microcontroller programmer

penik ettek

>&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;<
nou heb dus dus wel lekker snel mijn x0xb0x maar ik heb waarschijnlijk wat bugs in de firmware zitten =( . op de site van de bouwes staat een uitleg over hoe je de x0xb0x aan je computer kan koppelen, zodat je hem in bootloader mode kan upgraden met de nieuwe firmware. dat ben ik dus nu al een paar dagen aan het proberen maar dat wil niet echt lukken. ze zeggen het zelf al....het is niet zo makkelijk.
ik heb een Atmel ATmega162 microcontroller en de laatste nieuwe .hex file. is er iemand in de buurt van eindhoven (lieft in eindhoven) die zo'n microcontroller kan programmeren? en als dat dan zo is zou ik dan eens langs mogen komen zodat hij mijn x0xb0xje kan upgraden :) .

groet, paul

Ik neem aan dat de hex file alleen de software update is en niet ook de bootloader update.(als dat wel zo is dan kan je wachten op problemen) Als je die hex file opnieuw in de atmega zet is je probleem niet echt opgelost. Je x0xb0x werkt dan wel weer maar je kan dan nooit meer updaten via usb. Je moet dus de hex file hebben van de bootloader. Die er opnieuw inzetten en dan kan je weer software uploaden via usb. Ik zit in Den Bosch en heb een programmer dus daar kan ik je wel bij helpen. Moet je wel nog ff het goeie stukje software regelen.

Origineel geplaatst door Twiki
Ik neem aan dat de hex file alleen de software update is en niet ook de bootloader update.(als dat wel zo is dan kan je wachten op problemen) Als je die hex file opnieuw in de atmega zet is je probleem niet echt opgelost. Je x0xb0x werkt dan wel weer maar je kan dan nooit meer updaten via usb. Je moet dus de hex file hebben van de bootloader. Die er opnieuw inzetten en dan kan je weer software uploaden via usb. Ik zit in Den Bosch en heb een programmer dus daar kan ik je wel bij helpen. Moet je wel nog ff het goeie stukje software regelen.

das een goeie...maar dat zou ik dus niet weten. ben nog een beetje aan het leren "microcontroller" programmeren en heb er nog niet zo veel kaas van gegeten. de .hex file staat op de x0xb0x site onder de tap "firmware", en ik weet dus niet of het alleen om de bootloader update gaat. ik ga het eens even uitzoeken. tnx voor de reply

De hexfile op de site is niet de bootloader, die zou volgens de makers boven de 15,5k zitten, als ik in de hex file kijk is het daar leeg, dus het is alleen de software. Het is ook niet logisch om de bootloader te updaten.

De hexfile op de site is niet de bootloader, die zou volgens de makers boven de 15,5k zitten, als ik in de hex file kijk is het daar leeg, dus het is alleen de software. Het is ook niet logisch om de bootloader te updaten.

ok dan, relaxt dat je even hebt gekeken. ik had ook al even een postje op het x0xb0x forum gedaan. ik ga even kijken of een vriend van me die update kan doen ,maar ik weet niet of zijn programmer dat kan. anders.....heb je aankomend weekend even tijd twiki... :D.

ja nu begin ik hem pas echt te snappen :stupid.
- alleen de "software" .hex file --> uploaden via USB
- "software" + bootloader .hex file --> uploaden via programmer.

ik heb dus alleen de "software" update dus kan ik nog niet via een programmer uploaden. en het probleem zit het er dus in dat dat updaten via USB niet lukt. ik heb nu ongeveer alles geprobeerd en ken die stappen uit mijn hoofd en het lukt gewoon niet. moet zeggen dat ik het ook niet echt een gebruiks vriendelijke oplossing vind. volgens mij zou dit ook op een heel andere manier moeten kunnen die veel makkelijker is. maargoed....ik ga maar eens even kijken of ik niet nog een win98 computertje heb staan, en kijken of het dan lukt

Origineel geplaatst door penik ettek

ik heb dus alleen de "software" update dus kan ik nog niet via een programmer uploaden. en het probleem zit het er dus in dat dat updaten via USB niet lukt.
Je kan de software ook wel met programmer updaten, maar dan blijft het bootloader probleem bestaan en kun je dus geen software updates meer doen zonder programmer. Het lijkt me dat je wil dat het ook weer via de bootloader werkt. Maar ik zou het toch nog wel ff verder zoeken in de usb hoek, het is toch erg waarschijnlijk dat daar je probleem zit.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ja, is bijvoorbeeld die SMD USB-chip wel goed gesoldeerd?

nou ik had een USB prebuild and tested I/O board dus dat zou wel goed moeten zijn. Het is ook zo als ik mijn x0xb0x aan de computer hang, dan hoor je wel zo'n geluidje dat er een USB apparaat is aangesloten. Maar als ik dan bv in mijn verkenner ga kijken zie ik dus geen x0xb0x. denk dus zelf dat het ligt aan die bestandjes die je moet copieeren ofzoiets. die USB driver installeren was wel goed gelukt. we blijven proberen.

Back