lengte CV / gate-kabels

Hooihuis

Acta est fabula
Ik ben op dit moment de opstelling van mijn spulletjes aan het wijzigen en zie me min of meer gedwongen om een van mijn MIDI naar CV converters nogal een eind van de aan te sturen synth te plaatsen. Op zich geen probleem natuurlijk, maar het houdt wel in dat de de kabels minimaal een meter of 5 a 6 gaan worden.

Ik denk dat dit kan zonder nare bij-effecten (zoals spanningsverlies of vertraging), maar wilde het toch even aan jullie voorleggen. Iemand dus ervaring met lange CV / gate kabels?

Alvast mijn dank voor de reacties!

Re: lengte CV / gate-kabels

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik ben op dit moment de opstelling van mijn spulletjes aan het wijzigen en zie me min of meer gedwongen om een van mijn MIDI naar CV converters nogal een eind van de aan te sturen synth te plaatsen. Op zich geen probleem natuurlijk, maar het houdt wel in dat de de kabels minimaal een meter of 5 a 6 gaan worden.

Ik denk dat dit kan zonder nare bij-effecten (zoals spanningsverlies of vertraging), maar wilde het toch even aan jullie voorleggen. Iemand dus ervaring met lange CV / gate kabels?

Alvast mijn dank voor de reacties!

ik heb al jaren cables van mn syntecno ; 4gates en 4x cvs richting mn analoge spullen ,....en eerlijk gezegd kan er misschien ,..iets van vertraging //rimpelspanningz en nog meer van die enge dingen voorkomen ,...
ik heb ter geen last
t gaat bij mij altijd goed wel handig voor als je terug moet zoeken naar je cv/gate unit merken die cables ,...stickers of labels
tis geen pretje asje 4x 6 mtr cable moet terugzoeken en ze zijn allemaal blauw of geel ,...
ik ben benieuw wat de andere er van zeggen ,...:walker: pomtiedom

Re: Re: lengte CV / gate-kabels

Re: Re: lengte CV / gate-kabels

t gaat bij mij altijd goed wel handig voor als je terug moet zoeken naar je cv/gate unit merken die cables ,...stickers of labels
tis geen pretje asje 4x 6 mtr cable moet terugzoeken en ze zijn allemaal blauw of geel ,...

Hehe dat gaat zelfs met twee al mis. Aan de ene kant van de kamer staat m'n MP en aan de andere m'n Axxe. En elke keer weet ik het weer voor elkaar te krijgen om de CV en gate in eerste instantie verkeerd om erin te steken :D

Ik ga NU labels erop plakken...

Bij lange kabels icm met audio is vooral demping en ruis (inductie) en issue. Aangezien de stroom zeer klein is die loopt is de weerstand die ontstaat vanwege de lengte verwaarloosbaar.

Demping wordt pas bij frequenties in de kilohertzen merkbaar.. je moet wel heel snel noten aanslaan wil je spanningswisselingen ook maar in de buurt van de 50Hz laten komen.. :)
Ruis komt niet boven de millivolts uit, dus bij 1V/oct hoef je ook niet bang te zijn voor verschuivende toonhoogtes. Het enige wat ik me kan bedenken is dat een startende TL buis wat pieken veroorzaakt.

Okee, dat stelt me weer gerust. Bedankt voor de reacties allemaal hoor en mocht het toch problemen op gaan leveren dan meld ik me wel weer :)

Back