Andromeda Thread

bestaat er nu eigenlijk al een deftige editor of een template voor?

Wat moet je nu met een editor ???? dat ding staat vol knobs en routing buttons
Alleen de effecten is even in een menu duiken en ook dat valt mee. :biertje:

niet echt, wel libraryans en daarbij een randomfunctie.
maar ja , je hebt knoppen met hoge resolutie die je kunt opnemen en afspelen, tis niet hetzelfde maar toch wel te doen..

I haak ff aan ...ander subtopic....NRPN naar midi cc
Ik heb van alles geprobeerd om mijn A6 als midi controller in te zetten maar ik kan maar geen handige oplossing vinden om van de NRPN messages midi cc te maken.
Al die knoppen zouden de ultieme midi controller kunnen vormen.
Heeft iemand daar een tip voor...?
Ik heb t eigenlijk opgegeven maar heb nog steeds hoop om de A6 als een soort novation SL in te kunnen zetten.....stel je voor automap voor de A6....

ergens op het forum ( electromusic.com wel bekend) heeft iemand eens uitgelegd hoe je voor cubase zo'n aanpassing kan maken. heb begrepen van cubasekenner dat de uitleg geeneens zo moeilijk was en goed te doen, snapte het zelf onvoldoende om het toe te passen tot nu toe.
da's alles wat ik hiervan weet , helaas.

Kan dat niet in de Cubase transformer?

Attachments

• a6 cubase midi controller.rtfd.zip
    97,4 KB · Bekeken: 97
je kan toch maar een beperkt aantal cc's instellen?? wil je automap, koop dan een remote sl

gebruik zelf een ms20 controller, kan ook nog eens 8Xmidi naar a6 sturen , voor bv lfo amount etc. kost bijna niks en ziet er ook nog eens "kek" uit

Wat moet je nu met een editor ???? dat ding staat vol knobs en routing buttons
Alleen de effecten is even in een menu duiken en ook dat valt mee. :biertje:
ja maar dan kan je mooi alles automatiseren,
en hoe je het ook draait of keert, soms is het leuk in een editor werken (zeker voor zaken als routings ed..)

Totall recall voor de rest...de andy multi track ik wel lekker..het is fijn werken en je draait en drukt hem zo je mix in!:)
Begin er steeds meer aan te hechten. Ben blij dat m'n eerste indruk me niet het bos heeft ingestuurd uiteindelijk!

The Andy is top notch!

ik heb mijn andromeda nu ongeveer een jaar ook. moet zeggen dat ik nog niks veelzijdigers heb gezien dan deze machine en hij gaat ongelooflijk diep, wat ook meteen zijn minpunt kan zijn. je moet echt de tijd nemen om sounds te maken met de andromeda.
de klassieke roland machines zijn makkelijker te programmeren. ik noem de andro dan echt een designers synth met een absurd sonisch karakter. de oscilatoren, de filters gewoon superdik. oberheim en moog sounds geen probleem en je kunt bassen maken waar je broek van afzakt. ook heb ik patches gemaakt die instant ambient zijn.
midi wordt het pas echt leuk als je hem 16 parts gebruikt wat in het begin even lastig is maar zodra je wat meer bekend bent met het wisselen en veranderen van parameters kun je zwaar los en zo zelfs analoge beats maken.
veel lezen, veel proberen en analyseren en je zult telkens weer nieuwe dingen leren.
ik geloof dat in mijn andro een nieuwe voiceboard zit die destijds geupdate was, heb er nooit problemen mee. heel soms moet je even een resetje doen maar ik heb verder nooit vreemde kuren gehad.
een andromeda is gewoon een studie .. maar 100% de moeite waard.
koop een andro en je zult nooit spijt hebben, alleen als je hem ooit wegdoet.
hoeveel mensen lees je niet die jammerlijk hun andro de deur uit hebben gedaan, ze gaan voor hoge prijzen nu.

de a6 heeft 5 octaaf fatar toetsenbord , dacht ik

Ik heb ze allebei niet meer, maar kan me herinneren dat de ion stuk goedkoper aanvoelden. Sowieso heeft de Ion een octaaf minder.

ik heb ook nog wel een vraag.
soms lukt het me (zo moeilijk moet dit niet zijn) om de arp en sequencer te syncen met het midi tempo maar ik heb het idee dat de andromeda dat eerder willekeurig soms zomaar even doet ofso. nu werkt het dus niet terwijl het met dezelfde instellingen gisteren wel lukte. zeer frustrerend! iemand een idee of oplossing?
ik weet dat je de arp kunt laten lopen als je de keys loslaat maar hoe zit dat met een sequence? als ik de keys loslaat stopt die gewoon.

groot probleem , of heet het bug, neen het is een feature.
zit er niet op , een latch voor de sequenzer. ik heb hem niet gevonden.
( papiertje ertussen )

ik heb ook nog wel een vraag.
soms lukt het me (zo moeilijk moet dit niet zijn) om de arp en sequencer te syncen met het midi tempo maar ik heb het idee dat de andromeda dat eerder willekeurig soms zomaar even doet ofso. nu werkt het dus niet terwijl het met dezelfde instellingen gisteren wel lukte. zeer frustrerend! iemand een idee of oplossing?

De sync/mod van de clock moet je aanklikken en syncsrc in het clock menu op midi zetten.
Ook moet je view van de sequencer aanklikken en dan naar het menu sync gaan, aan de linkerkant zie je dan local, clock en midi staan, deze zet je op clock. Het zelfde doe je ook met de arpeggiator.

ik weet dat je de arp kunt laten lopen als je de keys loslaat maar hoe zit dat met een sequence? als ik de keys loslaat stopt die gewoon.

Dit wil ook alleen maar met de arpeggiator. Voor de sequencer gebruik ik een stukje karton die ik dan horizontaal tussen de losse- en aangeslagen toetsen stop :-) en de bender!

thanks! ik ga het vanavond meteen even proberen. raar dat het me de ene keer wel lukt en de andere keer niet. ik denk dat ik in het menu sync ipv clock midi selecteer.

ik vind het trouwens echt nog steeds shit dat de delays niet midi syncbaar zijn

Ik snap dat een aantal parameters gemapt kunnen worden naar binnenkomende midiCC's, maar als goed is kan je bij alle parameters via sysex. Het enige is dat de parameter waarden dus "2's complement" zijn. Weet iemand hoe ik "2's complement" in decimale waarden bereken? De binaire principe meen ik te begrijpen, bijv. van een 8bits waarde zijn 7 bits het getal en de eerste bit bepaalt of het positief of negatief wordt. Positief is dus niet zo moeilijk, domweg de waarde naar binair met een 0 ervoor, maar de negatieve waarde is lastiger. In binair is het dus alle binaire waarden flippen (0 wordt 1 en anders om) en dan +1. Dat is wel te volgen, maar hoe dit in decimale waarden te bereken is een raadsel voor mij.

Zijn er hier wat betas in de house?

http://academic.evergreen.edu/projects/biophysics/technotes/program/2s_comp.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Two's_complement

Back