Andromeda Thread

Zou mooi zijn als er een opvolger zou komen maar ik heb er een hard hoofd in.

dat wordt dan weer een synth van 5k....

Sunsyn wordt ook niet meer gemaakt :(

Wie o wie maakt er een beter OS voor de A6. Als de productie echt gestopt is, dan kunnen ze de code ook wel vrij geven.

Ik wil bv de sequencer instellen met het keyboard. En de scaling van somige knoppen (Mixers) kan beter. En natuurlijk de multimode die nu niet lekker werkt, als je 16 verschillende geluiden tegelijkertijd wil. Maar goed voor de tegenwoordige 2ehands prijzen is het een onverslaanbare synth.

Als de productie echt gestopt is, dan kunnen ze de code ook wel vrij geven
tuurlijk... net zoals Microsoft dat doet met oude versies van hun programmatuur. Kortom: het kan wel maar dat zal nooit nie gebeuren nie. Waarom zouden ze? Een bedrijf doet nooit iets uit liefdadigheid en zeker niet het weggeven van "bedrijfsgeheimen". De software is tegenwoordig het halve product en dus een belangrijk deel van de kapitaalgoederen van een onderneming.

misschien kunnen we beter eens iemand zoeken die wat hardware mods kan uitdokteren , zoals het verbeteren van de optamps van de analoge ingangen. zou fijn zijn als die op hetzelfde niveau gebracht werden als die van de uitgangen.
de servicemanuals zijn misschien wel hier of daar "beschikbaar".

Ik denk niet dat Alesis met een opvolger komt. Het team dat de Andromeda heeft gemaakt, werkt er niet meer. Softwareverbeteringen leveren natuurlijk geen extra geld op; een nieuw product wel. Ik kan met de tekortkomingen wel leven, maar waar ik wel van baal is dat de handleiding ons de ontvangst van polyfone aftertouch belooft, maar helaas... geen volledige CS-80 functionaliteit dus.

Ben gisteravond/nacht en vandaag bezig geweest om m'n andromeda via midi door een externe sequencer aan te laten sturen en geprobeerd om vervolgens met de andromeda via midi een drumcomputer met de sequencer gelijk te laten lopen. De andromeda met sequencer laten aansturen gaat goed, ook de drummer is via de midi thru van de andromeda aan te sturen met de sequencer, maar met midi out/in (synth/drummer) wil het nog niet lukken. Het lijkt mij dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Maar ja, hoe? Heeft iemand misschien enig idee wat ik aan de andromeda zou moeten veranderen.

maar ik heb iets aan/uit gezet waardoor al mn draaiknoppen niet meer reageren...:D

iemand die me ff uit de brand kan helpen;)

Hallucinator, weet je nog hoe je dat destijds hebt opgelost? Zit namelijk met hetzelfde probleem, de meeste draaiknoppen reageren niet meer en ook een aantal softknobs niet. Misschien heb ikkum, door mijn midi avontuur, ook wel naar de knoppen geholpen =(.

heb je al geprobeerd de a6 op te starten met soft knob 1 ingedrukt?

Als ik dat doe geeft hij aan "- USER - 000 default Pgm." De draaiknoppen reageren er verder niet op als ik eraan kom, behalve dan diezelfden boven de softknobs.

heb je het screen niet "bevroren"/vastgezet ( geloof iets van 2 druktoetsen re onder het screen tegenlijk ingedrukt) ?
anders uitzetten , even wachten en gewoon opstarten ,
of eventueel opnieuw systemsoftware erop , maar dat lijkt me sterk ( zie softbutton+ opstart-afdeling in de manual voor dat procede)

Heb hem al een paar keer uit gedaan een tijdje gewacht en opnieuw aangezet maar tot nu toe heeft dat niet geholpen. Op het moment is het net een keyboard, kan wel alle presets gebruiken maar er niets aan veranderen :confused:.

:eureka: Door eerst soft knob 2 in te drukken ennum daarna op te starten kwam ik erachter dat er iets is met een midi test failure. Hebbum toen uitgezet, daarna opnieuw aangedaan en wat gaan zoeken in het global menu en de midi stand veranderd naar local. Erg stom van mij maar de knoppen doen het weer gelukkig. Alleen zit ik nu nog met dat "midi test failed" probleem.

Iig geval bedankt voor jullie hulp!

Laatst gewijzigd:
ja het is soms een complex ding, maar meestal zitten de problemen in het iets niet doorhebben gelukkig.

Globale parameters

Globale parameters

Ik had van de week een paar beschadigde geheugenplaatsen en ik moest de Andromeda opnieuw opstarten. Gelukkig zaten die geheugenplaatsen in de eerste bank en was het probleem verholpen na ze opnieuw te laden. Het probleem vaststellen kostte nog de meeste tijd.

Wat wel vervelend is, is dat je na een herstart de globale parameters opnieuw moet instellen. Voor zover ik weet, kun je die niet via midi dumpen.
Klopt dat? Zo ja, hoe lossen jullie dat dan op? Handmatig weer instellen of een eigengemaakte sysex string laden? Alvast bedankt!

Back