Je favoriete VST Synth

Origineel geplaatst door Roel
kun je de software attack wel besturen met alle nodige controllers? de hardware attack heeft dat nl niet volledig geimplementeerd.:confused:

de hardware bak heeft dat wel hoor ....de eerste octaaf is global voor de drumssounds ..de overige 12 parts zijn onafhankelijk van elkaar , aan te sturen op eigen midikanaal

ja datkan je ..
je hebt 12 verschillende midi kanalen voor de polyfone synth parts ..elke parameter met hun eigen midi control cc.....zalig synthje

ik bedoelde vooral de cc;s voor de parameters. goed om te weten lijkt me leuk bakje
al is de soft variant inmiddels nogal wat goedkoper

z3ta+:halleluja

Vind vooral de snares beter uit attack.
Microtonic heeft een holle plastic sound vink.

Deze ziet er ook wel knap uit vind ik:

u-no-60.jpg

Klinkt ook wel goe

Hier GRATIS te Downloaden

orson.wouters, als ik jou was zou ik die plug nog een keertje downloaden, het plaatje is de oude versie zonder chorus.....
maar het is idd een van de betere juno vst-i-tjes. krijg toch veel sounds uit een semi beperkte synth

Origineel geplaatst door The Unholy
Virus Powercore. Eigenlijk de enige vst synth die ik echt goed vind.

is dus geen vst ook al werkt ie als vst, je zou de Ti toch ook geen vst noemen.

Origineel geplaatst door vipal
is dus geen vst ook al werkt ie als vst, je zou de Ti toch ook geen vst noemen.

Volgens deze redenering zijn de uad-plugins, TDM plugins, enz ook geen "vst/au/rtas/dx-Plugins".

Het verschil is dat een hardware virus eigen DSP's heeft. Bij de Virus Powercore en Virus TDM is 'ie geport naar een generieke dsp. Dat kan in theorie dus ook de cpu in je PC/Mac zijn. Maar het is idd een schemergebied.

Als Access zélf een pci-kaart zou uitbrengen met de functionalteit van de virus als plugin, dan geef ik je gelijk. Hij is echter geport naar een generieke dspkaart. 2 verschillende zelfs! Powercore en Protools HD.

Mijn fav. is zonder enige twijfel de Arturia Minimoog.
Hun Jupiter is ook een joepie-ster! :D

De Moog wil ik nog aanschaffen, de Jupiter gebruik ik alvast al (als demo).

De Moog's muziekgenre? eh....it's all the synth you'll ever need! :biertje:

Origineel geplaatst door mavn
Hij is echter geport naar een generieke dspkaart. 2 verschillende zelfs! Powercore en Protools HD.

die allebei gebruik maken van dezelfde cpu als de virus ...motorolla

Ik gebruik van Magix een aantal pakketten (Studio 2006 en Studio 2007XXL, Techno&Trance). Heb nu ook de Korg Legacy en heb voorheen Cubasis VST gebruikt.

Weet iemand of je met de Korg MS20 Controller ook andere pakketten zoals de Moog Modular V of de ARP2600V kunt aansturen?

Alvast dank voor de moeite.

Phochos:dj:

Origineel geplaatst door phochos
Ik gebruik van Magix een aantal pakketten (Studio 2006 en Studio 2007XXL, Techno&Trance). Heb nu ook de Korg Legacy en heb voorheen Cubasis VST gebruikt.

Weet iemand of je met de Korg MS20 Controller ook andere pakketten zoals de Moog Modular V of de ARP2600V kunt aansturen?

Alvast dank voor de moeite.

Phochos:dj:

Ja, shift+click op de knop die je wilt draaien en beweeg je knoppen van je Ms20 controllbordje, voila:)

Back