Synthesizer voor de arme student

Mennomoog

Stamgast
ok.... NIET LACHEN!!!

Ik ga dus binnenkort een nieuwe opleiding beginnen in Hilversum (audiovisuele media) en heb al een kamer in Utrecht. Aangezien ik nu aardig wat kosten heb hieraan kan ik niet zoveel uitgeven voor een nieuwe synthesizer. En ik wil er graag wel één in mijn nieuwe kamer om te spelen. Natuurlijk heb ik geen zin om mijn studio helemaal naar Utrecht te verhuizen. ;)

Dus, wat is jullie suggestie voor een poor man's synthesizer? :peukie:

Ik heb de volgende op het oog: Kawai K1, Roland XP-10, Roland D-10, Korg X5D

zoek zo rond de 100 euro, volgens mij is die X5D dan weer net te duur. De XP-10 heeft wel aardige presets lees ik.

Merci :halleluja

doe dan een 707 en juno 1 of 2 heb je meteen een setje om meer te doen dan alleen spelen

whatever happened met die Roland EG-101? Ik keek er net naar maar volgens mij is dat nooit zo'n succes geworden?

in ieder geval, is het ook wat voor mij, of zitten er alleen maar achterlijke dance geluidjes op? (ik maak meer rustige muziek)

Origineel geplaatst door anoniempje
doe dan een 707 en juno 1 of 2 heb je meteen een setje om meer te doen dan alleen spelen

Mmm nee ik denk niet dat ik dat doe. Nooit echt mijn apparatuur geweest. Ik maak niet dat soort muziek. Meer rustige prog rock/folk/ambient... (denk maar aan Oldfield en Vangelis).

heb je "thuis" precies 1 synthesizer in je studio?

voor 100 euro denk ik niet dat je echt een leuk bakkie op de kop kunt tikken wat ikzelf als een synthesizer zou betitelen..zijn dan toch meer "keyboardjes"

Korg Poly800 of Poly 61, dan hou je nog geld over om een ijsje te kopen ! Of zijn die weer te basic ?

Origineel geplaatst door olafmol
heb je "thuis" precies 1 synthesizer in je studio?

voor 100 euro denk ik niet dat je echt een leuk bakkie op de kop kunt tikken wat ikzelf als een synthesizer zou betitelen..zijn dan toch meer "keyboardjes"

Thuis heb ik 1 synthesizer met keys, orgel en de rest module synths en apparatuur. En ik heb toch voor rond de 100 euro wel die synths die ik boven noemde weg zien gaan.

Origineel geplaatst door vinnieq
Korg Poly800 of Poly 61, dan hou je nog geld over om een ijsje te kopen ! Of zijn die weer te basic ?

Thanks voor de tip! Die Poly800 heb ik nooit wat aangevonden (om eerlijk te zeggen nooit geprobeerd eigenlijk) maar misschien is die Poly 61 wel aardig.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Ensoniq ESQ-1? :D

ja maar... ja maar... ja maar.... het display is kapot!!! =(

krijg je wel een computer met midi /geluidskaart ed in je kamer?

ja natuurlijk heb ik daar een computer. Waar ik nu achter zit! ;) Maar ik vind dat zo bud werken, en die creative geluidskaart van mij is ook niet alles.

Als je puur voor het spelen gaat, dan is denk ik de X5D heel interessant voor je is.

De X5D kent 3 modes: performance (8 sounds tegelijkertijd gestapeld), single (voor editten van sounds) en multi (daarmee kan je ook GM mee).

Als deze te duur is, kijk dan eens naar de X5. Deze heeft minder multitimbraliteit en minder waves, maar is ook zeer bruikbaar.

Origineel geplaatst door Mennomoog
ja maar... ja maar... ja maar.... het display is kapot!!! =(

ja natuurlijk heb ik daar een computer. Waar ik nu achter zit! ;) Maar ik vind dat zo bud werken, en die creative geluidskaart van mij is ook niet alles.

Nee joh....die is niet kapot, die is niet helemaal fris...nog wel leesbaar....

(Ik ben ook niet helemaal fris, maar daarom hoef ik niet meteen afgeschreven te worden 8o))

En met je computer + midi echt wel te editten (zonder ook hoor!)....je mag het anders ook een weekje op proef proberen (dan wel op je eigen kamer natuurlijk :D) Je hebt vast een OV....kom eens langs om de proef op de som te nemen.....en omdat je arme student bent, krijg jij erbij: een pot sambal én een pot pindakaas.... (en een potje bier)

:W

Origineel geplaatst door synthiaks
Casio ctk1000!!!

http://homepage.mac.com/synth_seal/html/ctk1000b.html

Hey bedankt David! Die geluiden klinken echt goed! Zijn dat gewoon internal effects, die reverb/echo?

Wat is het eigenlijk? Een synth en keyboard in één? Echt een serieuze optie me thinks :okdan:

En met je computer + midi echt wel te editten (zonder ook hoor!)....je mag het anders ook een weekje op proef proberen (dan wel op je eigen kamer natuurlijk ) Je hebt vast een OV....kom eens langs om de proef op de som te nemen.....en omdat je arme student bent, krijg jij erbij: een pot sambal én een pot pindakaas.... (en een potje bier)

Moet je helaas wachten tot 1 september, dan wordt mijn OV pas actief.

sambal erbij? :erm:

sambalbij geen probleem......

Hattem, Groningen is de afstand niet...toch?

:biertje:

Origineel geplaatst door Mennomoog
Thanks voor de tip! Die Poly800 heb ik nooit wat aangevonden (om eerlijk te zeggen nooit geprobeerd eigenlijk) maar misschien is die Poly 61 wel aardig.

Hmmm de poly 61 is wel van hetzelfde pakkie aan qua interface...en bijna qua sound ook.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
sambalbij geen probleem......

Hattem, Groningen is de afstand niet...toch?

:biertje:

uche.... Hattem ligt onder Zwolle hoor ;)

Hmmm de poly 61 is wel van hetzelfde pakkie aan qua interface...en bijna qua sound ook.

Je hebt helemaal gelijk! Heb net de sounds beluisterd op synthmania, klinkt allemaal erg goedkoop en mager... typisch goedkope jaren 80 spul. Ik denk dat ik toch maar ga voor zo'n XP-10 of iets dergelijks.

Back