[TRACK] Latin Vibes

Origineel geplaatst door Missing Links
Ter aanvulling, als je het interessant vindt, de clave patronen:

[...]

Jawel dat vinden ik en m'n collega zeer interessant :okdan:

Zeer handig dit soort drum/percussiepartituren / schema's want ik wil graag goed leren drummen (voor het moment nog op m'n MPC want voor echte percussieinstrumenten heb nog geen centen).

Ik denk dat ik maar es wat partituren in de muziekwinkel ga halen :)

Bij deze wil ik de heren nogmaals bedanken voor de commentaar! :biertje:

Africa vs. Brazil

Africa vs. Brazil

Vorige week had ik het dus over claves... uit cuba, voor de salsa trackjes.

Maar in de thread had iemand het over samba. Samba (uit brazilie), is weer heel anders en ligt dichter tegen de oorspronkelijke afrikaanse percussie aan. Zie het voorbeeld voor een even snel in reason in elkaar geflanst stukje samba-percussie, opgebouwd in fases zodat je de accenten van de verschillende instrumenten kan horen.

Daarnaast ook een stukje west-afrikaans, wat stiekem toch weer op een heel ander soort patronen (en vooral een ander klankbeeld, door de karakteristieke djembe) is gebaseerd.

Enjoy!

Attachments

• brazil.mp3
    290,7 KB · Bekeken: 83
lekker trackie hoor, en btw. thanks voor de info op het ritme, kon die kennis ook wel gebruiken :D (ben een beetje 4 to the floor opgegroeid ;) ). Misschien een aardig idee om dat orgelgeluid te veranderen voor een harmonicageluid ?

Hoi,

Ik denk dat we pas echt ritmisch goeie muziek kunnen maken eens we software sequencing gaan doen, ik heb ondervonden dat dat toch een heel stuk beter gaat. iK ben al een beetje tevreden over de track, maar we hebben absoluut meer in onze mars, dus binnenkort gaan we tracks uitprogrammeren, maar toch wil ik absoluut proberen de fun die we hebben bij het jammen te bewaren!

Back