Din sync splitter: waar of hoe?

Chinetti

Fortune favors the bold
Ik zit hier te staren naar een Cr8000 en een TR606 en zou ze tegelijk willen syncen in een midi set-up. Echter, mijn doepfer MAUSI heeft maar één sync uitgang, dus moet ik een din-sync splitter hebben. Vraag is nu: zijn die dingen ergens te koop? En zo niet: hoe maak ik een din-sync split kabeltje?

Ja Brian, gewoon ff naar een elecronica shop toestappen en vragen om zo'n Y-stekker Of hoe dat ook heet. Das dus gewoon een klein verloopstekkertje(zonder kabel) met 2 uitgangen. Kost bijna niks.

Ik heb er toevallig vorige week een gemaakt om er van eentje 4 te maken. want ik had maar 1 din sync uitgang en 4 drumcomputers.

In de muziekwinkels in Amsterdam verkochten ze zoiets niet, ook geen midi -> sync converters trouwens!

Ik moest het dus wel zelf doen.
Dit was vrij makkelijk, ik had 5 female din aansluitingen en toen heb ik gezorgd dat pinnetje 1 op elke din aansluiting met pinnetje 1 op elke din aansluiting was verbonden (en pinnetje 2 met pinnetje 2.. enz). Het solderen was het meeste werk.

uiteindelijk heb ik alles ingebouwd in een kastje en daar plug ik dan mijn din sync kabels in, het werkt perfect.

Kan je een midisplitter gebruiken als splitter voor dinsyncsignalen?
vermoed van wel vermits ze beiden met dezelfde pluugen werken.

Gagarin

Ik heb er toevallig vorige week een gemaakt om er van eentje 4 te maken. want ik had maar 1 din sync uitgang en 4 drumcomputers.

In de muziekwinkels in Amsterdam verkochten ze zoiets niet, ook geen midi -> sync converters trouwens!

Ik moest het dus wel zelf doen.
Dit was vrij makkelijk, ik had 5 female din aansluitingen en toen heb ik gezorgd dat pinnetje 1 op elke din aansluiting met pinnetje 1 op elke din aansluiting was verbonden (en pinnetje 2 met pinnetje 2.. enz). Het solderen was het meeste werk.

uiteindelijk heb ik alles ingebouwd in een kastje en daar plug ik dan mijn din sync kabels in, het werkt perfect.

dit werkt ,..?
ik heb zel ook zoon y stekker werk ,...
maar op de eenof andere manier is t sync ver haal mn doefer regelwerk best : instabiel soms

mnn tr 909 hinkt d laatste tyd ook ...soms

Om rvooh's antwoord toe te lichten.
Midi gebruikt maar 2 connectoren van de 5 dynsync sowieso 4.

groet,
Maarten

om jouw antwoord toe te lichten

midi kan en mag je niet zomaar splitten.
dinsync wel

dus een midi splitter doet veel meer dan een dinsync splitter.

Ow, Ik heb een midi kabeltje zomaar gesplit en het werkt perfect.
Waarom zou je deze niet zomaar mogen splitten volgens jouw?

groet,
Maarten

dinsync kan je gewoon splitten omdat deze allen start/stop en een klok signaal verstuurd.
met midi is dat anders omdat je daar ook andere data mee verzend zoals cc's midi kanaal enz. dat is de rede dat het "officieel" niet kan denk ik. als het wel werkt, prima toch

idd, er zijn situaties waarin het kan werken.

midi is een digitaal signaal die informatie bevat die kan gedecodeerd worden.
dinsync daarentegen is zoals penik ettak zegt, enkel start stop continue en klok

Back