Nieuws over Clavia G2

Ik heb zelf alleen een G1, en ik vond daar de klank al een beetje sterielig van. Maar de klank van die G2 demo... daar zakte m'n broek echt een beetje van af. Ik heb ook al redelijk wat G2's te koop zien staan van mensen die het geluid van de G1 toch beter vonden.

Het zou eigenlijk wel leuk zijn als Clavia een "classic (G1) sound" optie voor de G2 zou maken :)

Maar het leuke van die demo is dus dat je uitgebreid kan testen of het iets voor jou is!

Maarja, voor mij zijn het toch de mogelijkheden van de G2 die 't m doen. De G1 vond ik ook rauwer en warmer klinken, en de G2 juist wat ieler...

Misschien beetje off-topic, maar vind het zo jammer dat die voice-expansie nog zo duur is voor de G2 =( 400 eu geloof ik. Of weet iemand ergens een goedkoper??

Zou best graag een engine met voice-expansie willen, maar zodanig zie je ze vrijwel nooit verkocht worden

Origineel geplaatst door the tall lad
... Zijn er mensen onder jullie die (die een g1 hebben gehad )spijt kregen van de upgrade naar de g2 owille van de sound ?
Of zijn deze twee synths qua sound niet met elkaar te vergelijken ?

IK heb de Classic daarom gewoon erbij gehouden.
De G2(X) is veel meer een performance synth dan de Classic.
Ze verschillen misschien niet zoveel in het basis geluid, maar vooral de instellingen zijn anders, de waarden van de parameters.

Wout

Ik vind dat hele classic vs G2 een beetje oud worden.... het veelal genoemde verschil in klank is me nooit al te veel opgevallen (heb een MM en een G2 engine) en om de classic nou 'warmer' te noemen (ik heb geen van beide versies ooit overdreven 'warm' gevonden) en dan tegelijkertijd ook nog 'rauwer' :confused: , tja, wat zal ik zeggen, ik vind het hier op synthforum erg opgeblazen worden. Tuurlijk zijn er verschillen, maar niet overdrijven zeg.

er zitten inderdaad wel wat modules bij die het veeel gemakkelijker maken (vb modulation amount en talloze inter..logic en mixer modules ..-)maar dat vindt ik echt geen reden om op te graden en die effecten evenmin ...Die dx style router ziet er wel vet uit(spijtig genoeg niet available in de demo)
,dual osc klinkt ook vetjes ,.
En hoe zit dat eigenlijk met cpu load ,ongeveer hetzelfdfe als de g1 of Kan je veel uitgebreidere patches maken
?

Ga gewoon proberen om opnieuw een occassie nord keys g1 proberen te scoren .....
Ik wacht.........:)

De G2 heeft veel meer ruimte per Patch en via busses kan je Patches/Slots met elkaar koppelen.
Daarbij nog de Midi, die zowel extern, maar ook intern veel zaken kan regelen.
De G2 is zoveel meer.
Maar mijn 'hart' ligt bij die kleinere, vooral wegens de leuke community die hij ooit opleverde. Hij leverde me vrienden over de hele wereld, die ik op jaarlijke basis nog wel eens ontmoet.
En natuurlijk de Zweedse contacten...

Wout

wat zeg je dat toch zo mooi ,een rode synth die je vrienden heeft opgeleverd ....vanaf nu is clavia de synthfabrikant met een hart ;) .
Maar als de g1 zo een grote commmunity heeft opgeleverd (30 000 patches ....)dan moet de g2 dat ook wel kunnen waarmaken niet?Of misschien was de nord modg1 zo uniek omdat het de eerste synth was (in zijn klasse) die het toelaat om wereldwijd patches te delen met elkaar de g2 kan dat nat ook maar het is niet echt meer vernieuwend.
Mij maakt dat eerlijk gezegd niet veel uit om patches te delen(een patch is tenslotte het gen van je compositie....),qua sound vond ik clavia altijd al beter klinken dan acces (pure rauwe oscillators en filters gebruiken ,ogen toe doen en vergelijken ......)

