S5000 iets voor mij?????????

Tactic

Ouwe rot
Omdat ik het zonde vind om de alle outputs van mij geluidskaart aan samples te spenderen (ik mix analoog), en ik te lui ben om mijn s3000xl of s1100 te gebruiken te bedienen , is mijn oog gevallen op de s5000 met usb.
Is het inderdaad zo ideaal, want ik zie het dan zo voor mij : op 1 scherm van de pc de sequencer, en op de andere dat aksys gedoe. Zou dit voor mij inderdaad een oplossing zijn??

volgens mij geef je nou toch al zelf aan dat dit inderdaad de oplossing is

ik zou het in elk geval ook zonde vinden me outputs van de geluidskaart hiervoor te gebruiken

of de s5000 makkelijker te bedienen is dan s3000xl weet ik niet lijkt me wel, probeer em uit

zoveel werk is het toch niet met een s3000xl?

Ik wil de flexibiliteit van een softwaresampler (drag&drop zeg maar) maar de kwaliteit van een hardware sampler.
Begrijp me goed, ik kan lezen en schrijven met de s3000xl, maar dat gedoe via scsi vind ik niet lekker werken.

Nou dan lijkt me een S5000 een goeie keus. Je ziet ze regelmatig en voor weinig :)

Z4 is ook niet duur meer zie je ook al nieuw voor iets meer als 800 € en ook via USB drag en dop en te editten...

Hele fijne sampler, en op het moment voor weinig......
S5000 is wél fijn met het USB-board en OS2.14 en AKSYS.

Ik heb een full blown 5 een 6000 gehad, en moet je zeggen dat als
de mogelijkheid zich voor doet ik ook wel weer een 5000 wil kopen,
ik mis de werkwijze wel.
Het zijn samplers die veel verder gaan dan de S3000XL maar
kinderlijk eenvoudig zijn in de bediening.
Sound staat ook nog eens als een huis, wat de S3000XL niet altijd kan zeggen. (laatste keer8o) )

Let er verder op of er op de 5000 de optionele EB-20 FX in zit, en extra stemmen (64 standaard)
geheugen (max 256mb) extra 8 out (8 standaard) en eventueel interne HD.
Dit bepaald de prijs.

Succes.

Ik heb sinds kort ook een S5000, ideaal inderdaad! Met usb werkt dat echt perfect. Als je gewend bent aan een S3000XL zijn er wel een paar kleine dingetjes waar je aan moet wennen, maar over het algemeen komen ze erg overeen qua opbouw. Alleen een stuk uitgebreider natuurlijk. Er zitten wel een paar kleine onlogische dingen in ak.sys, maar niks onoverkomelijks, en als je zelf al zegt dat je kunt lezen en schrijven met een oudere akai... denk ik dat je toch terugvalt op het frontpaneel van de S5000. Niet dat ak.sys zo slecht is, maar meer uit gewoonte. Ik werk met een mac, en dat werkte echt gelijk goed, stekkertjes erin, programaatje aan, klaar. Maar ik hoor ook geen slechte verhalen over ak.sys met windows, dus ik denk dat je goed zit.
En zeer aantrekkelijk qua prijs in vergelijking met een goede geluidskaart met veel outputs.

hebbehebbehebbehebbe! :P

Kan t niet vaak genoeg zeggen,..
Kopen dat ding,..
Ik heb zelf een s6000 met watercooling, sterwielen, dubbele schijfremmen, special paint en turbo.
En nog wat extraatjes,..
Die gaat dus echt noooit meer weg.
Met aksys kun je je lol niet op. Drag n drop en hoppa,.gaan.
Alles wegsaven in je pc en alleen t allerbeste in je sampler bewaren.
Supervet. ff naar wavelab om je sample wat aan te dikken en je pongt m zo weer je sampler in.
T geluid staat als een huis,..volgens mij zijn de s5- en 6k de beste pro samplers ever.
Als je r 1 koopt kijk dan of ie wat uitbreidingen heeft,..ik heb me bv suf gezocht voor een fxcard,..
die zijn moeilijk te krijgen en erg hot.

Leuke van AKSYS is ook dat je het display virtueel op je computer-
scherm kan zetten, kan je de screensaver van de 5000 op 5 minuten zetten,
(spaart je scherm aanzienlijk!) en kan je de S5000 volledig via je Mac/PC
bedienen.

Ik zit er aan te denken een s6000 te kopen. Is dat handig zo'n afneembaar frontje of kom je sowieso nooit aan het frontpaneel als je aksys hebt?

Hangt ervan af hoe je werkt. De frontpanel van mijn S6000 ligt bovenop m'n masterkeyboard en dat is voor mij erg handig. Als je alles op de computer doet dan is ak.Sys gebruiken waarschijnlijk handiger, maar ik doe vrijwel niks op de computer.

Origineel geplaatst door cream
Ik zit er aan te denken een s6000 te kopen. Is dat handig zo'n afneembaar frontje of kom je sowieso nooit aan het frontpaneel als je aksys hebt?

Ik raak dat frontje van mn s6000 alleen aan als ik m meesleep voor een liveset en ik geen zin heb om een laptop mee te slepen. Verder is alles aksys,..
Wat wel extreem cool is aan dat frontje is dat t erg veel bewonderende blikken trekt en zorgt voor wat extra ooohs en aaaahs. Dus zorg altijd dat je een verlengkabeltje op de kop tikt en m ergens mooi in t zicht hebt liggen als er mensen in je studio komen.

Ik heb er 1 gekocht! Met usb en harddisk. Ak.sys is even wennen , maar werkt wel goed...

Origineel geplaatst door Sander02
En hoe vinden jullie de mogelijkheden van de S5000 mbt het aansturen van controllers?

Welke controler zou jij hiervoor adviseren?

Toen ik je getypte tekst wist ik meteen dat het iets voor JOU was !

:D

700 euro's omdat jij het bent !
Als je meer wil weten..... typ in bij search-functie Jaccis en selecteer op forums; te koop aangeboden !

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Welke controler zou jij hiervoor adviseren?

Dat maakt niet uit, toen ik de S5000 vond ik dat ik bar weinig controllers -van welk apparaat dan ook- kon toewijzen aan parameters zoals filter cutoff, resonantie.

Er zijn zat parameters te tweaken op een S5000 terwijl je maar 2 handjes hebt, dus er zijn zat mogelijkheden te verzinnen te automatiseren maar dat kan dus niet... dat vind ik jammer.

Hoe gaat iemand met een S5000 de attack tweaken van de env + het filter + resonantie + volume + etc automatiseren in Cubase? :confused:

Je kan -als ik me niet vergis- hoogstens 4 controllers toewijzen.. mod-wheel, pitchbender, aftertoucht, en 1 vrij toewijsbare controler (ext. controller). Die kan je dan vervolgens intekenen in Cubase/Ableton/Logic...

Da's niet veel hè

Origineel geplaatst door Sander02

Hoe gaat iemand met een S5000 de attack tweaken van de env + het filter + resonantie + volume + etc automatiseren in Cubase? :confused:

Door ze aan de mod-wheel, pitchbender, aftertouch en de toewijsbare controller toe te wijzen.:D

Vier vind ik genoeg maar ze hebben inderdaad een kans laten liggen ja..
Kan je via aksys niet (bv door de rechtermuisknop op een cutoff knop ofzo te drukken) meer toewijzen?

Back