Vraagje over sae instituut rotterdam,amsterdam,brussel?

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Iemand ervaring?Cursussen gevolgd?Voor-nadelen,de moeite,leerrijk?Duur?....?......?

Origineel geplaatst door koediman
geld besteden aan synths/mengpaneel/effecten heb je meer aan imo, maar goed... dan heb je natuurlijk geen papiertje ("diploma") waar je zowiezo weinig tot niks mee kunt.

Heb wat vrije tijd en wil leren en wat geld.
imo?

imo = in mijn opinie

als je vrije tijd en geld hebt en wat wil leren blijf ik zeggen dat je het meeste leert van gewoon zelf doen/uitvinden. natuurlijk is het helemaal goed als je een groepje vrienden hebt die met hetzelfde bezig zijn...

ik ken mensen die de sae gedaan hebben en je leert er echt een enorme hoop overbodige zooi terwijl er over het algemeen niet zoveel tijd is om zelf met de knoppen te spelen.

Origineel geplaatst door koediman
imo = in mijn opinie

als je vrije tijd en geld hebt en wat wil leren blijf ik zeggen dat je het meeste leert van gewoon zelf doen/uitvinden. natuurlijk is het helemaal goed als je een groepje vrienden hebt die met hetzelfde bezig zijn...

ik ken mensen die de sae gedaan hebben en je leert er echt een enorme hoop overbodige zooi terwijl er over het algemeen niet zoveel tijd is om zelf met de knoppen te spelen.
Denk dat je met wat je tegenwoordig vindt op internet, boeken,en veel zelf ondervinden en leren heel wat kunt opsteken.De prijs om wat cursussen te volgen is wel om van achterover te vallen,al verdien ik goed m'n brood.
Maar je bent toch in een wereld van samenhorende mensen die één doel hebben,muziek(iets leren).Voor het geld moet ik het niet voor doen,de uren passen me,veel vrije tijd,en in omgeving van belangstellende,ook al ben ik er 47,single,maar gepassioneerd door techniek.
M'n doel eigenlijk half-tijds werken vanaf m'n vijftigste(ja,niet lachen hé,want tegenwoordig ga je na je zestigste op pensioen,dus meer dan tien jaar nog))in een muziekwinkel en diploma's tellen hé tegenwoordig.

Ik heb zelf sae amsterdam gedaan, geweldig leuke tijd gehad, wel verschrikkelijk duur dus weinig investeren in gear. De plus daartegenover is wel dat je de kans krijgt om in mooie studios opnames te maken en zo een CV in elkaar te zetten, verder kun je in diezelfde studios ook fouten maken die elders minder worden gewaardeerd.

Wat ikzelf het fijne vind, is dat ik over ontzettend veel onderwerpen een beetje heb geleerd en veel gepraat heb met mensen die van allerlei dingen veel afweten, op die manier leg je een soort van bodem aan van kennis op het gebied van audio en kun je de onderwerpen die je liggen en/of interesseren met verdere studie en verdieping ontwikkelen.
Het is een opleiding die je moet zien als het huren van een studiocomplex inclusief leraren. Je krijgt veel vrijheid en veel informatie op je bord en je moet er zelf wat mee doen.

Je zou het geld voor de opleiding ook kunnen investeren in je setup en daar ervaring mee opdoen, alles kan, koffie kan, thee kan, wim kan, etc. Verwacht gewoon geen wonderen want binnen muziek gaat het voornamelijk om passie en niet om succes!

Vragen enzo kunnen altijd, stuur maar een pb tje!

beste sinew,

als ik jou was zou ik toch even vantevoren bij muziekwinkels checken welke diploma's ze daar graag zien van sollicitanten.
het leuke van alexanders uitleg is dat hij eigenlijk hetzelfde als mij zegt maar dan vanuit een positief viewpoint (lekker breed gebied van kennis bij hem = hoop overbodige nonsens bij mij ;-).
maar idd ... zo'n breed gebied van kennis is misschien wel fijn om te hebben als je in een muziekwinkel advies moet geven over van alles en nog wat... hoewel ik me afvraag of er nog muziekwinkels bestaan waar ze personeel aannemen op basis van kennis en ervaring met muziek.
meestal gaan de bedrijven toch voor verkopers van 16-18 jaar die niet teveel kosten... of ben ik nou weer te negatief aan't denken???... nou ja... let maar niet teveel op 'n zuurpruim als ik... gewoon even navragen bij 2, 3 verschillende winkels lijkt me echter toch wel verstandig.
iig (in ieder geval ;)) erg veel succes gewenst met het maken van je keuze!

Back