[ESPB]Skirt Could strike bottom

het klinkt zeer af dit.
een mix van funky disco breakbeat psychedelica...ofzoiets :halleluja
verveeld eigelijk op geen enkel moment. en dat voor 9 min.

hoef ik niet te luisteren, ik weet al dat ik t ok vind :okdan: toch ff luisteren dan: heerlijk beetje jazzy beetje jamm beetje psychedelica okee, komt er nog een album?

Laatst gewijzigd:
jongens, wanneer ligt het album nou in de winkel, hier kun je geld voor vragen!

soooooowww, da's nog eens aangenaam :) Lekker stuk muziek :okdan:

Hey klasse track guys. Zit weer puik in elkaar.
Top vind ik de bas (die is errug lekker) en de melodiebreak tegen het einde aan (Italo soundje)

Heb wel enige minpuntjes. Vind het iets teveel demo-achtig klinken. Alsof Yamaha zijn allerbeste demo in een nieuwe synth post. Ook vind ik het nummer iets te lang klinken. Ik mis iets herkenbaars of een terugkerend thema. Het kabbelt teveel door en wordt iets teveel freaken. Ik wil naar iets terug verlangen, maar dat is er niet.
Het gevoel wat ik had bij jullie vorige 2 tracks (zeer positief gevoel van WAUW wat is dit?), heb ik niet bij deze track. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt met deze track, want jullie zijn er bijna. Trouwens heerlijke muziek voor de Duitse Autobahn volgens mij. Van deze plaat zou ik harder gaan rijden.

Maar als ik een cijfer zou geven zou ik deze track een 7,5 geven. Het overstijgt de gemiddelde demo.

Greetz Cat@

Heej gasteuhh :D

Ja, mooie productie weer........ ik vind niet alle stukken even pakkend, maar over het algemeen loopt het allemaal weer erg vloeiend. Mooi gedaan! :)

Als kritiek heb ik eigenlijk dezelfde punten als Catalunya; het klinkt echt als een top-demo van een synth, maar mist misschien net iets waardoor het ook als nummer interessant genoeg is!

erg fijn stukkie muziek dit :)
maffe samples, lekkere, soms herkenbare, geluiden en veel weirde shit :okdan:

Origineel geplaatst door Catalunya
.. overstijgt de gemiddelde demo.
de gemiddelde synth demo haalt het niet bij de detaillering van bovenstaand nummer

Doe mij zo'n synth die een demo als dit heeft. :D

Release wordt wel lastig met zoveel filmsamples.
Anders zijn er niet veel mensen die dit willen uitgeven als die niet gecleared zijn.

Eerste deel is idd wat basic, maar later als er meer komt dan is die afwisseling en breaks wel toppie. Lijkt ook heel veel op dat vorige vissige nummer van jullie. Bon fait!

Enne, hebben ook ff opgepoetst.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Elektroshock_Piggybank_-_Skirt_Could_Strike_Bottom.mp3

sjo :)

De drums swingen lekker (hoewel misschien iets te veel compressie) en in combinatie met de bassline is het een lekkere basis.

Erg knap hoe jullie zoveel geluiden in een nummer kunnen gebruiken die op zich zelf staan en die samen een geheel vormen in de mix, hoe die effectjes in elkaar overlopen is gewoon puik. Het geeft ook een stuwend effect mee aan de song.
Ik vind wel dat die effecten misschien iets harder zouden mogen klinken.
De snare en bassline overheersen nu iets.

Die lead geluiden zijn ook tof en geven een soort van 'eighties' sfeertje.
Wat betreft 'demo-achtig', deze track doet me wel denken aan sommige Amiga demo's die ik vroeger gezien en gehoord heb, maar dan wel op het niveau van Andromeda, Fairlight, Complex.. gewoon goed dus!

Vind de melodieen dus ijzersterk, de ritmiek waarin de leads gespeeld worden ook, qua arrangement vind ik deze track net iets te lang, maar dat is niet echt een probleem ofzow.

Meer van dit soort tracks graag!

Origineel geplaatst door Roel
loik lekker wegkabbelend trackje.... !8~
Dat vind ik ook wel. Erg goede melodie, mooie mix, ik vind dit eigenlijk de leukste die ik gehoord heb. Maar (net zoals de vorige) vind ik het ritme gedurende het hele nr. toch wel statisch. Maar opnieuw, de melodien en improvisatie vooral bij de 6e minuut := klasse !

:okdan: :okdan:

Ik werd door een bepaald sujet geattendeerd op het bestaan van deze thread.

En gezien de klanken die ik te horen kreeg na op de link te drukken kan ik alleen maar zeggen:

Prima track.. de "basis sound" en sfeer die jullie ook in de andere nummers neerleggen vind ik van een profi niveau.

Als ik me wat verder concentreer op het inhoudelijke/karakteristieke/het "wat doet het me me gehalte" in deze track. Dan vond ik jullie andere tracks net wat meer hebben. Iets rauwer soms. Of iets meer karakter...Deze is eigenlijk aan de ene kant iets te netjes. en ik mis net 1 of 2 keer dat moment.... jaja.... dat moment met dat ene ding/geluid wat eigenlijk gewoon uit de mix valt en daardoor iets toevoegd....

Maar...wanneer komt die cd nou eens uit? Of ga ik over een jaar gewoon eerder zijn?:D:D:D:D:D:D Whoahahaa

Naajs, klinkt lekker... Vette stuff!

Een enkele opmerking toch: de drums zijn goed maar op een gegeven moment zou ik een break en een vettere snare steken (eentje die harder pletst en meer "body" heeft). Voor de rest cool, als het op cd uitkomt laat het me maar weten...

Back