Nieuws over Clavia G2

Nog even wachten en Kassen kan je er alles over vertellen...
BTW het is niet rood
Wout

Ow wacht ik weet wat je bedoeld...weet ik veel dat dat ding finalize filter heet ;)...

Wist ik ook niet, maar er is nog geen echte naam voor bedacht.
Leek me wel leuk, maar of de maker daar blij mee is.
Heb je het ding al gehoord in de praktijk?

Wout

Ja heel kort met een Yamaha DX200 erdoorheen.

Maar heeft de G2 zo een finalize filter echt nodig ;)? Ik had eerst 2 Moogerfoogers lowpass filters achter de G2 zitten om de sound wat op te 'beefen' maar toen bleek dat die dingen al een week uitstonden zonder dat ik dat door had en alles nog steeds dik klonk heb ik ze maar weer ergens anders achtergezet :D.

hier nog een mp3tje met 100% g2x jam direct in de computer opgenomen:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/g2jam.mp3

Een goeie tip voor de g2 is om je filter cutoff op de aftertouch te zetten...instant CS en Arp Pro Soloist stijl plezier!

Ik vind het echt waanzinnig, kzit hier uit te spacen. En ga eens kijken of ik ook aan de G2 kan gaan want deze demo's raken me echt man8D :halleluja :D

Das niet in de g2 het "finalize filter" (codenaam). Dat is een top secret nieuw hardware produkt wat overigens verder niks met clavia te maken heeft.

Origineel geplaatst door smackos
Das niet in de g2 het "finalize filter" (codenaam). Dat is een top secret nieuw hardware produkt wat overigens verder niks met clavia te maken heeft.

Ik heb het ding maar even 'finalize filter' genoemd, omdat de officiƫle naam nog niet bekend is. Je kan het wel perfect gebruiken om het geluid aan te passen. Bediening is uiterst eenvoudig.

Hier in Den Haag zitten nu eenmaal wat mensen die behoorlijk goed op de hoogte zijn van dat soort spulletjes (het Switches gedeelte van de G2 komt ook uit het dorp aan de zee) en er wordt zo nu en dan wat getest. Zo ook dat 'filter', als het een filter is...

Komt in ieder geval niet uit Zweden :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik heb het ding maar even 'finalize filter' genoemd, omdat de officiƫle naam nog niet bekend is.

Het ding heet "blackbox" en ik ben uitstekend te spreken over het prototype. Ik denk dat "finaliser" een beetje verwarrende naam is, dan gaan mensen aan van die maximisers denken en zo; da's toch iets heel anders.

Hah, en ik heb na de verkoop van m'n G2 Engine een half jaar geleden nu toch weer een G2 engine gekocht......eneuh....van de persoon die Vl1 zijn G2x gereserveerd heeft :) . Krijg ik commissie Vl1? :D

Even de beargumentering.......ik deed de G2 destijds weg omdat ik toen puur op zoek was naar iets om drums mee te maken (de geluiden dan he, niet sequencen). Destijds heb ik een Machinedrum gekocht en de G2 Engine weggedaan.

Nu ik echt mijn Virus C behoorlijk zat was door het feit dat ik persoonlijk vind dat een Virus echt te afhankelijk is van FX voor een behoorlijke sound, heb ik dus weer een g2 Engine gekocht.

Resultaat hiervan is dat ik een synth heb waarvan de sound veel beter in mijn muziek past en dat ik wat meer ruimte heb. De hele boel stond namelijk nogal vol.

En ik moet zeggen dat kwa klank de G2 echt wint van de Virus (in mijn geval, ik zeg niet dat dat voor iedereen zi is natuurlijk!).

Nu maar hopen dat Clavia de boel een beetje in ontwikkeling houdt.

Origineel geplaatst door Vl1
...als je in de buurt bent staat er 5 sterren koffie ;)

Ik drink geen koffie =( Caffeine = Migraine voor mij. Maar een lekkere gevulde koek is ook prima hoor! :D :D

Origineel geplaatst door Kassen
Het ding heet "blackbox" en ik ben uitstekend te spreken over het prototype. Ik denk dat "finaliser" een beetje verwarrende naam is, dan gaan mensen aan van die maximisers denken en zo; da's toch iets heel anders.

Is het een hardware versie van Rob Hordijk's tilt filter misschien?

Origineel geplaatst door Acidfever

Even de beargumentering.......ik deed de G2 destijds weg omdat ik toen puur op zoek was naar iets om drums mee te maken (de geluiden dan he, niet sequencen). Destijds heb ik een Machinedrum gekocht en de G2 Engine weggedaan.

ik zat een half jaartje geleden ongeveer in dezelfde situatie
(had ook een G2 maar kon er de drums niet uitkrijgen die ik wou) heb er toen maar een machinedrum bijgekocht.

Een half jaartje later en al heel wat G2-patchervaring rijker grijp ik in de eerste plaats naar mijn G2 voor drums,
de flexibiliteit en mogelijkheden zijn enorm. Daar kan een MD echt niet aan tippen :-)

Back