actionHank
www.n00b.nl
sinds een paar dagen ben ik trots eigenaar van een rocktron banshee talkbox
maar nu heb ik wat vragen over dat ding, ik heb niemand anders dan jullie naar wie ik kan keren dus als er iemand is die me een beetje wat tips kan geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
ik gebruik de talkbox in combinatie met synthesizers, en het lukt wel een klein beetje om iets te produceren wat een beetje in de richting van srpaak komt, maar het is bij verre nog niet zo duidelijk verstaanbaar als in bijv. computer love van zapp and roger. ik zit met de volgende vragen:
- op wat voor volume werkt het effect het beste, moet ik dat ding zo hard zetten dat ik maar genoegen moet nemen met de vulling die uit mijn tanden trillen?? of werkt het ook gewoon prima bij een laag volume?
- hoe ver moet ik die tube in mijn mond douwen? wat dichter bij de keel of juist wat dichter bij de mond?
- wat zijn goede technieken om medeklinkers te produceren?
ik snap heus wel dat het gewoon een kwestie van veel oefenen is, maar als iemand mij een jumpstart kan geven door wat tips met mij te delen dan zou dat fantastisch zijn. alvast bedankt!!
cheers,
Thomas
maar nu heb ik wat vragen over dat ding, ik heb niemand anders dan jullie naar wie ik kan keren dus als er iemand is die me een beetje wat tips kan geven dan zou ik dat zeer op prijs stellen.ik gebruik de talkbox in combinatie met synthesizers, en het lukt wel een klein beetje om iets te produceren wat een beetje in de richting van srpaak komt, maar het is bij verre nog niet zo duidelijk verstaanbaar als in bijv. computer love van zapp and roger. ik zit met de volgende vragen:
- op wat voor volume werkt het effect het beste, moet ik dat ding zo hard zetten dat ik maar genoegen moet nemen met de vulling die uit mijn tanden trillen?? of werkt het ook gewoon prima bij een laag volume?
- hoe ver moet ik die tube in mijn mond douwen? wat dichter bij de keel of juist wat dichter bij de mond?
- wat zijn goede technieken om medeklinkers te produceren?
ik snap heus wel dat het gewoon een kwestie van veel oefenen is, maar als iemand mij een jumpstart kan geven door wat tips met mij te delen dan zou dat fantastisch zijn. alvast bedankt!!
cheers,
Thomas
)