Dit wou ik ook graag even weten ,is die g2 een beetje te vertrouwen als hardware stepsequencer(met die nieuwe note out modules.......)?
Is echt wel een feature waar ik zwaar over fantaseer8)

In de winkel proberen is niet eenvoudig...

Maar de afstand Den Haag - Gent is niet zover.
Niet gelijk deze week (eerst naar Frankfurt), maar ik heb wel weer eens zin in een dagje Gent. Per slot het 'Lam-Gods' al een tijd niet meer gezien!

Wout

welja zoouden eens een modular meeting moeten organiseren in gent ,in het st baafs ........gigantische reverb ....(joke)
Er is een labeltje genaamd kinky star records(tevens ook hip cafeetje)aan de vlasmarkt dat regelmatig workshops geeft (bas gitaar enz....)en ze zijn wel redelijk vooruitdenkend ...dus zou toch wel tof zijn als we ddaar een modulaire workshop kiunnen organiseren?Mits er voldoende interesse is uiteraard

Origineel geplaatst door Wout Blommers
In princiepe is alles mogelijk!
Brainstorm verder!

Wout

Nou ja ik bedoel een workshop met een tiental mensen al dan niet synthforumleden (die graag eens naar gent willlen komen )en een middagje besteden an het verkennen van de modular g1 en g2(geen prioriteit).
Heb nog niks op poten staan maar denk wel dat kinky star het ziet zitten ...3 man per modular ...20 man maakt 7 modulars ...jeezus gaat nooit lukken ..dromen doet leven

een mod. per klant werkt stukken beter, wellicht dat ieder zijn eigen model mee kan nemen :D

wel als er deelnemers genoeg zijn moet dat w<el lukken maat wat voor diegen die interesse hebben maar geen modular ?
Dat is juist de bedoeling :een wo'rrkshop voor gevorderden en noobs ,
vertrek zaterdag voor maand op reis,zal eerst aan kinky star vr'agen of ze het zien zitten en dan zien we wel verder .
Maarik zie het echt wel zitten ...monitors zullen ook een probleem vormen en eerluijk gezegd ben ik organisatorisch gezien

een slacker

combinatie van gevorderde en noobs lijkt mij nou hellemaal niets.
leuk wellicht maar ook een beetje saai voor de gevorderde nm modulair man/vrouw.

maar dat ben ik dan weer }:|

Aan alles is een mouw te passen, al is wat geld natuurlijk eenvoudiger :)

Wil je een workshop geven, dan heb je vooral computers nodig, als iedereen zelf of in groepjes gaat werken.

Aan synths kan ik wel komen. Een stuk of zeven, acht Engines is geen probleem.
Kan nog verder gaan.
Een van de ontwerpers van de G2 kan, zelfs in het Nederlands (lijkt op Vlaams), een verhaal over een bepaald onderwerp (eventueel naar keuze) presenteren. Maar daar staat dan wel iets tegenover, in de vorm van wat betalingen...

We hebben in Den Haag tot nu toe een viertal Nord Modular dagen, cq weekends gehad, waarvoor men zelfs uit verre landen is overgekomen (zelfs Clavia).

http://nm-archives.electro-music.co...ting_Threads/Folder/NMD1999/NordModDayPre.htm
http://nm-archives.electro-music.co...nteresting_Threads/Folder/Nmd2000/NMD2000.htm
http://nm-archives.electro-music.co...eresting_Threads/Folder/NMD2001/NMDay2001.htm

Een leuke ruimte is wel een vereiste, liefst geen kroeg of zo.

Maar denk er eens over na.
We helpen graag organiseren.

Wout

Origineel geplaatst door the tall lad
welja zoouden eens een modular meeting moeten organiseren in gent ,in het st baafs ........gigantische reverb ....(joke)

Dat zou cool zijn! :-)
Als je trouwens de G2 eens in actie wil horen, ik woon in gent en heb een G2...

ja zie het volledig zittenn ....maar ga eerst een maandje op reis en dan zien we wel verder ...maar heb goede hoop
He tof wout jij bespeelt de cello !

zal ik doen vertrek zaterdag....................;;kriebel kriebel kriebel:yamaha:

Back