Speedy J geeft 5.1 live set op 5 Days Off

jep jep, 't wordt een lange avond morgen... autechre, amon tobin, richard devine, speedy J, damnnn wat een line-up..

kben erg benieuwd naar de 5.1 opstelling (en dan vooral naar wat devine daarmee gaat doen, want net als isnie vind ik ook dat devine een van de beste is op 't gebied van sounddesign, vooral z'n album asect:dsect zit vol met diepe, grote, psychedelische soundscapes, echt goeie shit..)

Later

Later

Origineel geplaatst door ez`
jep jep, 't wordt een lange avond morgen... autechre, amon tobin, richard devine, speedy J, damnnn wat een line-up..

OVERmorgenavond !

Volgens mij had ik er zo heengekunt (zonder te betalen). Maar helaas op een donderdag. Geen zin om de volgende dag vrij te nemen.

nah wat een instelling zeg ;)
het begint geloof ik al om acht uur of zo!
als het dan toch gratis is kan je toch tot twaalf uur gaan lijkt me?
als je wilt tenminste...

ik snap het hele concept van 5.1 geluid tijdens dj-sets niet zo eigenlijk...

als je op de dansvloer staat wil je niet dat ieder geluidje in de track ergens anders vandaan komt
in de club....

je wil alles recht in je face / lijf !

wat is er cool aan dat rechtsachter een snare drum is en linksvoor een hihat de kick links van je en
de melodie draait rondjes door de zaak whehe

ik denk dat ik gewoon dit 5.1 dj systeem niet begrijp nog, maar van mij hoeft het niet zo. bij gewoon
stereo geluid hoor je al amper hoe geluiden gepant staan in een club dus wat 5.1 voor nut heeft, ik
zie het nog niet in ieder geval 8D

:geslaagd:

Origineel geplaatst door chielos
nah wat een instelling zeg ;)
het begint geloof ik al om acht uur of zo!
als het dan toch gratis is kan je toch tot twaalf uur gaan lijkt me?
als je wilt tenminste...

Ik had zo het idee dat autechre pas ergens in de nacht begint.

Origineel geplaatst door endonyx
bij gewoon
stereo geluid hoor je al amper hoe geluiden gepant staan in een club

zeker aangezien volgens mij het geluid in clubs meestal toch mono is :) (heb ik weleens gehoord...)

btw. gaan er hier nog mensen a.s. zondag naar Underworld in de HMH?
Ikke wel in ieder geval :D
Zo ja, meldt je dan aan bij de dirtymeet

Ga wel naar Chris Liebing VS Speedy J Collabs session in de Melkweg as zondag :{

btw. gaan er hier nog mensen a.s. zondag naar Underworld in de HMH?
Ikke wel in ieder geval
Zo ja, meldt je dan aan bij de dirtymeet

ik ga morgen kaarten halen.:{

Origineel geplaatst door Cisco
Ga wel naar Chris Liebing VS Speedy J Collabs session in de Melkweg as zondag :{

Blijf dit weekend bij m'n hoogzwangere vrouwtje. Volgend jaar ben ik weer van de partij [hoop ik] 8)

Origineel geplaatst door Ensemble
ik ga morgen kaarten halen.:{

succes, want die zijn volgens mij allang uitverkocht.

Speedy J was spannend....Eigenlijk waren het zijn technoknallers, maar dan zonder de herkenbare sounds.

Verder was Amon Tobin goed en ene Richard Devine (zombie!). Autechre was saai. Slechts patterns, geen lijnen, mat geluid, ben daardoor naar huis gegaan. Verder was de omlijsting van Paradiso ook niet echt denderend. Laat ik het pauze-dj's noemen. Het was een rommeltje!

Tenslotte stond het geluid zo achterlijk hard dat mijn trommelvliezen kriebelden. Geen prettig gevoel. Ook vond ik de 5.1 niet speciaal. 't voegde niet veel toe, beetje ruimte misschien.

Toch wel veel minpunten hoor, achteraf

Ik ben naar huis gegaan om dat het geluid gewoon te hard stond , wat echt wl jammer is..

W

Off

Off

Was er ook en heb gelukkig zelden eerder zo'n mislukte avond in Paradiso bijgewoond. Het geluid was de hele avond ontstellend slecht. Absurd hard (bijna continue rond de 106dB gaf zo'n meter aan) en oerlelijk. Vanaf het begin was het in de zaal al bijna niet te harden door het volume. Op een paar grijnzende, verdwaasde pubers na die bij iedere extra volumeboost nog meer begonnen te grijnzen, hoorde ik vooral heel veel mensen klagen. En ook de set van Amon Tobin set leed helaas sterk onder de gebrekkigheid. Vrijwel elke nuance en scheiding in het geluid ontbrak namelijk, het was één grote brij.

Tobin is een van m'n favorieten in het segment maar dit was een afknapper. En hij was er zelf ook allesbehalve tevreden over. Van enige sfeer was überhaupt de hele avond geen sprake. Het Speedy J experiment: interessant idee ja, misschien eerst maar eens een beetje ontwikkelen? Autechre heb ook ik uiteindelijk maar gelaten voor wat het was of zou worden. Volgens de timetable, die ik gearriveerd in Paradiso pas kon bekijken (want op de hopeloze 5 Days Off site liep dat gebeuren continue vast), zouden ze om 02.30 gaan beginnen, dat zal mogelijk nog wat later geworden zijn?

5.1 kun je ook niet zomaar neer zetten. LOL
Das een verhaal appart. Leuke PR truc en iedereen trapt erin hahahaha.
Jammer voor de mensen die er geweest zijn dat het zo ruk was. Je duur betaalde kaartje.

:frons:

Back