De harde Bassline voor hardhouse hoe?

Ik heb me rijbewijs....ik koop een auto en wil dan rijden met de grootste vrachtwagen die er is.... hoe moet dat?

Jij bent ook bezig met uitvinden voor die bassline Pjotter G of niet?
zag je namelijk op een engels Forum ;)

Laatst gewijzigd:
een harde kick flink wat distortion geven, tevens zou je dan de pitch van die kick kunnen verlagen (voor of na effect, weet ik niet precies)...
Ik heb ook weleens helemaal zelf zo'n kick drum opgebouwd.
met een of ander MG attack toontje (soort "pok" bass toontje wat je weleens aan het begin van een bepaalde bass hoort (sorry, kan niet op de naam komen :S))... daar de pitch van flink verlagen (dan krijg je zo'n happyhardcore bassdrum), en dat distortion erover.

Origineel geplaatst door MasterWurm
Jij bent ook bezig met uitvinden voor die bassline Pjotter G of niet?
zag je namelijk op een engels Forum ;)

je zag me? maar je replyde niet ff? :D

heb je dan ook die rebirth bassline gelezen of moet ik die copy pasten (zoals seen in "kai tracid - destiny's path (warmdusher mix")

komt ie toch ff

Got rebirth? open it, start a clear song. put one 303 on 4 steps, waveform on square (saw also works, different sound).

on step 1 silence, but make sure the "active" note is low C (lowest key on the tiny 303 keyboard) becuz step 4 slides back to this
on step 2 nothing
on step 3 note of a low C (lowest key on the tiny 303 keyboard) + slide
on step 4 no note, but make sure high C is "active"(highest key on the tiny 303 keyboard) + slide

so only on step 3 there is a note

knobs:
tune 12 o'clock (middle)
cutoff 2 o'clock
reso 7 o'clock (shut)
env mod 12 o'clock
decay 7 o'clock
accent 7 o'clock

layeren layeren layeren

Origineel geplaatst door Slipperman
Al eens een square geprobeert i.p.v. een saw????
Yup, had ik al geprobeerd, sqaure lijkt het er meest op...
ben zeer benieuwd als iemand nou al een duidelijk antwoord heeft....

Ik zie steeds mee hardhouse nummers voor bij vliegen gemaakt door amateurs, ik vragen hoe ze die bassline hebben gemaakt, hebben ze het gesampled.. dat vind ik niet meer origineel...

alsof hardhouse uberhaupt origineel is ;) [flamesuit on]

ligt eraan op welke manier je sampled. Al je van een hardhouse plaat een hardhouse bassline sampled en die gebruikt als hardhouse bassline, dan is er weinig aan nee......

sorry....kleine kater van iets teveel drank gisteren...anyway..... in veel muzieksoorten wordt compleet recursief gesampled.....dus wil je die baslijn: sample die baslijn ;)
of hoop dat Rob Papen met een antwoord komt ;)

Origineel geplaatst door Pjotr G
ligt eraan op welke manier je sampled. Al je van een hardhouse plaat een hardhouse bassline sampled en die gebruikt als hardhouse bassline, dan is er weinig aan nee......
Dat bedoel ik dus dus :)

Maar pjotr Heb jij nog wat geprobeerd?
De laaste tip die ik las was van jou, met die omgekeerde bass, met distorion, dat was het enige wat er een beetje in de buurt kwam..

En BTW, het valt me wel op de je eigelijk die harde bassline niet bij de Hihat moet plaatsen maar iets de voor..

is julie dat ook opgevallen? of heb ik ongelijk?

je hebt gelijk, ik laat die omgekeerde gabber kick steeds beginnen op de 2,6,10,14 (omdat die sound geen snelle attack heeft)

en ik ben ook t meest tevreden met die methode. Je kunt trouwens zo rustig je eigen sound maken door een gewone 909 te nemen en zelf te distorten alvorens om te draaien. Om van filteren nog maar niet te spreken

om het gewoon kort te houden... een goede boemtak voor HCH of DH is vrij simpel gewoon volume om hoog om hem af te vlakken en op nemen verder is het een kwestie van smaak en is het oevene, oevene, oevene, oevene, oevene

het Klinkt lame, het is lame maar het is niet anders

Back