[AKAI] S3000XL Display

spdk

ech wel
Hoi,

Ik heb sinds kort een S3000XL (ole!) maar als ik de backlight van de display aan zet komt er een hoge toon van het display af. Is dit normaal?

Een hoge toon? Zover ik weet is dat niet normaal...

Een piep weet je wel, pieeeeeeeeeeeeeeep :) Niet oorverdovend, maar je hoort 't wel als de sequencer stil staat. Pieeeeeeeeeeep ;)

Yeps ..... dit is normaal ..... het zit op elke s3000xl die ik ken daarom heb ik um ook vaak uit staan en al helemaal tijdens opnamens.

(Busca ..... zet al je s3000 kanalen open en zet je tafel vrij hard doe nu een koptelefoon op en zet dan het lampje uit .... luister en huiver)

hmmm, raar, kheb een cd3000xl die heeft dat niet...

Ander vraagje: is dat display ook zo kl*te te lezen... niet zo scherp ???

Als je op plaatjes kijkt op internet, dan zie je duidelijk de letters fel blauw op het display, nou, bij mij moet je er met je neus bovenop gaan zitten... :(

Hmmm... Ik zet mijn muziek nooit hard.. ;)

Ik zal er eens op letten. Wij zetten overgins ook altijd het display uit. Dan gaat ie veel langer mee... Dan wordt ie minder snel wazig.

p.s. Ik had vroeger een S2800i en toen dacht ik bij een optreden een keertje dat mijn display kapot was. Tijdens het vervoer was per ongeluk het knopje ingedrukt. Wist ik veel dat je daar het display mee uit kon zetten. Ik heel het optreden met een zaklamp op het display moeten schijnen, omdat ik toen ook nog geen PC kon sturen (MC-303 als main sequencer). Ik zelfs bij I4 nagevraagd wat een nieuw display kostte...... Totdat CraZ de handleiding doorlas... :)

p.s. Ik had vroeger een S2800i en toen dacht ik bij een optreden een keertje dat mijn display kapot was. Tijdens het vervoer was per ongeluk het knopje ingedrukt. Wist ik veel dat je daar het display mee uit kon zetten. Ik heel het optreden met een zaklamp op het display moeten schijnen, omdat ik toen ook nog geen PC kon sturen (MC-303 als main sequencer). Ik zelfs bij I4 nagevraagd wat een nieuw display kostte...... Totdat CraZ de handleiding doorlas...
LOL Aardig gek!

Mijn display is inderdaad alleen scherp als het donker is, met een beetje zonlicht moet je inderdaad er dicht op gaan zitten samen met je neus (zodat de je schaduw erover heen valt?)

Laatst gewijzigd:
Dat probleem is er al sinds dat roland de W30 op de markt bracht.
Ik weet namelijk dat de display van de w30 bij reparatie als ie te strak
aangeschroeft word een piep gaat veroorzaken (maar het beeld word scherper/ feller), en aangezien de display van de w30 vergelijkbaar is met die van de akai s serie samplers lijkt me dat hetzelfde probleem.

je moet gewoon een nieuwe el-foil er in zetten
Nou ik heb er folie op geplakt maar ik hoor de piep nog steeds :(

Dat probleem is er al sinds dat roland de W30 op de markt bracht.
Ik weet namelijk dat de display van de w30 bij reparatie als ie te strak
aangeschroeft word een piep gaat veroorzaken (maar het beeld word scherper/ feller), en aangezien de display van de w30 vergelijkbaar is met die van de akai s serie samplers lijkt me dat hetzelfde probleem.
Nou als het geen defect is dan vind ik het prima, ik zet gewoon de master wat verder open of ik zet het display uit, dan hoor ik het niet meer!

Re: [AKAI] S3000XL Display

Origineel geplaatst door spdk
Hoi, Ik heb sinds kort een S3000XL (ole!) maar als ik de backlight van de display aan zet komt er een hoge toon van het display af. Is dit normaal?

http://www.backlights.co.uk/
STOP THAT WHINING NOISE WITH A NEW INVERTER !!!

NOW AVAILABLE: REPLACEMENT INVERTERS (PACEL P5) TO DRIVE ELECTRO-LUMINESCENT BACKLIGHTING PANELS (INVERTERS ARE THE ELECTRONIC COMPONENTS THAT CONVERT DC ELECTRICITY TO AC TO DRIVE THE BACKLIGHTS).THE PACEL P5 INVERTER IS RATED TO DRIVE AN ELECTRO-LUMINESCENT BACKLIGHT PANEL OF UP TO 100 SQUARE CM.THEY ARE IDEAL FOR REPLACING THE EXISTING INVERTER IN YOUR SYNTH/SAMPLER/ELECTRONIC DEVICE.PLEASE CHECK THE SPECIFICATIONF OF YOUR MACHINE BEFORE ORDERING.

Je moet inderdaad de folie vervangen om de oude helderheid terug te krijgen.

Ik heb overigens een S 1000 en die piept absoluut niet. Wel weet ik dat veel VX 600 datzelfde piep-probleem hadden. Vreemd, want volgens mij is dat hetzelfde display. Het zal dus aan de electronica eromheen liggen, waarschijnlijk de inverter.

Weet trouwens iemand wat zo'n inverter kost ? Die van mijn S 900 is namelijk (meestal) kapot ..

Paul.

Re: [AKAI] S3000XL Display

Origineel geplaatst door spdk
Hoi,

Ik heb sinds kort een S3000XL (ole!) maar als ik de backlight van de display aan zet komt er een hoge toon van het display af. Is dit normaal?

Heb ook een S-3000XL:) waar de display
van piepte (best wel irritant) en die behoorlijk
wazig werd.

Heb gisteren een nieuwe el-foil geplaatst
( besteld bij fodor € 13,73 ex)
en is weer als nieuw en......piept niet meer!!:)

MIKEMIX

Een vraagje voor al diegenen die zelf de folie in een display hebben vervangen : was dit makkelijk uit te voeren? Geen bijzondere problemen of onaangename verrassingen?

Back