Andromeda Thread

anders kunnen we wel ruilen hoor, moog rme iets voor je ;)

ja jammer dtar geen module van de a6 ooit is uitgebracht
en eigenlijk is de a6 al best wel weer oud ...en nog steeds on overtroffen denkik qa

nieuw analoge synth
prophet 08 ofso ...kan er egt niet tegen op boksen

de sun syn misschien wel :engel:

ja hoor bestaat dit ; zet eens de digitale tuningfuncties uit..
laat eens weten of je het dan nog steeds vindt

friek voor wie clean wil ...soort auto tune

autotune uit, background tuning misschien wel aan laten na keus.
en de aux uitgang ipv de main inclusief de digitale effecten

http://link.marktplaats.nl/306663509

Zow..een hele goede deal lijkt me, een zgan exemplaar voor 1595,00! in Limboland.

Wel aantrekkelijk inderdaad...zal wel niet lang blijven staan die ad :)

Ik heb zelf een tijd met de gedachte rondgelopen mijn MKS-80 + programmer weg te doen / in te ruilen tegen een Andromeda. Het blijft toch een mooie bak waar je (zoals ik heb gelezen) wel veel tijd in moet stoppen om hem te leren kennen, maar die gewoon fantastisch kan klinken. De 16 uitgangen zijn natuurlijk ook erg prettig op zo'n machine.

De polyfonie is toch op zich vrij toewijsbaar, of heb ik dat mis? Zodat je hem bijvoorbeeld als 4 x monosynth kan gebruiken en tegelijk als 1 x 12 stemmige polybak? Theoretisch gezien kan ik dan al mijn analoge bakken weg doen en alleen de Andromeda daarvoor in de plaats houden :D

(okee, in de praktijk mis je dan wel het karakter van bijvoorbeeld een MS-20 etc., want dat zal je er niet helemaal uithalen)

Wat is Background Tuning ???8D
inderdaad:
het moet zijn temp tuning kan je aan laten ( zit op de chip zelf en compenseerd voor temperatuurverschillen , kost geen processorkracht
backgroundtuning ( het continu nalopen en bijstemmen van voices die je niet hebt aangeslagen) zou ik uit zetten: gebruikt cpu en maakt de machine trager/ met portamentoeffect als je snel speelt en geeft een virtueelanaloog effect aan het geluid . uitzetten dus
verder gewoon even nalezen in de tips en tricks en/of manual

Ok ...I seee...THX

Dat je de temp-sensor/compens. van de VCO ic kan uitschakelen is strek...meestal geen user functie.

Maar.. Background tuning is gewoon het automatisch (Tune all) of (tune)knopje veel indrukken.

Die Auto-tune absoluuut uitzetten of hij zal altijd als een DCO ipv VCO bak klinken.

klopt, extern syncen , met de daw/ bv cubase, als master , dan loopt ie wel op 130
tja, aard van het beestje

het een sluit het ander niet uit.
tav cubase, weet ik niet, gebruik a6 nooit zo

Wat lichti lekker in de mix zeg! Precies niet te veel aanwezig. ben er toch wel erg blij mee.
moest er even aan wennen omdat ik erg 70's/80's analog minded was. Ook de FX sounds door de waanzinnige modulatie zijn erg bruikbaar voor breaks en build-ups!

Een klasieker in the making volgens mij.

Heeft iemand al geprobeerd de knob movements op te nemen in Ableton 8? Werkt dat lekker? Ik werk met Abelton 7 en die ondersteunt geen nrpn messages.

wel in cubase, loopt als een t...tje

IK WOU TOCH NOG EVEN EEN KEER ZEGGEN DAT IK HEM ZO GEWELDIG GAAF VIND. WAT EEN ONTZETTEND COOLE BAK

Back