Hoe make je een remix/remake

Xtal

Nieuwkomer
Yo,
zou iemand me kunnen vertellen welke software je nodig hebt oor een remix/remake.
De bedoeling is dat ik stukjes muziek zoals vocals of een stuk melodie e.d. uit een liedje kan halen en dat dan kan bewerken.
Ik ben al een tijdje bezig met Fruity Loops maar denk niet dat je het daarmee kan doen.
Als het wel kan graag dan een beetje uitleg.
Thx ;)

hey,

een remix / "remake" kan je in princiepe met alle software wel maken: het is maar net hoe creatief je omgaat
met het orginele matriaal. In jou geval lijkt me dat je samples wil gebruiken van het orgineel en die opnieuw
gebruiken in jou creatie!

Je zou dus je orgineel moeten samplen: zorg dat je een wave file ervan hebt
(soundforge, cooleditor... whatever: als je maar opneemt): en knip hem in loop-bare stukken!
knip er alles uit wat jij bruikbaar denkt te vinden! Maar vergeet niet: je kunt de vocalen/intrumenten niet los uit
een stuk muziek halen als laag! (er zijn wel truks voor: maar geven je niet altijd een goed resultaat)
je knipt dus letterlijk een hap uit een orgineel! Dit is in princiepe een beperking: maar dat zou juist je creatieve
brein moeten prikkelen om het stukje toch op een orginele manier te gebruiken!

BPM bepalen: handig is als je de beats per minute kunt bepalen: daar zijn simple bmp-counter programmatjes voor:
maar wat voor mij meestal werkt is: een loopbaar stuk op de eerste van de 16 stappen te zetten en je sequencer
(fruity in jou geval) af te spelen en dan.... luisteren: bmp hoger of lager: luisteren..... totdat ie precies loopt ;)

dus: opnemen(samplen): knippen(eventueel bewerken): laden in fruityloops(als sample): bpm bepalen: en remixen maar!

Groet Roi

Je kunt je samples in FL met de 'fit' functie (in je sampler in fruity) gelijk aan het bpm krijgen

Alleen FL5 heeft die functie niet.

Back