Andromeda Thread

als ik alles op 100 zet dan kraakt de boel de tent uit =(

ik denk dat bedoeld wordt alle premixen samen op max 100, bij elkaar geteld,
idem voor alle postmixlevels tezamen

had alles al via the service manual gechecked, heb hem al meerdere malen open gehad.
zit te denken om misschien wat pots te vervangen

ik denk dat bedoeld wordt alle premixen samen op max 100, bij elkaar geteld,
idem voor alle postmixlevels tezamen

klopt, dat had ik ook ooit vernomen maar heb nog steeds wel dat als ik daar onder zit dat het nog kraakt. echt zo'n vuige distortion rommel.
vaak verspringt de main level knob ook. ben nu overgegaan op aux out wat dan beter zou moeten klinken maar echt heb ik dat nog niet ervaren.

had alles al via the service manual gechecked, heb hem al meerdere malen open gehad.
zit te denken om misschien wat pots te vervangen

Zal wel hetzelfde gezeik zijn als met die Dave Smith Evolver encoders. De mijne heeft het ook bij 1 van de LFO encoders. Je kunt wellicht met Deoxit aan de slag voor je gaat vervangen?

ik vind de pots erg gammel ook, heb vaak het idee dat je zo een knop afbreekt.
de grote knoppen zijn wel ok, maar de kleine zijn echt slecht.
had wel een site gevonden waar je nieuwe encoders kunt bestellen

Het zij volgens mij geen encoders.....maar echte potmeters die digitaal uitgelezen worden.
Als er een stofje zie ofzo, denkt de andy dat er aan gedraaid wordt.

Wat bij mij helpt is van tijd tot tijd alle potmeters ff ronddraaien.

staan genoeg topics online over de problemen met deze bak, grootste is dat Alesis geen spares heeft en weigert hem nog te servicen.

staan genoeg topics online over de problemen met deze bak, grootste is dat Alesis geen spares heeft en weigert hem nog te servicen.

Wat een complete onzin, heb net een hele zwik materiaal van Alesis Numark Duitsland gekocht......servicen doen ze ook gewoon.
Waarom schrijf je zoiets neer als het van A tot Z gezwets is ? ik zou me daar echt drukker over gaan maken als het niet dus feit dat Alesis niets zou doen voor Andromeda bezitters.....klopt gewoon niet.

Hoe is dat gegaan dan, met jouw A6? Wat was het exacte probleem en de reactie van Alesis?

1 een paar stofhoezen kost niks
2 misschien is er iets aan de krakende andromeda kapot ?
kortom een servicebeurt bij een erkend servicestation van numark/alesis lijkt me misschien geen slecht idee. duitsland ?
bij mij kraakt hij eigenlijk nooit, als ik het niet wil, dus is er misschien een in/out bordje kapot ?

( dat de andromeda een shitbak is , is natuurlijk stemmingmakerij en meer geschikt voor het "weinig opzienbarend deel" ??)

Uit de service manual (www.ucc.gu.uwa.edu.au/~zarquin/files/.../Andromeda-A6 BOM.pdf):

Like the Switch Test, the Pot Test is always going on. Simply turn a pot and you should see the
name of the pot on the screen, along with the pot value, which ranges from 0 to 4095. When a
pot is turned, the value should change smoothly corresponding to how much the pot is turned.
The values should stop changing immediately after (within one second) a pot is turned. If a pot
value continues to jitter after you let go, there may be a problem with the pot, the front panel, or
the ADC circuitry on the Digital Main Board.
Confidential Alesis Service Manual 8-31-0089-C
If a pot reaches the nominal min and max values, the word “PASSED” will be displayed on the
screen. The passing minimum value is 11 or less. The passing max value is 4084 or greater. It
is normal if a pot doesn’t go all the way to zero, or all the way up to 4095, due to offsets in the
ADC op amps.

hohoho!! stop!!!! de AM is GEEN shitbak, maar de beste polyfone analoge bak op deze planeet, laat daar geen misverstand over bestaan. Alleen krijgen op dit moment hele batches pot & voice chip problemen, Alesis US serviced al niet meer. Daarom i.d.d. aan te raden spares te pakken nu het nog kan. Wat er nog bij servicepunten ligt is mooi maar er worden geen spare voicechips meer geproduceert

mbt tot de pot problemen:
een stofhoes voor een synth met zoveel drukknoppies is echt geen overbodige luxe. dat er soms , anders, stof inkomt met alle problemen lijkt me logisch. zelf heb ik gelukkig nog nooit een dergelijk " mechanisch" probleem gehad.
dat van die voicechips is ook een beetje broodje aap/ de klok en de klepel verhaal:
als hij bij aanschaf oke is , bestaat er een normaal goede kans dat hij dat na 8 of 10 jaar nog is.
de problemen die beschreven staan ( oa door mijzelf ) zijn dat soms bij aanschaf er een wat mindere chip door het " controleproces" is geglipt. bij alle batches mogelijk, niks goede of foute batches etc.
als bij jou of mijn a6 dat niet een probleem was, zie ik ook niet , en lees ik ook nergens, dat dat dan opeens een groot veel voorkomend probleem wordt.
kortom, veel stemmingmakerij, net nu de a6 aan een financiele opwaardering bezig is.
( of daar een verband is laat ik even in het midden)

los van dit alles is het voor ieder vintage instrument handig wat reserve onderdelen te hebben voor de toekomst , oa waar het customchips, een paar ( 2 soorten ? ) pots en drukknopjes ed betreft. en die onderdelen , tot complete voiceboards toe ,zijn momenteel gewoon verkrijgbaar. ook een 2de "reserve" a6 is een nog , op dit moment""goed betaalbare" mogelijkheid.

samenvattend: veel broodjes aap, geen paniek, prima instrument en gewoon koppie blijven gebruiken en eventueel wat doorsparen
mijn 5 cent

Back