jazz of nie

DRe

SSM spacestation
ik zat laast te rotzooien en kwam er een soort jazz uit
1. Kan je jazz met synths maken of of is dat alleen voor "orginele" instrumenten.
2. Klinkt dit leuk of is dit kolder, muziek zonder inspiratie.
:smeris:
wat zou jij veranderen.

Attachments

• jazz.mp3
    973,7 KB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
klinkt eerlijk gezegd een beetje als een willekeurige verzameling sounds en noten zonder samenhang. Dus als ik moet kiezen tussen leuk of kolder, wordt het toch kolder ben ik bang :D

Klopt wel een beetje hoor een beetje rommelig. Het is ook wat ik nooit heb gedaan, daarom heb ik maar een ander stukje er uitgeknipt zonder gitaar.

gewoon lekker zo houden .. mooie lead erover heen ?

enne het kan met allebei ... acoustisch of electronisch ..
manzel bijv ( oude funk band ) gebruikte ook synths en keyboards voor hun blazers gedeelte
vermoedelijk omdat blazers te duur waren ofzow ...

Geef het een wat normalere drumpartij en laat iemand, of jezelf als je dat kan, er een jazzsolo met dezelfde rhodes overheen spelen. Dan heb je st. Germain muziek en kan je het geloof ik jazz noemen.

dit was mijn eerste post op dit forum! whrelp!

Welkom op dit forum Erik

wat voor muziek maak je zelf.

Ik doe regelmatig ook aan st Germain muziek, maar meestal met weinig succes. Ik zit vooral met dingen als deephouse en breakbeat te kloten, soms voor de lol wat hardstyle.
Als ik mn nieuwe pc'tje heb zal ik wel ff het een en ander posten.

Improvisatie is trouwens het belangrijkst als je jazz gaat maken. Zo'n solo moet wel aan het een en ander voldoen maar wat weet ik niet precies.

Origineel geplaatst door Erikuitdebunker
Ik zit vooral met dingen als en breakbeat te kloten,

.
Dat je die beat dan niet leuk vindt, is ook een soort break, dat vond ik nou het leukste van dit stukje.

Origineel geplaatst door the captain
ik had liever wat échtere drums en bass
Dat was juist mijn vraag, jij vind dus van niet.

De acoordjes zijn best grappig, maar de beat vind ik niet zoveel aan......

Als je hem heel abstract wil houden, gebruik dan ook wat andere en meer diverse drumsamples
en probeer wel enige structuur erin te krijgen.

Als je dit soort "Nu Jazz" wil gaan maken, luister eens naar dingen als Bugge Wesseltoft, Eivind Aarset,
Jaga Jazzist, Lars Horntveth etc.

Dat is goed voor de inspiratie :)

ha mooi ga es eff luisteren :)

Back