Powercore problemen...

musica

Trance is my middle name
Hi allemaal,

Ik ben vandaag de trotse eigenaar geworden van een Powercore PCI met Virus plugin. Ben toch voor de Powercore gegaan ipv de UAD. De installatie verliep voorspoedig, maar toen ik 'm testte kwam ik meteen wat problemen tegen:
- Zo blijft Cubase soms ineens hangen als ik een effect open (terwijl de CPU laag blijft en ook in het Powercore controlescherm maar een gedeelte van de processors in gebruik is)...Cubase speelt dan enorm vertraagd af, totdat ik de track afsluit en opnieuw open...errug irritant dus.
- Mijn cpu van mijn computer schiet soms met 30-40% omhoog als ik een powercore plugin open...?????

Herkent iemand deze problemen en is er wat aan te doen ?(en nee, ik ruil 'm liever niet meteen weer in voor een UAD ;) )

Thanx!

Is het een PCI of een firewire versie?
En of je de laatste updates voor cubase.
Drivers, BIOS en weet ik allemaal niet.
Of anders gesharede IRQ's die in de weg zitten.
Software IRQ's (dus dat je IRQ's hoger dan 16 hebt).

Origineel geplaatst door fuse
Is het een PCI of een firewire versie?
En of je de laatste updates voor cubase.
Drivers, BIOS en weet ik allemaal niet.
Of anders gesharede IRQ's die in de weg zitten.
Software IRQ's (dus dat je IRQ's hoger dan 16 hebt).

Het is een PCI, heb updates.
Wat bedoel je precies met software IRQ's en waar zie ik dat?

Thanx

Probeer eens de poco in een ander PCI slot te steken, hij zal dan op een andere interrupt draaien. De poco's zijn errug pc hardware gevoelig!

Ander PCI-slot gaat helaas niet...in mijn comp zijn 2 harde schijven onderin geplaatst, waardoor zo'n lange kaart als de Powercore er niet in past... :erm:

Die kaarten zijn idd debiel lang. Het enige alternatief is eigenlijk een verse windows installatie. Dat kost tijd maar alles draait dan weer als een zonnetje en een stuk sneller, geloof me. Volg de procedure beschreven in de Steinberg knowledge base op internet: http://service.steinberg.net/knowle...878BD3D942E03F8DC1256BAA0058450B?OpenDocument
Zorg altijd voor de laatste drivers; poco(1.94!), video, chipset, audio, midi, enz.
Zet ook alle niet belangrijke windows services uit, kijk op www.blackviper.com hiervoor

Back