[mix] Knisperent hoog

Ik heb de TL audio buizen comp. en EQ. Heb je een snippet die ik kan processen ?
Zal vanavond eens iets proberen, maar ik denk niet dat het hierdoor komt anders had ik het al lang gedaan. :)

Oke deze thread loopt nu lang genoeg om mij ertoe te motiveren om eens te kijken wat er met reaktor te bouwen is op dit gebied.

Wil sowieso eens kijken hoe een creatie met reaktor staat t.o.v. zo'n Behringer bak....

Origineel geplaatst door Acidfever
Oke deze thread loopt nu lang genoeg om mij ertoe te motiveren om eens te kijken wat er met reaktor te bouwen is op dit gebied.

Wil sowieso eens kijken hoe een creatie met reaktor staat t.o.v. zo'n Behringer bak....

Ik ben ook erg benieuwd!

Origineel geplaatst door trash
Tis toch echt geen gelul

ja dit blijft grappig .. ik hoorde het ook via een kennis van trash .. zo'n 8 jaar geleden
red 2 bijv is gewoon een dateq of d&r mixer
met een compressor van het zelfde merk .. akaitje er bij
en dan zit je snel in die hoek

Enne bijna al het detroit spul is NSC persingen
luister de eerste keynote's maar das ook NSC mastering !

maar het is gewoon goed eqen en analoog oversturen hoor
en vaak ook een echte 909 .. want dat overstuurt veel beter dan samples

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Dit is geen dure master tube eq of iets dergelijks. Dit is gaindistortion.
Kan heel goed zijn wat Trash zegt dat DC de DJM 600 hiervoor gebruikt. Heb hem zelf staan maar nooit geprobeerd.
't Is in ieder geval een gevalletje van gaindistortion maar dan wel met de juiste gain. Gaindistortion met een mackie 8-bus klinkt bijvoorbeeld voor geen meter. Ghost weer wel maar wil niet zeggen dat je daar dan ook dit hoog mee krijgt. Ligt aan het apparaat en het versterkertje wat voor die gain wordt gebruikt.

Dus, probeer al je troep thuis uit of daar die juiste gainsdistortion in zit.:D

gr. Tom
het IS gaindistortion !

enne maakt niet uit echt wat voor mixer ..
zolang er maar niet te veel geluiden op dat kanaal zitten ...

je kan namelijk met gaindistortion ook soort van compressen .. stuur maar eens hard in op een mixer !

op de radio hoor je dat eigenlijk ook altijd, denk dat het dan gewoon een lage bitrate is die getweaked is dat hij wat minder lofi klinkt

Ik weet niet of er dé oplossing is, iedereen werkt anders en je zal op verschillende manieren hetzelfde resultaat kunnen boeken.

Zelf gebruik ik een phonic T8200 om mijn mix wat frisser te krijgen, ik stuur de hele mix door het toestel, ik heb ff een voorbleeldje gemaakt, waar ik hoog weg draai en er weer toevoeg.

Attachments

• testjeuh.mp3
    233,9 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door forcesupreme
Dat heb ik geprobeerd, maar het is niet wat ik zoek.

Dat zou nog wel is kunnen ja... Maar ik heb het ook op tracks gehoort die nog niet op vinyl zijn geperst... Deze bijv.
http://bitpress.nl/~peter/docs/mp3/ARkusP.mp3
dit noem ik geen knisperend hoog hoor !

en als ik me niet vergis is das gewoon een echte 909 :D

flink over de zeik !

alleen die hihat na 3:36 kan ik niet direct thuisbrengen

dit is gewoon een smerig randje ... niets meer niets minder
beetje eq-en en oversturen dan wel op het kanaal als op de bus
en wat compressie ..

idd Madr...de simpelste verklaring is vaak de juiste oplossing...gewoon lekker ranzig oversturen die handel

Hier is tie dan. Een stukje gain distortion door de TLaudio Ivory EQ. De tweede keer is met.
(Handig man zo'n EQ als compressor gebruiken :D )

Attachments

• tlaudioeqgaindistortion.mp3
    868,6 KB · Bekeken: 124
Nasty!

Dit is het wel denk ik:

Attachments

• knisperendhoog2.mp3
    868,6 KB · Bekeken: 131
' lijkt wel een haardvuurtje...:D

Attachments

• knisperendhoog3.mp3
    868,6 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door Backdrop
Hier is tie dan. Een stukje gain distortion door de TLaudio Ivory EQ. De tweede keer is met.
(Handig man zo'n EQ als compressor gebruiken :D )

ik hoor geen echt verschil tussen de 2 eerste files ..
maar het klinkt erg oke ..

analoog he .. :D
(al zal de bron wel digitaal zijn .. dat zal je altijd zien :D )

Origineel geplaatst door forcesupreme
Goed voorbeeld! Precies wat ik zoek. Lekker breed, warm en knisperend laagje hoog.

Al vermoed ik wel dat dit van de radio komt?

Absoluut vinyl met een gare Stanton, werkt ook: Akai S900 of S950.

ff voor de duidelijkheid: het zijn allemaal stukjes van Forcesupreme die ik heb bewerkt omdat ik te lui was om iets van mezelf te nemen (en die van hem klinken beter :D).
De eerste helft van de files is steeds zonder bewerking, de tweede met.

File 1 is dus de TLAudio EQ die flink clipt (misschien nog een lpf overheen gooien).
File 2&3 zijn bewerkt met een multiband limiter/clipper.

Het is toch wel een rare tegenstelling. Mensen vinden dus dit soort 'hoog' dus erg mooi, maar ondertussen produceert iedereen met software waardoor er vaak een overdose aan hoog in de mix terecht komt.. :confused: Met als argument dat het zo mooi en heldere mix is..

Snap ik het nog?

Back