Je favoriete VST Synth

SoftSynths van Arturia zijn erg fijn (vooral ModularV). Reactor ook zeer cool, en ik gebruik Halion veel. Dit is natuurlijk geen synth, maar hij hoort wel bij mijn favoriete VST's. Verder vind ik Pro-53, B4, Oddity en Minimonstra ook zeer ok.

Vanguard, zonder twijfel. En heel dicht daarna DiscoDSP Discovery, ook een erg fijn ding.

Vanguard ben ik gewoon het meest 'bedreven' mee, en haal ik gewoon de beste sounds uit. En is ook nog aantrekkelijk voor mijn cpu. ;)

ARP 2600. Waanzinnig ding.

Drumatic 3 (VE is ook wel fijn).
Fijn geluid, flexibel zonder dat je verdwaalt in functies, prettige bediening, voldoende mogelijkheden, gratis.
Enige nadeel: hij is (nog) niet aan te sturen met cc's. (bij VE is dit wel mogelijk)

Vind de hi hats en de snare zeer matig.

Mn nieuwe favoriet is toch echt wel Massive van NI.
Vereweg een van de beste softsynths .
Jammer dat ie zo zwaar op je cpu kan zijn.

Zelf ben ik zo slim geweest om een oude Sonar Home Studio XL te kopen voor een prikkie en daarbij krijg je dan: Sound Canvas en Dyad. Prachtig mooi en behoorlijk compleet inclusief drums enzo.
Bij Thomann.de kun je tegenwoordig de Zeta (88 Euro) en PPG Wave 2V (49 Euro) voor een prikkie kopen. Overigens zijn de bijgeleverde presets van de PPG nogal matig en moet je zelf flink aan de slag om om de betere metaalachtige klanken, koren en het typische PPG-klanken uit het ding te krijgen. De VST komt vrij aardig in de buurt van de echte en dat kun je niet van alle VST's zeggen.

Gratis: Arp 2600 en Minimoog zie:

http://glenstegner.com/softsynths.html

Nadelen bij de Arp 2600: de presets zijn nogal mager vergeleken met wat eruit is te halen en het CPU-verbruik is aan de hoge kant. Overigens wel al met al de mooiste gratis VST die ik kon vinden. Staar je niet blind op die gratis Minimoog die daar te vinden is en ja hoor klinkt ook best aardig.

De Synth 1 is ook bloedmooi en met honderden goede presets.

ReFX nexus,Korg Legacy collection en z3ta+ 8D

zit net voor de gein eens te kijken bij Image Line Sytrus, klinkt ook wel behhrolijk aardig :{ ...

Een tip : Er is een freeware progje genaamd MiniHost waarmee je een VST-plugin zelfstandig kunt draaien.

3 bundles mag dat ook :)

NI komplete
Logic Pro plugins
een EWQL bundle

bestaat er eigenlijk wel iets beters :P

Nou, vooruit dan maar: Synthi AVS is de enige softie die me echt langere tijd kan boeien.

Back