Help mij een leadsound te identificeren !

Paul Jenner

Stamgast
Wie kan mij helpen deze leadsound te identificeren ?
Hoe is hij opgebouwd ? Met welke synth wordt dit gespeeld ? Misschien herkent een van jullie het.

Ik gok zelf op meerdere zaagtanden met chorus uit een virus of JP8080 of Nova.

Klik op de bijlage voor het stukje muziek . Ik ben benieuwd ... !

Groeten,

Paul.

Zet jij ook in op zaagtanden. Supersaws achtige dingen ?

Die supersaw van de JP is toch gewoon een soort saw met vette chorus ?

Paul.

dit is gewoon een beetje standaard lead, kan met elke va synth gemaakt worden alleen heeft wel iedere VA zijn eigen karakter waardoor het toch net weer net iets anders klinkt.

off topic:

kan meteen de stelling dat zo'n superstring met iedere synth gemaakt kan worden de wereld uit. iedere synth heeft toch zijn eigen karakter?? als met iedere synth precies dezelfde dingen kan worden gemaakt wat heeft het nut dan om 10 verschillende synths te kopen??
neem reaktor nou bijv, daarmee kan je bijna elk bestaande synth mee na maken. is het dan misschien verstandiger om dan alleen reaktor te gaan gebruik...nee! want iedere synth heeft toch wel zijn eigen karakter.

als iedere synth hetzelfde zou klinken en kunnen zou er misschien niet eens een dutch synth forum bestaan, er valt dan immers weinig te discusseren. heb ik gelijk of nie??

sorry dat ik off-topic ging

Uitgekauwd ? Ja, eigenlijk wel. Maar het geval wil dat ik het nog steeds erg mooi vind. Heb jij al een vervanger aan de horizon zien verschijnen ? Ik niet ..

Download even dat stukje als je zin hebt. Mijn vraag ging niet over superstrings, maar over een leadsound waarbij ik vermoedde dat een supersaw werd gebruikt ...

Paul.

Kan ik met mijn Prophecy dus ook doen, daar ben ik nu trouwens mee bezig :)

Die chorus, uit de Prop dan, is wel een beetje probleem. Als je hem lekker vet en breed instelt blijft er in mono geen flikker van over ...

Alleen met die zagers kom je er trouwens niet. Ik heb het idee dat je pulsbreedtemodulatie op die zaagtanden moet toepassen. Alleen zagen klinkt te netjes ...

Op die virus kun je de golfvorm toch traploos varieren van blok naar zaag davht ik ? Dan kan mijnProphecy helaas niet. Zou het kunnen dat bij deze sound er inderdaad zo'n tussenvorm tussen puls en zaag is gebruikt ?

Weten jullie wat ik bedoel ?

Paul.

Euh, pulsebreedte modulatie op zaagtanden???

Mot je effe uitlegguh... Of een tekeningetje...

Probeer anders eens een pulse met wat pwm en een zaag, ni teveel chorus.

Ha ha, ja, idd, pulsbreedtemodulatie op zaagtanden. In principe kan dat natuurlijk op iedere golfvorm worden toegepast, maar niet iedere synth heeft dat. De Proph dus wel, ik meen de Virus ook. Gaat dan ongeveer hetzelfde effect geven als P.b.m. op een blokgolf, je kunt het je qua sound wel voorstellen neem ik aan, dat symfonische effect ...

Paul.

Ook ik ben van mening, stop er een string in en smijt er erg veel chorus, en delay over, en dat stop je door een mega hall.
suc6 verzekerd.

die jp8000 heeft trouwens al heel wat trance string voortgebracht! (rank1 e.d.)

ik snap ook niet wat je bedoelt met PWM op een saw...

zoiets? of teken ff wat je bedoelt?
pwmsaw.jpg

Paul -> Als je zo'n lofzang over de Alpha Juno in de groep gooit weet je toch dat die het ook heeft?

PWM op een saw dat is eigenlijk het zelfde als PWM op een square, alleen wordt er dan een hapje uit de saw genomen die naargelang de ingestelde breedt groter wordt.

Origineel geplaatst door bikkel
Paul -> Als je zo'n lofzang over de Alpha Juno in de groep gooit weet je toch dat die het ook heeft?

PWM op een saw dat is eigenlijk het zelfde als PWM op een square, alleen wordt er dan een hapje uit de saw genomen die naargelang de ingestelde breedt groter wordt.
Ja ja, mijn lofzang op de Alpha. Ik ben benieuwd of ik daar nog reacties op krijg. Ik ben heel betroken bij dat bakkie, eens kijken wie hem nog meer hoog heeft zitten !

Ga ik vanavond gelijk even mee experimenteren, op die Alpha.

Hoe ik het moet tekenen weet ik niet. Ik denk dat het bovenstaande plaatje niet is wat ik bedoel. Dat is meer een tussenvorm tussen de zaag en blok.

Ik denk dat het resultaat een zaag is die van vet naar dunner gaat ...

Paul.

Ik zal proberen een tekening te maken:

zaagtand.jpg
= zaagtand
zaagtandbreedtemodulatie.jpg
= zaagtand met breedtemodulatie

Zo iets duidelijker ?

Paul.

En dat hapje kan in breedte vaieren zodat de sound beurteling dunner en voller klinkt. Comprendre ?

Paul.

Yup, een makkie met supersaw van de JP8000/8080!! klinkt als een zonnetje.

Back