Andromeda Thread

Kronos is de jongste van de titanen. Hij is de vader van de Griekse goden. Het orakel had voorspeld dat hij zou worden gedood door zijn kind en daarom vrat hij al zijn kinderen direct na hun geboorte op. Totdat die daar zat van werd en Zeus direct na zijn geboorte verstopte in een grot. Zeus heeft later Kronos verslagen en zijn broers en zusters, onsterfelijk als ze zijn, bevrijd uit het lichaam van Kronos.
Andromeda was de vrouw van de Griekse held Perseus, die o.a. de Medusa heeft verslagen.

Niet nagezocht, dus ik kan er naast zitten........

ook dat is een kunst, ga er eens naar opzoek, bedankt

heeft iemand enig idee hoeveel Andy's er zijn gemaakt? Ik ben benieuwd of Andy's relatief zeldzaam zijn of niet

ergens bij het topic serienummers op de electromusic.com site werd geopperd ca 1500-2000.
maar om het precies te weten zou je even die link moeten nalezen

begon het laatste deel van het serienummer niet ieder jaar opnieuw?
1500-2000 totaal zou betekenen dat de Andy net zo zeldzaam zou zijn als de Yamaha CS80

heb het nog even nagekeken voor je:
het begin van de code ( min een aantal vaste batchnummers) geeft de datum aan waarschijnlijk van productie, daarna het nummer in die batch
het staat er vrij duidelijk in , in die treat
http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?p=222374#222374

een ander iemand spreekt van 2200 of 2250 :
http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?highlight=made&t=43687

ga uit van 2200 en waarschijnlijk zit je dicht bij de waarheid, precies is niet bekend, maar dit getal is onstaan op basis van bijhouden serienummers en wat " inside informatie"

inderdaad is de a6 veel zeldzamer dan bv een dx7
speelt wel mee dat hij jonger is dan de cs80 en er dus meer van over zijn.

Laatst gewijzigd:
@sunny_pedaal

bedankt voor de links.
het probleem is dat zelfs Alesis niet weet hoeveel er van gemaakt zijn. ik heb er serieus voor gebeld.
de mijne eindigd geloof ik op een getal in de 1800 serie, maar dat moet ik dan ff opzoeken. waarschijnlijk van de laatste serie die gemaakt zijn.

De perceptie van zeldzaamheid is ook bepaald door hoe vaak ze te koop aangeboden worden. Als de meesten hem niet kwijt willen, is iets veel zeldzamer op de markt. Ik heb de indruk dat er vaker Andy's worden aangeboden dan CS80.

in de vs is ie zeldzamer dan hier, gezien de grote prijsverschillen.
heb ook de indruk dat de cs80 iets makkelijker te doorgronden is dan de a6

@Nicolas:
Je hebt gelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een a6 kwijt wil. het zal eerder een kwestie van moeten zijn. zo heb ik mijn a6 ook aangeschaft, van iemand die geld nodig had.

had iemand trouwens onderdelen geregeld via alesis numark in duitsland? en gewoon via de site/contact?

wil wat pots bestellen (die van de envelopes en filter mix) en via duitsland lijkt me dat sneller en beter dan USA. ik zag in de service manual dat er verschillende pots in de synth zitten 5k 11k geloof ik, weet iemand zo welke die van de envelopes zijn?

ik heb het via duitsland gedaan, prima persoon aldaar

nee, maar was iets van numark duitsland service, en dan op enter drukken bij google, zoiets

Ik heb me toch een *wereld* sound geprogrammeerd op de Andro... Met een hoofdrol voor de... *reverb*! Jaja, dat is mogelijk!
Deze synthesizer verbaasd me iedere keer weer :halleluja

net ook even op gespeeld, erg mooie solinastring sound met best een aardig chorus effect.

Erg mooi geluid. De kern van het geluid (minus de reverbtail dus) is tegelijk eenvoudig en klankmatig heel aangenaam, vooral in middellage octaven zit er een leuk knorretje in. En ik vind die reverb (in deze toepassing) niet slechter dan de gemiddelde consumer Lexicon ofzo hoor. De "volgelopen" reverb deed me een beetje aan de JP8000 denken. Wil je echt een reverb "to die for" dan betaal je ofwel net zoveel als een hele Andromeda kost, ofwel ga je gewoon écht akoestisch te werk in een grote ruimte met microfoons, en dat kost ook wat om het goed te doen.

Een Andromeda lijkt me nog steeds een mooie experimenteerbak!

Back