[track in progress] electrotrekkie

OnAcid

Slager van Schiedam
OK, een trekkie in aanbouw en hier ben ik al weer een tijdje mee bezig zoals gewoonlijk.

Gebruikte spulletjes..
Virus: ranzige fm bass, bass en arpeggio, pad.
Sidstation: aanvullende dingetje
A4000 voor drums. De bedoeling was de 808, maar ik heb nog geen nieuw sync kassie.

Kaal opgenomen op de pc. Er zit een brom en dat is de Sidstation :D. Verder wat piepjes van m'n pc :(
Drums zijn nog niet echt afwisselend en er moet nog het nodige gefilterd worden. :)

Graag tips betreffende compositie ed. Ik heb het nummer al 10x veranderd qua opbouw. Ik twijfel nog of ik het huidige padgeluid niet moet vervangen door iets subtielers? Ik wordt echt gek van arrangeren... :kroon: :kimono:

Verder denk ik wel dat er vocalen bij passen. Ik ga denk ik maar eens kijken voor een beetje goeie mic en dan maar in de vocoder schreeuwen :)

Electrotrekkie.wma / .ogg 2.26min 2.3mb

hee man, die trek is best goed. Ik vindt die cowbell op 00:50 niet zo mooi ingeprogrammerd.
Misschien nog ergens een een mooie/duistere string. (beetje hoge pitch)

auw.. die ruis is echt ernstig.. klinkt wel leuk verder.. vooral later :)

Het melodietje wordt redelijk afgewisseld gedurende het nummer maar de drums mogen nog wel wat varieren enzo. Daar kan je 808 weer beter uit de hoek komen denk ik. Opname klinkt lekker transparant hoor.

Arv

Klinkt wel lekker hoor! :)
Ruis? Waardan? :P Lekker!

Wat gebruik je om te sequencen?

Transparante opname:confused:

Ik gebruik vst5 en dan alleen het midi deel. Recorden doe ik met Soundforge.
Ik vind het altijd errug moelijk om van (goede) 8 maten loops tot een goed nummer te komen. Vooral op de pc blijf je maar schuiven met blokjes.
Meestal laat ik die paar maten loopen en dan handmatig steeds tracks (un)muten en dan kijken hoe het klinkt. Dat vinnik altijd leuk. Maar een heel nummer arrangeren... :frons:

Ik ga zo effe kijken of ik ergens een midi-sync kastje kan vinden en dan ga ik het verder uitwerken. Zou feedback ze op voorraad hebben?

Die cowbell is idd (een beetje) ruk :D

OnAcid, ik heb ook datzelfde probleem: op mijn mpc een loopje laten lopen is geen probleem maar om daar een heel nummer van te maken is idd best moeilijk!

on topic:

Lekkere trek! maar dat had ik gister in de chat ook al gezecht geloof ik! Klinkt echt wel lekker... lekker vrolijk en ik vindt m goed in elkaar zitten!
Ik vindt persoonlijk de sfeer altijd het belangrijkste in een nummer en dat heb je goed in orde! ...topppie!

Origineel geplaatst door STicKX
OnAcid, ik heb ook datzelfde probleem: op mijn mpc een loopje laten lopen is geen probleem maar om daar een heel nummer van te maken is idd best moeilijk!

Dat probleem ken ik. Tegenwoordig maak ik al m'n nummers dmv jamsessies. De mpc loopt constant en stuurd m'n synths aan. Soms gebruik ik wel wat lange melodien en dan loop ik op 8 of nog meer maten. De 808 loopt gelijk aan de mpc.
De dmv track mute/unmute maak ik het nummer.
De 808 staat in schrijfmode, dus daar kan ik lekker op klooien. En verder draai ik nog wat aan de knoppen op m'n synths.
M'n nummers zijn meestal niet foutloos. Ik heb geen zin om alle loopjes te sampelen en dan in m'n pc te stoppen en zo een nummer te maken. Je krijgt juist vaak leuke/onverwachte resultaten als je live alles doet .De 808 sampelen is zowieso een ramp. Check de nummers van afgelopen week op dit forum. Die zijn op deze manier gemaakt.

Wat ik nog moet gaan doen is ipv alles als 1 track op een cassettebandje op te nemen, m'n geluidskaart met 8 ingangen gebruiken. Dan kan ik tenminste achteraf de volumes, etc aanpassen en eventueel fouten wegknippen.

Laatst gewijzigd:
Ik vind die optie op de 808 zo lekker dat ie na 8 maten of 16 maten eventjes een fill doet ook erg lekker. Dat maakt het toch weer een nummer met net iets meer ballen.

Omdat je in writemode geen fill ins kan gebruiken, maak ik een fillin pattern in track B. Met behulp van de trackswitch (of hoe die ook heet) kan je dan gewoon tussen track/pattern a en b switchen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind die optie op de 808 zo lekker dat ie na 8 maten of 16 maten eventjes een fill doet ook erg lekker. Dat maakt het toch weer een nummer met net iets meer ballen.

Als je in je synckabel een schakelaarje aanbrengt, kan je even het signaal weghalen en snel wisselen tussen play en write mode. Als het goed is pakt de 808 de juiste sync weer op.

Interessante tips. Ik ga straks effe realplayer installeren en jouw tracks beluisteren. Ik ben benieuwd. :)

Leuk!

Nu nog ff een string erover (of iets dergelijks met een portamento) die een soort melodie aangeeft en de bassline een paar octaven hoger een beetje volgt. Een soort van Theremin geluid met een vibrato pops into my mind..
Breakje erin met een variatie op de baslijn erbij. Zaken in de percussie weglaten vallen etc. etc.
En de bovengenoemde fill-ins doen inderdaad wonderen.

Je hebt hier een goeie basis te pakken, kerel!

R.

Back