Midi Probleem..

Bonnefooi

Ouwe rot
Hallo mensen,

Mijn eerste post.. , wow...

Ik zit dus met een probleem.. En uiteraard hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik werk met het programma Nuendo 2 en heb een keyboard met midi aansluiting gekocht. Nu wil ik dus met dat keyboard in Nuendo de Korg Legacy VST aansturen.. Nu heb ik het keyboard aangesloten op mijn Soundblaster Live kaart en wat instellingen binnen windows en Nuendo geset.
Maar het vreemde is dat het me op de 1 of andere manier niet lukt om met het keyboard de software aan te sturen...

Zie ik iets over het hoofd ?

heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken ? Misschien een ander programma zoals Cubase ?!?

Alvast bedankt.

op het plaatje kun je zien wat voor stekker het is..

Attachments

• afbeelding 003.jpg
    afbeelding 003.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 121
Aller eerst in de bios kijken of er een interne game-poort op actief staat.. deze op disable, zou voor conflikten kunnen zorgen.

Midikabel dus op de live aansluiten -> kijken of de SB-poort herkend wordt in Nuendo -> zorgen dat deze als midi in staat geselecteerd op het midikanaal in Nuendo..

In aansluiting op voorgaande post: ervan uitgaand dat het ongeveer gelijk is aan cubase, moet je midikanaal als ouput het kanaal van je vst hebben.

[flauw]
Die stekker op de afbeelding moet natuurlijk wel aangesloten zijn
[/flauw]

dat gaat alleen werken met een italo converter ertussen. (een italo converter in de winkel is ongeveer 3 euro).

Nuendo (damn man, duur pakket :halleluja ) in combinatie met een soundblaster live rechtstreeks werkt volgens mij niet.

Die italoconvertor,heb ik pas met geluk kunnen scoren,nu heb ik ze allebij,de roma453 versie en de milan xc898.
Wel klote dat die pepperoni verbindingen op de printplaat zo brak zijn.
Iemand op het forum die daar verstand van heeft,of ze zou kunnen modificeren?

Origineel geplaatst door trash
Die italoconvertor,heb ik pas met geluk kunnen scoren,nu heb ik ze allebij,de roma453 versie en de milan xc898.
Wel klote dat die pepperoni verbindingen op de printplaat zo brak zijn.
Iemand op het forum die daar verstand van heeft,of ze zou kunnen modificeren?

De roma453 is overal nog op te halen.
die milan xc898 :{ verkoop je die ook? die is nauwelijks meer te krijgen namelijk.

Origineel geplaatst door quifster
De roma453 is overal nog op te halen.
die milan xc898 :{ verkoop je die ook? die is nauwelijks meer te krijgen namelijk.

Nou ben eigenlijk net blij dat ik ze heb staan,mischien later,als het blijkt dat ze het knisperend hoog niet geven van wat ik wenste.

Origineel geplaatst door trash
Nou ben eigenlijk net blij dat ik ze heb staan,mischien later,als het blijkt dat ze het knisperend hoog niet geven van wat ik wenste.
:dubbel:

weer een thread feilloos neergesabeld

Back