Een MIDI Fender Rhodes!

Vet man! Getuigd wel van lef, om hieraan te beginnen! :okdan:
Ik neem aan dat je Rhodes straks alleen MIDI uit stuurt? Wat is precies je doel hiervan?

Alleen Midi-uit. Doel is geluiden kunnen layeren met de Rhodes sound! Bv mooie donkere pad, of DX piano met echte Rhodes...

Grtz,
Jeroen

Ik snap. Strak plan hoor. Iets om op grotere schaal te doen misschien?

Het is nogal veel werk (mn, het bepalen van de optimale positie), en tijd is beperkt. Bovendien ben je afhankelijk van wat voor soort midi-keyboard je vind....

Grtz,
Jeroen

Absoluut een gaaf idee! Wel een beetje lef hebben uiteraard, maar het lijkt me zeer cool om modules eraan te kunnen hangen!

Heb je specifiek voor dit masterkeyboard gekozen? Speelt het licht? Ik kan me voorstellen dat je de aanslag van die extra sensoren terugvoelt in de normale aanslag, of is dat minimaal?

Ik heb vooral gekozen voor deze omdat ik er erg goedkoop tegenaan liep. Ik heb de sensors nu zo geplaatst dat je het verschil vrijwel niet merkt in de aanslag....

Grtz,
Jeroen

Gaaf !:walker:

Ik had het project van Steven Kruyswijk ook al eens bestudeerd...
Jij implementeert het dus bij een Mk1 88.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, als synth- en Rhodes liefhebber en eigenaar.....

de laatste versie (Mark V) heeft ook midi. Chick Corea had er eentje.

MIsschien kan je daar wat over vinden. Succes met je project

wow gedurfd project!

Hoe lang ben je er inmiddels mee bezig?

Origineel geplaatst door Jeroen
Het is nogal veel werk (mn, het bepalen van de optimale positie), en tijd is beperkt. Bovendien ben je afhankelijk van wat voor soort midi-keyboard je vind....

Grtz,
Jeroen

misschien weet je het al maar er worden silent systemen voor pianos en vleugels verkocht, die er waarscheinlijk zo in kunnen. praat je over nog geen dag voor de montage.

los te verkrijgen bij div pianozaken.

wel knap

Ik ben in het bezit van zo'n silent-piano van Yamaha. Maarruh, zo'n systeem kost wel effe wat meer dan 90 euro (ongeveer 1000 euro).....

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Ik ben in het bezit van zo'n silent-piano van Yamaha. Maarruh, zo'n systeem kost wel effe wat meer dan 90 euro (ongeveer 1000 euro).....

Grtz,
Jeroen

yamaha is duur maar goed , er zijn goedkopere merken technics o a .
dan is het nog steeds duurder, en niet zo leuk
:)

succes met de midimod :biertje:

Back