hulp bij juno-60 arpeggiator clock met trigger aansturen

AgentOrange

Ingeburgerd
Hee

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een juno-60. Nu wil ik de arpeggio clock gaan aansturen met mijn 909. Dat kan toch met de trigger out? ik had wat rinshot geluidjes in de sequencer van de 909 geprogrameerd. Ik had het allemaal aangesloten maar er gebeurde niets. Behalve dan dat de juno doorhad dat ik er een kabel inplugde en dus die arpeggio rate schuif het niet meer deed. Maar verders niets, ik hoop niet dat er wat stuk is :(

kan een van jullie mij eens precies vertellen hoe dat aangesloten moet worden en of ik op mijn 909 nog iets moet instellen, of dat er wat anders moet gebeuren? dit is voor mij ook een eerste keer.

Alvast bedankt!

Je heb op de 909 een rimshot output en ook een trigger output.
Die trigger pulse programeer je inderaad met de 909 zijn rimshot.
Als je twijfel of er iets niet werkt probeer dan eerst is een andere kabel.
Werkt het dan nog niet probeer het dan met een kort geluid van je 909 (snare of zo) via je mixer zijn send.
Als dit wel werkt zal het hoogst waarschijnlijk aan je trigger output van je 909 liggen.

euh... lang geleden dat ik een JU-60 had maar moet je daarop niet nog wat instellen / omgooien? een of andere switch in de Arpeggio sectie? dacht het eigenlijk wel...

Origineel geplaatst door Patat Met
Als de arpegiator van de juno normaal werkt zonder dat je er een triggerkabel in stopt. Dan is waarschijnlijk de trigger uitgang van de 909 kapot.

Of de trigger ingang van de juno. ;)

waarschijnlijk overbodige info...

Arpeggio op aan
HOLD op aan
play op 909
toets naar keuze (wit of zwart)op de JU60

Trigger out van 909 is waarsch. met spanningsmeter wel te testen

heee

Bedankt voor alle info! Het is inderdaad de trigger out die naar zijn grootje is, want op de gewone rimshot werkt ie prima of op de snare. In ieder geval mijn arpeggiator werkt!

enig idee waar of bij wie ik het beste mijn trigger out kan laten repareren of is dit ook zelf makkelijk te doen?

alvast bedankt!

Back