Nieuws over Clavia G2

Origineel geplaatst door C738
Maar na al die OS ellende heb ik mijn geloof verloren. Clavia zit bij mij nu onder dezelfde noemer als Terratec... en dat is niet iets om trots op te zijn.
-C-

Huh? OS ellende met de G2? Ik heb er ook 1, maar nooit major problemen gehad hoor. Of bedoel je de v4 van de classic? Anyway, terrortec-problemen kunnen ook zo hun positieve kanten hebben: ik heb voor ongeveer 70 euro een microwave PC tweedehands kunnen vinden, da's wel dezelfde hardware chips als een microwave XT 8) Na wat jaren klooien met ews kaarten is daar prima mee te werken. Maar goed, in mijn hoofd is dat hele andere sh*t dan Clavia spullen. Ik geloof nog steeds in rood :engel:

Wel, laten we eerlijk zijn, de testfase gaat nu beginnen. Mochten daar problemen gevonden, dan worden die wel eerst opgelost.
Ik heb twee versies van MutaSynth (niet de Editor), alle twee in beta vorm en die werken uitstekend. Erg lastig is natuurlijk de hele handel ook nog naar de Mac te moeten vertalen. Maar het idee is best aardig om snel wat geluiden te produceren. MutaSynth is echter ook als een soort sequencer te gebruiken, waarbij je snel door geluiden kunt fietsen.

Wout

Origineel geplaatst door C738
Ja, tien dagen, net als de release van de G2 destijds die ook van een maand naar een half jaar ofzo gleed... Ach en toen plakten ze dr nog maar een paar weekjes aan vast... de dagen zijn ook zo kort 's winters als je zo noordelijk zit.

-C-

ik heb veel plezier van mijn Clavia spul maar dat eeuwige wachten op een beloofde O.S. gaat ook mij erg irriteren, g*dd*mme :bekdicht:

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wel, laten we eerlijk zijn, de testfase gaat nu beginnen. Mochten daar problemen gevonden, dan worden die wel eerst opgelost.
Ik heb twee versies van MutaSynth (niet de Editor), alle twee in beta vorm en die werken uitstekend. Erg lastig is natuurlijk de hele handel ook nog naar de Mac te moeten vertalen. Maar het idee is best aardig om snel wat geluiden te produceren. MutaSynth is echter ook als een soort sequencer te gebruiken, waarbij je snel door geluiden kunt fietsen.

Wout

Hoop dat je 10 dagen haalt, kan ik net zelf mijn kies eruit rammen met een leuk nieuw geluidje, voordat ik de volgende dag onder het mes moet ;)

Kaakchirurg?

Man, alleen de verdoving is het ergste, maar als je jezelf zo ontspannen mogelijk houdt, gaat dat bijna vanzelf. Zorg wel dat je thuis een lading ijs in natte washandjes tegen de kaak aan kunt drukken, dan is de zwelling ook zo weg.

Gewoon een kies trekken bij de tandarts valt wel mee...
Bij mij kunnen ze het in ieder geval niet meer doen :D
Mijn kaakspieren waren zo sterk dat ik m'n eigen bek aan het leeg-eten was!
Had kiezen als een ouwe koe: volledig vlak.
Maar ook hele sterke wortels...
De tantarts kon een week lang niet meer werken wegens bloeduitstortingen in z'n hand.

Wout

PS die tantarts is een van m'n beste vrienden, hoor.
Op naar de nieuwe OS :D

Kaakchirurg ja, moet een verstandskies uit die niet omhoog wil komen (al 35 jaar niet), zit een cyste achter. Mijn kaak kan gebroken worden vertelde hij me:)
Maar goed weer on topic, ben erg blij met de G2, naast mijn G1, vult elkaar goed aan:)

1 vriend van me heeft 2 nord modular G2's, en heeft er veel plezier van... de geluiden die hij eruit haalt is simpelweg super!
Andere vriend van me heeft de oude nord modular, en ook een G2.. hij maakt ook erg vette sounds eruit ... patches maken is ook erg makkelijk.
Beide gebruiken de G2's voor Drum 'n Bass, en 1 van de 2 ook voor Techno.

