Welke synth?

Origineel geplaatst door cloudman
hoe zit het met de topicstarter? iets beslist? ;) ;)

Bijna Micro Modular van ProtoHuman. Eerst nog toestemming van vader, en dan maar laten komen!

dat ding is maar 1 stemmig ofzo!

Ik weet niet of je dat nou zoekt :confused:

micromodular is gaaf.

tip: niet gelijk weer wegdoen als je hem niet snapt !
ga er lekker een tijd mee pielen, hang er een midibordje aan en freaken maar !

met een beetje simpele patches kan je wel met 3 of 4 stemmen werken.
maar monofoon, dat is toch niet zo erg ??? een Moog 3C is toch ook mono ? (nee, niet de zachte versie:))

Ik zeg niet dat het een ruk apparaat is maar heb jij wel eens trance met 4 noten gemaakt?

Das moeilijk kan ik je vertellen....

Ik denk dat hij beter voor iets anders kan gaan kijken ofzo....

Maar ja wie ben ik, lekker filteren met een micromodular is ook leuk, of meesterlijke kicks.....

my 2cents.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ik zeg niet dat het een ruk apparaat is maar heb jij wel eens trance met 4 noten gemaakt?

Das moeilijk kan ik je vertellen....

Ik denk dat hij beter voor iets anders kan gaan kijken ofzo....

Maar ja wie ben ik, lekker filteren met een micromodular is ook leuk, of meesterlijke kicks.....

my 2cents.....

Voor de polyfone sounds heb ik nog altijd de KS5.

ik ken je natuurlijk niet maar ik heb net je thread doorgelezen en ik vraag me af waarom je ineens over wilt stappen op die micro modular...
volgens mij moet je jezelf nog eens afvragen wat je nou werkelijk wilt!
de MM kan idd een hoop en is breed inzetbaar maar vaak werkt een apparaat voor een toepassing toch beter.
(in ieder geval voor mij)
met de micro modular kom je waarschijnlijk echt niet meer aan muziek maken toe! :duivels:
ook leuk natuurlijk maar koop dan zijn grotere broer...

anyway veel succes!

Origineel geplaatst door chielos
ik ken je natuurlijk niet maar ik heb net je thread doorgelezen en ik vraag me af waarom je ineens over wilt stappen op die micro modular...
volgens mij moet je jezelf nog eens afvragen wat je nou werkelijk wilt!
de MM kan idd een hoop en is breed inzetbaar maar vaak werkt een apparaat voor een toepassing toch beter.

(in ieder geval voor mij)
met de micro modular kom je waarschijnlijk echt niet meer aan muziek maken toe! :duivels:
ook leuk natuurlijk maar koop dan zijn grotere broer...

anyway veel succes!

De MM is een zeer flexibel synth. Daarom is hij zo handig. Ik ben nu van plan de KS5 voor het meeste werk te gebruiken en de MM voor de KS5 wat op te peppen en eigen sound te maken waar de KS5 kort schiet. Alle andere synths (Micron, Microkorg, Virus...) doen eigenlijk hetzelfde als mijn KS5 (VA). Dus is dat onlogisch om nog zo een te kopen. De MM kan ook meer dan VA, en daarom de meest geschikte kandidaat. En is de MM de goedkoopste synth!

Ik zou als ik jou was gewoon een Virus B kopen hoor.

Ik heb zelf geen VA'tje in de buurt staan, maar als je snel een paar leuk klinkende geluiden (tegelijk) wilt maken met een makkelijk bedienbare bak, dan is dat de keus.

Of je moet al wat meer dingen hebben staan, in dat geval is iets analoogs wel leuk als aanvulling.

Ik heb ook een Micro modulair (de enige digitale synth die ik heb) en hij word in elk nummer gebruikt. Modulaire synths zijn ook het meest gemakkelijk te programeren, als je eenmaal weet wat alle modules doen.

Ik doe mijn micro modulair nooit meer weg. Heel klein heel fijn en rood, wat wil je nog meer. (behalve dan de muren vol met buchla/serge/ems/moog/system700 ect.)

Hmm, ondanks dat ik m aan de pc MOET hangen misschien toch het overwegen waard dit monster te kopen. Hoor er ook alleen maar positieve dingen over ..

Laten we het nu simpel houden. De MM is altijd mijn droom geweesd, ik kan hem krijgen, en hij is het goedkoopst van alle synths waar ik intresse in heb. Ik wil hem kopen, dus koop ik hem maar.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Veel plezier ermee!!!! :mega: :dj:

Bedankt! Maar eerst moet ik nog toestemming van mijn vader krijgen.

veel en succes plezier ermee!
ik denk dat die toestemming wel zal lukken toch*D
greetz chielos

laat ons eens wat soundbites horen he als het zo ver is ;)

YESSSS!

YESSSS!

Ik heb toestemming van mijn vader. Nu alleen nog op mijn verjaardag wachten (3 weken) en hij komt eraan!

Origineel geplaatst door cloudman
proficiat! :)

je wil dus met de MM je ks opwarmen?

Een beetje. Ook wil ik met de MM sounds maken die de KS5 helemaal niet kan maken. En als FX gebruiken.

Back