RS7000 vraag

Arv

Robot
Ik werk al een aantal jaar met de RS7000, echter 1 ding lukt me nog steeds niet. Wat ik wil is bv een bassdrum sample (mono) ook mono gebruiken. Als ik de BD sample op 1 kanaal heb staan dan stuurt de RS automatisch de sample naar L en R. Je kunt wel pannen, maar het klinkt toch niet helemaal lekker. Als ik bv de BD op een individual (mono)out op de mengtafel zet dan klinkt het veel beter..

Kan iemand me vertellen hoe ik dat doe? Ik wil dus een mono bassdrum in de RS zelf kunnen mixen. Zie ik wat over het hoofd?

R

Volgens mij komt dit gewoon neer op het feit dat hij naar een stereo out mixt.

De main out zal volgens mij altijd stereo out geven. Je kunt idd pannen en ik zou eigenlijk niet weten waarom dit niet lekker zou klinken (behalve als je effecten hebt gebruikt welke potentieel weer stereo op je main out bijgemixt worden).

Als je de output expansion hebt is er toch geen probleem? Of wil je de interne fx gebruiken?

Ik weet niet hoe het komt.. Je hoort het vooral goed (het verschil) als je bv lage diepe 808 BD samples gebruikt. Misschien inderdaad dat het door een chorus effectje komt die ik er misschien bij had gezet maar ik dacht van niet.
Output expansion werkt zeker ook goed, maar het is meer het gemak van alles in de RS7000 zelf kunnen/willen doen.

variatie effect

variatie effect

heb je het al geprobeerd met auto pan daar kan je alles op 0 zetten en ipv l/r l<>r kiezen (of anders..doe het uit mijn hoofd)
Isolation is misschien weer wat anders maar daar kan je bassdrum ook meer mono overkomen...?

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar je ken het altijd proberen =)

D.

Back