Lexicon - MX 200

michiel blanken

----DMM----
Beste forumleden.

Ik ben op internet de Lexicon - MX 200 tegengekomen
nou staat er op de site van Lexicon http://www.lexiconpro.com/mx200/index.asp
het volgende:

STUDIO OPERATION
In the studio, advances in computer-based recording have led many engineers to value the instant control and heads-up use of plug-in effects – but many still yearn for the rich, complex sound found in a dedicated hardware processor. Now, Lexicon provides a USB interface with intuitive cross-platform VST® and Audio Unit plug-in windows, allowing the MX200 to function as a “hardware plug-in” – recognized and functioning within VST and Audio Units-compatible DAWs as a plug-in effect, but still operating as a dedicated hardware unit. This unique USB plug-in feature allows users to easily control the MX200 in their computer-based recordings within the graphical interface that appears in the recording application like a plug-in, with full automation and recall features. Now software-based recording engineers can stay focused on the heart of their studio – the application window of their recording software. A powerful cross-platform Editor/Librarian software package is included as well. MX-Edit™ lets you create, edit, compare, save and load reverb and effects programs for use with your MX200 on your Mac® or Windows® XP computer.

Nou is mijn vraag :
kan iemand mij vertellen of het met dit apparaat mogelijk om het geluid dan via usb te laten
lopen een beetje het zelfde idee als met de virus TI

gr michiel

begrijp van de lexicon en de feedback site dat je dit ding via USB aansluit op een pc waarna hij te gebruiken is als VST plugin/ Zowel de bediening als het geluid gaat dus via de USB kabel.

Lijkt mij persoonlijk een erg aantrekkelijk apparaat als je veel met VST plugins doet. Vind de lexicon hardware over het algemeen toch wel beter klinken dan een willekeurig plugin.

Idd ja ik heb nl erg veel moeite een echt goed klinkende
reverb plugin te vinden.
Op de een of andere manier klinken ze wat mij betreft net iets te dun.
Dit zou dan wat mij betreft een mooie oplossing zijn ;-)

Maar ik vind het wel erg vaag dat usb verhaal.
ze zijn niet echt duidelijk of de audio nou ook via usb gaat.
zijn er geen forumleden die in het bezit zijn van dit apparaatje?

op de feedback site staat dit:
Sluit hem aan via USB en de MX 200 biedt zich aan als VST plug-in. Zonder je computer te belasten biedt de MX 200 je de kwaliteit waar Lexicon beroemd door is geworden.

lijkt me dus echt dat alles via USB gaat. Anders was er ook weinig bijzonders aan lijkt me, alle apparaten gebruiken al gewone analoge in en outs. alleen bediening via USB lijkt me niet echt interssant.

klopt ik vind het ook alleen interssant als de audio via usb gaat (en de latency niet te hoog is natuurlijk)

Volgens mij is ie nog niet leverbaar?

Dit is gewoon een VST plugin in een doosje die je ook stand alone kan gebruiken.
Afgaande op de prijs (235,-) kan ik me niet voorstellen dat deze bak zo goed kan klinken als een beetje kwaliteits-VST plugin dat doet. Het lijkt mij daarom nou juist geen aantrekkelijk apparaat als je aleen maar met VST's werkt. Ik denk dat je je geld dan beter kan besteden aan een VST reverb van hoge kwaliteit.

dit lijkt me juist het tegenovergestelde van een VST in een doosje.
Het is juist een hardware bak die ia VST tegebruiken is.

Ik heb m nog niet gehoord natuurlijk maar ik verwcht wel dat dit ding goed klinkt. Dat is lexicon tenminste wel verplicht als ze hun naam hoog willen houden. Lage prijs is wel te verklaren. het is waarschijnlijk gewoon een soort MPX110 maar dan met VST interface.

Dat zeg ik. :P

Origineel geplaatst door Flesje
Dit is gewoon een VST plugin in een doosje die je ook stand alone kan gebruiken.

Maargoed, mijn verhaal komt ook een beetje voort uit het feit dat ik de manier van "hardware Fx als VST gebruiken" al even heb toegepast met de TC M300 in Cubase SX3. Op zich leuk, maar in het geval van de M300 voegt het weinig toe aan het aanbod van VST's. Het is meer van hetzelfde... Ik vermoed dat dat met de MX200 niet heel anders zal zijn, maar toegegeven, dat is nog koffiedik kijken.

De audio gaat niet via usb,alleen de bediening....review is te lezen in de Interface....
Gewoon goede fx-bak die bedienbaar is via usb....

uit de faq van de MX 200 op de lexicon site :

Q: On the MX-200, will I be able to use more than one instance of the VST plug in at a time?
A: The MX200 unit is a stereo in/out unit. You can only have one instance of the plug-in in a VST host at once. The processing is done in the MX200 while the plug-in is for remote control only. There is no audio carried via the USB connection at this time.

Lexixon MX200

Lexixon MX200

Nope, geen geluid over USB.. De VST plugin is een hardware plugin waar de MX200 mooi te bedienen valt uit elke VST-aware editor (alhier Sony SoundForge), maar geluid gewoon via de Lexicon hardware.
Klinkt overigens eeeerrrruuggg goed! Heb hier ook een Behringer Virtualizer Pro DSP2024, maar die haalt het lang niet bij de Lexicon..

Cheers!
PvN

Re: Lexixon MX200

Re: Lexixon MX200

Origineel geplaatst door pvn
[BHeb hier ook een Behringer Virtualizer Pro DSP2024, maar die haalt het lang niet bij de Lexicon.[/B]
Vind je het gek?!
Een Behringer galm van EUR 99,-- of een Lexicon galm van EUR 239,--... :bekdicht:

Voor de prijs klinkt de behringer niet verkeerd heb hem zelf ook.
Maar ja is geen vergelijk met een lexicon natuurlijk.

Back