rmx1 of roland 307

quinze

Nieuwkomer
rmx1 of roland 307

wat zouden jullie zeggen
het is om wa lekkere zweeftrance te maken

eum... mja, idd, zoekmachine

ik ging zeggen:
mc307: geen zo'n fijne bediening, indrukwekkende geluiden tot en met, veel mogelijkheden, een monsterbak!

rm1x: minder lekkere geluiden maar wel bruikbaar, zwakkere synthengine, mega veel draaiknoppen wat beter is dan op die mc, mega goeie sequencer, zeer veel midimogelijkheden, op zijn beurt ook een monsterbak :)

beslis alleen wat je zoekt, sequencer of geluiden...

Origineel geplaatst door r.5
Op http://www.rm1x.co.uk/ vind je een vergelijking:
http://www.markarber.freeserve.co.uk/rmormc.htm

de beoordeling over de mc307 is wel nogal onvolledig vind ik... het apparaat wordt afgeschreven
als een tussendoortje tussen de crappy mc303 en de toch al meer professionele mc505.
Het ding hoort daar volgens mij helemaal niet tussen. Het kwam dan ook nà
de mc505 en heeft al diens geluiden incluis synthengine, alleen minder knoppen,
en zelfs nog extra geluiden...

al vind ik de site goed voor de rm1x

Trance: MC307 (op gebied van geluiden)

Techno/ DnB, dat soort zaken: Rm1x, meer lo-fi soundengine (perfect voor techno) en meer diepgang in de sequencer (nodig voor techno en DnB).

De MC307 wint het wel op gebied van geluid. Niet dat de Rm1x onbruikbaar is, integendeel. MC307 is gewoon uitgebreider op gebied van geluid.

De sequencer van de rm1x wint het weer makkelijk van de MC307.

Ik zou voor de 307 gaan die heeft zon lekkere basslines met de lead!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8o)

De RM1x is een zeer goede sequencer alleen zijn de synthsounds, naar mijn mening, niet echt van goede kwaliteit. Als je er bijvoorbeeld een K-Station ofzo aan hangt al een zeer bruikbare combinatie.
De drumsounds vind ik overigens niks tegenvallen.

Origineel geplaatst door Sly Dog
De RM1x is een zeer goede sequencer alleen zijn de synthsounds, naar mijn mening, niet echt van goede kwaliteit. Als je er bijvoorbeeld een K-Station ofzo aan hangt al een zeer bruikbare combinatie.
De drumsounds vind ik overigens niks tegenvallen.

Zeg er dan even, om verwarring te vermijden, wel even bij dat de interne drumgeluiden wel prima in orde zijn.
Overigens vind ik zeggen dat iets "niet echt van goede kwaliteit" is een beetje lijken op zeggen dat de synth geluiden slecht zijn. En dit vind ik dus niet waar.

Sommige van de pads, synths enz enz zijn van iets mindere kwaliteit dan de zou kunnen. In ieder geval wat minder goed dan in de Roland bakken.

De waarheid ligt dus wat genuanceerder. De geluiden zijn niet slecht en zeker goed bruikbaar. De drumgeluiden zijn prima.
Kost misschien iets meer tijd om te maken wat je wilt. Maar naar mijn mening compenseert de erg fijne sequencer dit volledig!

Ik heb de mc-307 ook gehad... Heb hem uiteindelijk weggedaan en mn rm1x heb ik nog steeds....

Ik vond de 307 sounds niet denderend, de filters werkten raar, de menu's omslachtig, de processor traag en de behuizing was van treurig cheapo pastic.

Origineel geplaatst door Acidfever
Zeg er dan even, om verwarring te vermijden, wel even bij dat de interne drumgeluiden wel prima in orde zijn.
Overigens vind ik zeggen dat iets "niet echt van goede kwaliteit" is een beetje lijken op zeggen dat de synth geluiden slecht zijn. En dit vind ik dus niet waar.

Ok, laat ik dan eerlijk toegeven dat ik de synthggeluiden slecht vind.:D Vast wel bruikbaar in producties maar ik zou me niet op die sounds focussen om daar leads, arpeggio's en dergelijke mee te spelen. Met een simpele VA-bak erbij ben je alweer zoveel verder.
Zoals je uit mijn vorige post kunt opmaken, heb ik wel degelijk gezegd dat ik de drumgeluiden niks tegen vind vallen, oftewel zeker bruikbaar.

Ik denk dat de omschrijving van rm1x versus mc307 wel ongeveer correct en genuanceerd is ondertussen :)

wat ik me afvraag, hoe complex is de sequencer van de rm1x?
of anders gesteld: hoe snel heb je het ding onder de knie?
Blijft hij rechtstaan naast een mmt-8? (qua simpliciteit in bediening).

en de synthengine? mag van mij persoonlijk ook eenvoudig zijn.
Deze in de mc307 is op zijn beurt zeer uitgebreid en veelzijdig,
maar daardoor ook complex. neem daar nog eens de weinige draaiknoppen bij om de parameters
te manipuleren...

Back