[Always positive] trackie van mij...

Unic

El Musica
Nogmaals deze thread maar nu met link...

Die andere thread had al verwijdert "moeten" zijn?;) heren moderators:eureka: :D

Hoewel dus nog steeds bezig met 3 andere nummers... vond ik van dit nummer toevallig de "blauwdrukken" van een jaar geleden hehe, en heb deze dus maar even afgemaakt.

Het is een niet al te ingewikkeld kort nummer vol met typische Unic klanken.
Typisch stapje erboven op en nog een stapje erboven op muziek:D

Je moet er van houden zeg ik er altijd maar bij.

veel plezier ermee

groeten Arnaud

Unic - Always positive.mp3

Zeer mooi gedaan!
De intro is fris, vol verrassingen en gaat naadloos over in een onverwacht gevolg dat je idd trapsgewijs blijft uitwerken, met een mooie 'climax' als slot. Muziek moet niet ingewikkeld zijn om goed te klinken feitelijk.
Hier kan ik absoluut van houden!

Ik vind het intro eigenlijk heel apart, maar daarna komt er (rond de 1 minuut) (helaas .. ) een soort stereotiepe synthesizer (house) klank sectie. (Waarvan ik helaas niet houd.. )
Als ik het nr. zou uitwerken zou ik me focusen op de 1ste 50.. seconden, die ideen die erin voorkomen, en de klank lagen, uitwerken, en de rest subiet naar de trashcan gooien. Soms moet men hard zijn..

:)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik vind het intro eigenlijk heel apart, maar daarna komt er (rond de 1 minuut) (helaas .. ) een soort stereotiepe synthesizer (house) klank sectie. (Waarvan ik helaas niet houd.. )
Als ik het nr. zou uitwerken zou ik me focusen op de 1ste 50.. seconden, die ideen die erin voorkomen, en de klank lagen, uitwerken, en de rest subiet naar de trashcan gooien. Soms moet men hard zijn..

:)

hehe:)

tja als je niet van die sound houdt dan is dit niet het nummer voor jou idd:D

Maar ook ik heb er over gedacht om met dat begin..of in iedergeval die gitaar sound achtig iets... wat anders te maken....

maar ja... het resultaat is toch dit geworden;)

@hermax

tnxx:)

Mooie opbouwende intro, leuke arps en sequences, goeie mix :okdan: ... vooral in de stukken waar je voluit gaat met de strings klinken erg knap.

Alleen de drumgeluiden zijn wat minder m'n ding, maar da's puur een kwestie van smaak.

Een mooie track (zoals we stilaan van je gewend zijn geworden ;) )

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Mooie opbouwende intro, leuke arps en sequences, goeie mix :okdan: ... vooral in de stukken waar je voluit gaat met de strings klinken erg knap.

Alleen de drumgeluiden zijn wat minder m'n ding, maar da's puur een kwestie van smaak.

Een mooie track (zoals we stilaan van je gewend zijn geworden ;) )

:doei:

dankje voor het compliment:)

nu eens die andere 3 tracks afkrijgen... eentje ligt al sinds september, is echt bijna af... hehe:)

ja nou allez, ik vind het dus helemaal niet verkeerd.

ik ga wel mee met meneer rozenburg dat de intro veruit het sterkst is van het geheel. dat heb je mooi muzikaal spannend opgebouwd hoe laagje na laagje erbij komt.

ik moest ook eigenlijk meteen aan nova denken, misschein wel vanwege die blaasgeluidjes.

dat harpachtige geluidje is wel heeeel lekker trouwens. wat is dat? toch niet weer die roland d70 he?

ok, nu een paar keer geluisterd inmiddels: de eerste minuut is inderdaad heel sterk. Laat ik zeggen dat de compositie zelf vervolgens niet echt schokkend is maar je weet het wel mooi te presenteren/arrangeren allemaal. dat is zeker!

Origineel geplaatst door VanHeckis
ja nou allez, ik vind het dus helemaal niet verkeerd.

ik ga wel mee met meneer rozenburg dat de intro veruit het sterkst is van het geheel. dat heb je mooi muzikaal spannend opgebouwd hoe laagje na laagje erbij komt.

ik moest ook eigenlijk meteen aan nova denken, misschein wel vanwege die blaasgeluidjes.

dat harpachtige geluidje is wel heeeel lekker trouwens. wat is dat? toch niet weer die roland d70 he?

ok, nu een paar keer geluisterd inmiddels: de eerste minuut is inderdaad heel sterk. Laat ik zeggen dat de compositie zelf vervolgens niet echt schokkend is maar je weet het wel mooi te presenteren/arrangeren allemaal. dat is zeker!

toch bedankt hoor.

En inderdaad de compositie is nogal simpel en voor de hand liggend:) Het gaat meer om de sfeer idd.

Dei "harp" is de plugged uit fruityloops, meest simpele plugin die er bestaat. Ik heb nog een nummer waar deze helemaal in zit, Dat nummer is ok bijna klaar...

Ik heb trouwens een iets andere mix gemaakt.
Andere arpeggio, breakbeatje erbij, phaser string arp op het laatst erbij...
Je moet er maar van houden hoor:D
Te downloaden onder dezelfde link nu:)[

greetz Arnaud

Back