Capacitors...

Dat zijn van die dingetjes die ik je toen meegegeven heb:D Je moet er achter komen wat voor waardes ze op de Minimoog hebben en dan zou je ze misschien zelf kunnen vervangen. Die ik je meegegeven heb zijn 33N van het merk Mullard.

Kevin kan je vast wel meer vertellen hierover... scheelt er wat aan de Mini?

Re: Capacitors...

Origineel geplaatst door Catscan
Ik heb contakt met Kevin Lightner en die zegt dat ik me capacitors moet vervangen.....

uuh wat en waar zit dat...?

Het is voor me minimoog. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=46454&highlight=minimoog

Waarschijnlijk bedoelt Kevin dat je de condensators van de voeding wegens ouderdom moet vervangen, maar misschien wordt het er wat duidelijker op als je de exacte woorden van Kevin zou kunnen citeren.

Het is wel verstandig om alle electrolytische en tantalium condensatoren te vervangen in oude synths, die worden na verloop van tijd wel minder, vooral die in de voeding zitten hebben het zwaar te verduren. Tantaliums zorgen vaak voor problemen doordat ze kortluiting maken. Maar het zal wel een duur grapje worden als je alle condensatoren wil vervangen......Alle witte hokjes zijn condensators

Attachments

• ra minimoog board 4.jpg
    ra minimoog board 4.jpg
    54,2 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door mono-poly
Laat het door een Nederlandse techneut doen.
En niet voor Kevin als het even mogelijk is.

Hoezo mono? hij zegt dat hij in ze leven 400 mini heeft gerestored....weet niet of dit waar is?
Heb je slechte ervaringen met hem?

Origineel geplaatst door mono-poly
Laat het door een Nederlandse techneut doen.

Ja, lijkt me ook het beste. Voor dit klusje hoef je geen raketgeleerde te zijn. Wel handig met de soldeerbout en weten waar je de goede onderdelen kunt kopen. Ik zou de tantalums zowiezo eruit goien en vervangen voor elco's (= electrolytische, zelfde als die blauwe). Ze gebruikte destijds tantalums op plekken waar elco's niet paste. Elco's waren vroeger niet te krijgen in klein formaat, vandaar.

Hier een website van iemand die de Minimoog zelf nabouwd Hier staan ook schema's enzo, mischien wel handig als je de waardes op de kondensatoren niet meer goed kunt lezen.

Back