Je favoriete VST Synth

Ik heb nog maar net Cubase en nog niet veel Vst's gebruikt, maar 'String Theory' heb ik er wel al standaard instaan. Heel aardig om spacy pads mee te maken.

Zijn er ook mensen hier die werken met soft-synths en breathcontrol?

Ik bezit een Yamaha Midi-windcontroler (zeg maar zo'n eletronische klarinet) en ben op zoek naar
een Soft-Synth die daar lekker geschikt voor is.
In de oefenruimte van onze band heb ik een paar (hardware) soundmodules (Yamaha en Roland) en die zijn uitstekend geschikt om via breathcontrole bespeeld te worden.

Maar nu de software-synth's ik heb wat geprobeerd, sommige hebben een button voor breathcontrol, maar ik ben er tot nu toe niet een tegen gekomen waar ik 'kippenvel' van kreeg. :-)

Iemand een tip voor mij?

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Zijn er ook mensen hier die werken met soft-synths en breathcontrol?

Ik bezit een Yamaha Midi-windcontroler (zeg maar zo'n eletronische klarinet) en ben op zoek naar
een Soft-Synth die daar lekker geschikt voor is.
In de oefenruimte van onze band heb ik een paar (hardware) soundmodules (Yamaha en Roland) en die zijn uitstekend geschikt om via breathcontrole bespeeld te worden.

Maar nu de software-synth's ik heb wat geprobeerd, sommige hebben een button voor breathcontrol, maar ik ben er tot nu toe niet een tegen gekomen waar ik 'kippenvel' van kreeg. :-)

Iemand een tip voor mij?

Ja leuke vraag. Op die nieuwe CME van mij zit ook adem controle. Ik sluit mij aan bij je vraag en wacht ook af..

Laatst gewijzigd:
Gebruik nog niet zo lang SW synths ... dus weinig ervaring met vergelijkbare pakketjes, maar:

Bassline en leads: vooral Rob's Blauwe geluidsfabriekje 'Blue' is lekker tweakable... en daarna korg legacy's ms20 + poly6.....

Beats: de Drumatics - gratis blijft tog lekker!!

Vaz Modular gebrruik ik al enkele jaren om al mijn experimentele routings te doen die ik op mn hw synths niet kan. Super programma!

Al eerder genoemd ''microtonic".
Goede drum synth voor techno, minimal.

Ik ben niet zo'n vst synth liefhebber maar mijn fav. vst instr. is dan Reaktor, de enige die ik gebruik 8o)

absynth 3
fm7
lazysnake
atmosphere
moog modular
arp 2600
wollo spacer
en natuurlijk de cs-80v!

RGCAudio/Cakewalk - Z3TA+
Rob Papen - Albino
Softplug - Adventus
reFX - Vanguard
GForce - Oddity ---> in bestelling :)

en misschien komt de M-Tron nog eens :)

Laatst gewijzigd:
- Tone2 Firebird
- Linplug Cronox 3
- Linplug RM IV
- Sonic Charge Microtonic 2
- Fabfilter Twin
- Korg MS20 (Legacy)
- Korg Polysix (Legacy)
- Korg Wavestation (Legacy)
- Korg M1 (Legacy)
- FL Wasp XT
- FL Sytrus
- Xphraze

Stylus RMX
Trilogy
REFX Vanguard (1 van de weinige brute Softsynths)
Arturia Minimoog
Korg MS20
Korg Legacy Cell
Z3TAx
Microtonic (beste soft drumsynth around!)

Audiorealism Bassline

TB-303-LARGE.jpg

Back