luisteren. Je kan het inderdaad 'relaxation trance' noemen (Ad Visser, eat your heart out! :)), maar d'er zit een interview met Reggi & Sylvie van Sylver/Milk Inc/... in verwerkt. Toch wel het domste interview ooit gehoord! Maar goed, Sylvie is een makkelijke prooi... In ieder geval bij deze een oproep om heel die Milk Inc.-nest eens te laten opdoeken, want ze hebben het niveau van de mainstream dance in België en omstreken zwaar omlaag gehaald. Heel hun 'carriere' is gebaseerd op 1 template-song gecombineerd met een platte, niet-innovatieve sound die ze tot in den treure uitmelken, vandaar 'Milk Inc.'. Alleen Reggi z'n bankrekening is er beter van geworden. Hedentendage staat 'Love Is An Angel' van Sylver in de Top 5. 20 jaar geleden stond in diezelfde Top 5 '19' van Paul Hardcastle. Erbarmelijke evolutie als je het mij vraagt... :r
[/off-topic]

*Hoi, ik ben Stephen en zoek een auto. Ik heb 500.000 Euro als budget. Welke kan ik het beste kopen?
Wat wil je, hoe moet ie eruit zien, hoe snel moet ie (niet) gaan...
*Ja tering heej, moet ik het zelf nog uitzoeken ook. Weet je hoeveel moeite dat kost? Ik heb alleen rijbewijs gehaald in 10 jaar tijd ..

*Hoi, ik ben Stephen en zoek een auto. Ik heb 500.000 Euro als budget. Welke kan ik het beste kopen?

Bah, :r Vergelijkingen maken is alleen voor ...

't is toch normaal dat je eerst de bestaande sounds probeerd van een nieuwe synth.
Zo krijg je een idee van wat ie allemaal kan en wat ni.

Pas daarna kan je variaties of nieuwe patchen maken.
En m'n eerste indruk van m'n Virus C gaf me alles behalve inspiratie.

'k Ben in ieder geval blij dat ik niet meer op een Ti zit te wachten.
Na de softsynths onder XP is nu ook m'n Virus Hype over.

En m'n eerste indruk van m'n Virus C gaf me alles behalve inspiratie.

'k Ben in ieder geval blij dat ik niet meer op een Ti zit te wachten.
Na de softsynths onder XP is nu ook m'n Virus Hype over.
Het is heel soms wel eens handig om van te voren demo's te beluisteren of gewoon naar een muziekzaak te gaan om 'm in real life te horen voordat je een synth aanschaft ;)

Merci voor de aanmoediging,
maar dan moet ik het weer zelf doen
terwijl er zovelen een virus hebben.

Jezus man! Luie hond. Sorry hoor, maar waaom heb je dan een synthesizer gekocht? Om anderen de sound te laten programmeren? Zelf niets doen en wachten tot dat anderen de sounds voor je gaan maken? Doe je dat ook zo met het maken van eigen tracks?

Samples klinken niet zo goed over een gans keyboard, met sampler filters/modulatie.

Je snapt net zo weinig van samples als van het programmeren van een synth merk ik al en dat terwijl je al meer dan 10 jaar muziek maakt? Op een doedelzak zeker?

Ik snap sowieso weinig van je posts waarin je het maar over moduleren en weet ik het wat hebt. Wat ik begrijp is dat je wel muziek wilt maken, maar geen sounds? Dan is electronische muziek niet de beste keuze denk ik zo. Of je moet geld genoeg hebben dat je iemand inhuurt om voor jou de sounds te programmeren....

Het is heel soms wel eens handig om van te voren demo's te beluisteren of gewoon naar een muziekzaak te gaan om 'm in real life te horen voordat je een synth aanschaft
Off Course,
Heb ik gedaan.

Die Virus demo's van op de Access Site en van Vengeance
heb ik op m'n MP3 player gezet en meerdere keren beluisterd.
Evenals die van de JP80x0 en van de V-Synth.

En de Virus Classic heb ik kunnen testen,
maar die gaf oorverdovende pieptonen bij het "knopkesdraaien".

Jezus man! Luie hond. Sorry hoor, maar waaom heb je dan een synthesizer gekocht? Om anderen de sound te laten programmeren?

Volgens mij worden de beste tracks gemaakt met sounds die van te voren of die door anderen zijn gemaakt.

Volgens mij worden de beste tracks gemaakt met sounds die van te voren of die door anderen zijn gemaakt.

Okay en hoe bepaal jij dat dan? Wat een onzin zeg. Hangt er ook sterk van af wat jij onder "de beste tracks" verstaat.

Okay.. Ik heb ook een Virus en heb nog nooit overdovende pieptonen gehoord tenzij ik dat wilde. Ik heb al helemaal in de gaten wat jij weet van je apparatuur en blijkbaar alles door een ander wil laten doen.

Veel succes ermee joh....:gaap:

Okay.. Ik heb ook een Virus en heb nog nooit overdovende pieptonen gehoord tenzij ik dat wilde. Ik heb al helemaal in de gaten wat jij weet van je apparatuur en blijkbaar alles door een ander wil laten doen.

'k heb het over de virus classic,

en volgens mij zit je der volledig naast wat je beeld over mij betreft.

'k heb genoeg tijd in m'n sequencer plugin gestoken,
en 'k ben er zeker van die ie meer kan dan jou standaard cubase of logic setup.

dus alles door een ander laten doen???

Als nu iemand die al jaren een virus heeft had gezegd probeer Rom patch c 12 of zo eens...
dan was ik al wat verder geholpen in plaats van al dat opgezwollen gedoe.

'k heb het over de virus classic,

en volgens mij zit je der volledig naast wat je beeld over mij betreft.

'k heb genoeg tijd in m'n sequencer plugin gestoken,
en 'k ben er zeker van die ie meer kan dan jou standaard cubase of logic setup.

dus alles door een ander laten doen???

Als nu iemand die al jaren een virus heeft had gezegd probeer Rom patch c 12 of zo eens...
dan was ik al wat verder geholpen in plaats van al dat opgezwollen gedoe.

Klopt. Die Classic geeft inderdaad niets anders van piepgeluiden. Ik zat er ff naast inderdaad.

Gebruik ik Cubase of Logic ja? Goh... hoe weet je dat zo zeker?

Maargoed... Patch B69 moet je hebben. Succes ermee :okdan:

hoge resonance en lage cutoff.
als je niet weet waar iets voor dient blijf er dan van af. en koop een casio

Back