In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

Re: In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

Origineel geplaatst door ikke
Der zijn nog steeds features die ons beloofd waren (toen de 4k op de markt kwam) en die er nog steeds niet zijn!

Aan de mensen die rechten studeren, is dit wel helemaal 'legaal' wat AKai hier doet?

:erm:

Als wat jij hierboven aangeeft echt waar is is dit niet legaal nee. Als je bepaalde dingen beloofd als je een product verkoopt dan hoort dit gewoon bij de functionaliteit. Heb je dit echter zwart op wit?

Als Akai aangeeft dat je het apparaat kunt kopen met de huidihe functionaliteit maar er voor dezelfde prijs via OS update nieuwe functionalitit bijkrijgt mag er tot aan die functionaliteit is voldaan geen geld voor gevraagd worden.

De vraag is hoe ga je Akai zover krijgen? Dat lukt je waarschijnlijk alleen met een rechtzaak en dat wil je echt niet.
Dus is de gebruiker/ koper (zoals altijd) de pineut en zul je het zonder de beloofde functionaliteit moeten doen of ervoor gaan betalen!

Als voorbeeld: Je koopt een auto en de dealer zegt: "Ja de goeie banden zijn er nog niet maar zodra ze er zijn krijg je ze" (je krijgt voorlopig oude bandjes op je auto). Als de banden er dan zijn wil de dealer je een rekening onder je neus schuiven terwijl de banden gewoon bij de nieuwe auto hoorde. (Raar voorbeeld natuurlijk, maar dat maakt de situatie wel duidelijker)

Laatst gewijzigd:
Dit geld voor alle MPC4000's aangezien alleen de kleur veranderd is...

Verder is het verhaal van 'ikke' NIET correct!!
Dit verhaal is de wereld in gekomen omdat een EX-werknemer van AKAI op het MPC-FORUM aan het informeren was over óf mensen zouden willen betalen voor een nieuw MPC4k OS, en voor welke extra opties ze dan zouden willen betalen. Het lijkt me meer op een soort van marktonderzoekje: "kijken hoe de MPC4k business-case is". Hij wil gewoon met alle gegevens die hij van AKAI nog heeft voor zichzelf beginnen...
Dit komt dus níet van AKAI zelf af! Verder gewoon ff afwachten hoe de ontwikkelingen bij AKAI zullen gaan... Ik verwacht iig nog een leuke stabiele OS2... Verdere ontwikkeling zou dus kunnen komen via ex-akai boyz, en -wie weet- Open Source ?

Origineel geplaatst door lcasei
Thnx Lacertus,

Ik bestelde die machine om een betrouwbare HW-sequencer te hebben.
lcasei

Daar doe je de MPC4000 mee te kort,
daar kan je ook een MPC2000(XL) voor gebruiken (heeft zich immers allang bewezen).
Ik vind die soundengine (Z-serie) in combi met de interface en sequencer juist
interessant.

Hopelijk gaat het net als de 5/6000 serie, dat er een stabiele versie 2 komt.
Dat van die ex werknemer vind ik wel een apart verhaal trouwens,
die zit voor zich zelf een markt te creeren en kijken wat men bereidt is
daar voor te betalen.

Origineel geplaatst door mikemix
daar kan je ook een MPC2000(XL) voor gebruiken (heeft zich immers allang bewezen).
interessant.

daar voor te betalen.

Hi Mike, zo bedoel ik het ook niet hoor. Met een 4K heb ik een degelijke (midi)sequencer en sampler in 1 die mee de baan op kan.
Maar dat deel valt niet onder deze draad :-)

Denk je dat Akai een ex-werknemer gaat toelaten om het os aan te passen? Als ze het toelaten zullen ze zelf al misschien niet veel meer geld in die afdeling pompen? Dit is mi niet zo simpel te verwezelijken, die man zal technisch wel kunnen, op het gebied van copyrights (etc) zal eea niet zomaar kunnen. Tenzij Akai daar volop aan meewerkt en de toestemming geeft..... kijk maar naar de Linux/GPL wereld...

Grtz

lcasei

Origineel geplaatst door mikemix
interessant.

daar voor te betalen.

Ik zou Sean(eigenlijk Jean, hij is oorspronkelijk Frans maar Jean klink niet in het engels ofzo.) niet zo snel gaan beschuldigen...
Miss. zou het zelfs zo slecht niet zijn dat hij op eigen houtje een nieuw OS zou gaan ontwikkelen. Aan hem zou ik met plezier wat centjes geven. Hij is namelijk 1 van de belangrijkste mensen die aan de wieg stond van o.a. de MPC-4000, de DPS24, etc. Hij post al jaren bijna dagelijks op DPSworld (userforum van de DPS24) en dit doet hij uit eigen beweging en geheel gratis, zelfs nog meer nu hij niet meer door akai betaald wordt en dus meer tijd heeft.

Deze man heeft trouwens nog 1 van de eerste werkende prototypes van de DPS24 thuis staan, leek op foto een kruising tussen de huidige DPS en een bedieningspaneel van voyager....

Grz. Nik (een heel gelukkige DPS24 gebruiker)

Re: In de toekomst zullen we betalen voor 4k´s OS!

Origineel geplaatst door ikke
Der zijn nog steeds features die ons beloofd waren (toen de 4k op de markt kwam) en die er nog steeds niet zijn!

Hoi Ikke,

wat zijn die features die er nog steeds niet zijn?

grtz

lcasei.

Back