--) kent iemand hier DJ TeeBee,. DnB artist ... die basses die hij maakt zijn bruut,. en volgensmij alleen te maken met een nord modular. Of weet iemand een andere manier om die basses zo goed te maken? VST tips hierover ?

Die mutasynth is troep, je wil toch zelf alles doen of zie ik dat verkeerd :confused:.
Als je het te moeilijk vind om patches te maken,. wat doe je dan met een modular ?? hehehe,.

Verder is het natuurlijk irritant wanneer een fabrikant z'n beloftes niet nakomt, of het steeds uitsteld of wat dan ook... maar voor mij is de nord modular G2 de beste, als ik weer hardware koop is het 100 % dat ding.
En problemen met nord producten heb ik nog niet gehoord van die vrienden van me.

laterz,.

Origineel geplaatst door Vl1
Mijn kaak kan gebroken worden vertelde hij me:)

Natuurlijk kan dat, dus aan hem de eer om dat te voorkomen!
Succes en sterkte, in ieder geval.

Wout

Origineel geplaatst door RPH
1 vriend van me heeft 2 nord modular G2's...

Poeh!
Ik heb een vriend en die heeft er verdorie wel acht!
Twee keys en zes Engines :)
En hij is geen handelaar...
En ook hij wil ze niet kwijt!

Wout

Nou en, de mijne maakt toch de beste geluiden :doei: :D

Maar serieus, het is natuurlijk wel zo dat de G2 gewoon goed werkt en dus helemaal geen OS update nodig heeft.

Poeh!

Wout

:o: 8 LOL,. damn... da's wel relaxed ! :okdan: ... en gebruikt hij nog ander spul of alleen de nords?

Poeh!

Wout

wat weinig...als ie dr nog 1 bij wil,mag ie die van mij wel overnemen....;)

Origineel geplaatst door RPH ... en gebruikt hij nog ander spul of alleen de nords?

Doepfer, Revolver, Formant (Electuur), en een hele zwik zelfbouw, waaronder zeer speciale dingetjes, vooral filters...

Wout

:o: 8 LOL,. damn... da's wel relaxed ! :okdan: ... en gebruikt hij nog ander spul of alleen de nords?

8 relaxed ? Je moet toch wat om je patches polyfoon te laten zijn.

Origineel geplaatst door Backdrop
8 relaxed ? Je moet toch wat om je patches polyfoon te laten zijn.

:confused:

nord modular G2 :

Polyphony

· Maximum of 32 voices. Depending on complexity (number of Modules used and how they are combined).
· Minimum for a single Patch is at least 3 voices (4 if the Effect Area is unused). For G2X or a voice expanded G2, minimum is 7 voices (8 if the Effect Area is unused).

:confused:

nord modular G2 :

Polyphony

· Maximum of 32 voices. Depending on complexity (number of Modules used and how they are combined).
· Minimum for a single Patch is at least 3 voices (4 if the Effect Area is unused). For G2X or a voice expanded G2, minimum is 7 voices (8 if the Effect Area is unused).

Ja ik weet wat de specificaties zijn maar je hebt ook nog zoiets als reallife gebruik. :)

Als je een beetje deftige patch wilt die niet iel klinkt zit je gelijk aan die drie of vier voices. Ik dubbel dan ook nog de patch voor stereo aangezien de stereo effecten niet zo ok zijn. Dan zit je dus gelijk op 1.5 of 2 voices voor de unexpanded G2 en als je accoorden zonder voice steal wilt spelen hebt je al minstens 8 voices nodig...

Origineel geplaatst door Backdrop
... en als je accoorden zonder voice steal wilt spelen hebt je al minstens 8 voices nodig...

En daarom wordt er dus een expansionboard geleverd.

Wout

Back