Nieuws over Clavia G2

Volgende week, tijdens de jaarlijkse internationale meeting te Philadelphia (USA) van Nord Modular (Classic en G2) gebruikers, zal Clavia een demo geven van veranderingen in de G2. Verwacht geen nieuwe hardware (deze worden immers op beursen aangekondigd), maar wel leuke en vooral interessante uitbreidingen van de mogelijkheden.

Wout

Houd ons op de hoogte Wout! En mochten ze eindelijk een rack versie uitbrengen dan mag dat natuurlijk ook :)

Ben benieuwd of de nieuwe features het voor elkaar krijgen dat ik spijt krijg van de verkoop van mijn G2 (betwijfel het ten zeerste)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ben benieuwd of de nieuwe features het voor elkaar krijgen dat ik spijt krijg van de verkoop van mijn G2 (betwijfel het ten zeerste)

wrom heppie em verkocht?

Ik zou daar niet over twijfelen, hoor.
De G2 is beslist niet allemans vriend. Het is een pittig diertje.

In de USA zal Rob Hordijk een lezing houden hoe de Nord Modular G2 analoog kan klinken; Dave Peck, Greg Waltzer en wederom Rob Hordijk zullen de 'noodle' behandelen en Palle Dahlstedt zal de nieuwe features uitleggen. Alle drie de onderwerpen zijn echt niet voor iedereen. Voor een exact programma zie www.electro-music.com Ook voor dit forum zullen er bekenden zijn, want velen waren ook afgelopen jaar in Den Haag aanwezig. Dahlstedt is voor Nederlanders ook geen onbekende, want hij won in 2001 de Gaudeamusprijs en gaf een concert in de Beurs van Berlage. Voor de rest is Google wel handig ;)

Wout

Voor hen die het nog niet vernomen hebben via het lek van Armadillo Enterprize:

Clavia heeft samen met de componist/researcher drs. Palle Dahlstedt (winnaar Gaudeamusprijs 2001) het programma MutaSynth in de Editor ingebouwd. Dit verandert bestaande en aangepaste Patches op een zeer controleerbare wijze, dmv een sortement fokken en chromosonen. Het werkt natuurlijk alleen met de G2, al heb ik een aantal jaren met een algemene Beta versie gewerkt. Er bestaat de mogelijkheid om ritmsch/melodische strukturen te genereren, die duidelijk bij elkaar horen en zodoende volleige composities te 'kiezen'. Het is goed bruikbaar in de dance, maar ook om gewoon klanken te realiseren.

Een beetje googlen naar Palle Dahlstedt geeft bij interactief > Muthasynth etc.

De volledige theorie en uitwerkingen staat op

http://www.id.gu.se/palle/dokt/soundsunheardof.htm

Wout

Is dat ongeveer hetzelfde idee als KARMA van Korg?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Voor hen die het nog niet vernomen hebben via het lek van Armadillo Enterprize:

Clavia heeft samen met de componist/researcher drs. Palle Dahlstedt (winnaar Gaudeamusprijs 2001) het programma MutaSynth in de Editor ingebouwd. Dit verandert bestaande en aangepaste Patches op een zeer controleerbare wijze, dmv een sortement fokken en chromosonen. Het werkt natuurlijk alleen met de G2, al heb ik een aantal jaren met een algemene Beta versie gewerkt. Er bestaat de mogelijkheid om ritmsch/melodische strukturen te genereren, die duidelijk bij elkaar horen en zodoende volleige composities te 'kiezen'. Het is goed bruikbaar in de dance, maar ook om gewoon klanken te realiseren.

Een beetje googlen naar Palle Dahlstedt geeft bij interactief > Muthasynth etc.

De volledige theorie en uitwerkingen staat op

http://www.id.gu.se/palle/dokt/soundsunheardof.htm

Wout

Was dit de aankondiging die Clavia ging doen over de G2? Of is dat nog iets anders?

Klinkt namelijk zeer indrukwekkend deze technologie, maar al die automatische dingen e.d. vond ik sowieso al minder interessant.

Ik zou daar niet over twijfelen, hoor.
De G2 is beslist niet allemans vriend. Het is een pittig diertje. Wout

Mja ik vond de G2 zeker niet te pittig. Eerder wat omslachtig op sommige gebieden omdat het module level vrij hoog is.

Verder zie ik weinig voordeel boven reaktor + goede comp en geluidskaart (behalve natuulk dat de G2 een dedicated hardware bak is en wat controls heeft).

Zal verder niet ingaan op reaktor omdat dat off topic is.

Was dit de aankondiging die Clavia ging doen over de G2? Of is dat nog iets anders?

Waarschijnlijk wel.

Verder heeft Clavia de Electro Versie 2.20 software uitgebracht en na de zomer nog nieuwe samples.

Wout

Ik zag dit ook nog

2005-06-03 - To all Clavia Nord Modular users

In conjuction with the annual electro-music 2005 seminar in Philadelphia 3 - 6 june, we hearby launch a limited offer for owners of the original Nord Modular and Nord Modular rack.

All Nord Modular owners are enititled to exchange their units for a brand new Nord G2 or G2X, the part exchange value will be 500 Euros incl. VAT.

Bring your Modular Key or Modular Rack to your local Clavia dealer or contact us at clavia@clavia.se for information where to do the exchange

The offer is valid until august 3.

Waar kwam je die nou weer tegen?
Het is verdraaid moeilijk afspraken te maken met sommige importeurs, zeg... :(

Zie het al: Clavia heeft het gewoon op de site staan...

Inderdaad, je Nord Modular Classic met bijbetaling van wat Euro's voor een G2 (drie oktaaf) Van die G2X wist ik nog niet...

Valt het ook niet op dat dit niet voor de Micro geldt :)

Wout

Dit stond ook in het feedback krantje overigens.

Waar kwam je die nou weer tegen?
Het is verdraaid moeilijk afspraken te maken met sommige importeurs, zeg... :(

Zie het al: Clavia heeft het gewoon op de site staan...

Inderdaad, je Nord Modular Classic met bijbetaling van wat Euro's voor een G2 (drie oktaaf) Van die G2X wist ik nog niet...

Valt het ook niet op dat dit niet voor de Micro geldt :)

Wout

Moi, ik vind 500 euro een beetje weinig voor een machine waar ik een veelvoud voor heb betaald...:(

Back