SX500 verbouwing tot SSM2045 filtermodule?

etaoin

Brodgar Tech
Omdat ik toch niks met mijn SX500 in z'n huidige vorm doe denk ik erover om 'm deels om te buigen naar iets waar ik wat meer mee kan. Er zit een SSM2045 in, dus da's een mooi uitgangspunt voor een filtermoduletje lijkt me.
Nu heb ik deze al gevonden: http://www.cim.mcgill.ca/~clark/diy/jjclark_2045_filter.html
Da's op zich een fijne, vooral omdat de rest van de onderdelen (op de pots na) ook uit de SX500 te vissen zijn :D

Maar ik vroeg me af of er misschien nog meer SSM2045 toepassingen op 't net rondslingeren...

Het leuke van de SX-500/EX-80 is dat er twee SSM2045 filters inzitten en natuurlijk dat ranzige chorusje. Je zou er een analoge ingang op kunnen maken, maar de SSM2045's voor twee losse filter modules gebruiken kan natuurlijk ook. :)

Het leuke van de SX-500/EX-80 is dat er twee SSM2045 filters inzitten

Ik denk dat je in de war bent met een andere Siel. Er zit maar 1 SSM2045 in mijn SX.

Maar extra inputs op de SX zelf is inderdaad de andere optie.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik denk dat je in de war bent met een andere Siel. Er zit maar 1 SSM2045 in mijn SX.

Je hebt gelijkt, d'r zit maar één SSM2045 in. Waar ik nou die andere gezien heb, geen idee... Misschien is het in m'n hoofd blijven hangen dat er twee SSM chips in zitten, een SSM2031 en een SSM2045. :)

Zoals Boomsjak zei, een filteringang maken. Dan kan je em dus ook nog als synth gebruiken.

Het is een optie, maar vergeet niet dat je dan afhankelijk bent van de SX om het filter aan te sturen (16 stappen resonance :stupid en alleen via MIDI).

Origineel geplaatst door etaoin
Het is een optie, maar vergeet niet dat je dan afhankelijk bent van de SX om het filter aan te sturen (16 stappen resonance :stupid en alleen via MIDI).

2 potmetertjes erop dan? Of denk ik te simpel? ;)

2 potmetertjes erop dan? Of denk ik te simpel? ;)

Nee hoor, daar dacht ik zelf ook al aan. Plus een potmeter (of eventueel schakelaar) voor de 2- en 4-pole uitgangen. Alleen... dan heb ik een gemodde SX500 en nog steeds geen CV-aanstuurbaar filter :D

De SSM 2045 is kwa klank ook niet heel boeiend hoor, erg clean en als je ze overstuurd gaat het filter over z'n nek. Voegt dus niks toe haalt alleen wat weg, niet echt muzikaal naar mijn mening.

De SSM 2045 is kwa klank ook niet heel boeiend hoor

Dat geloof ik best, gezien hoe de SX klinkt. En ik snap ook best dat voor de grote modulaire jongens onder de forumleden dit een totaal niet interessant project is, maar ik begin net. Niet met elektronica, dat doe ik al bijna 20 jaar, maar wel met modulaire dingetjes, dus laat me nou... :D

Back