DRINGEND! Prijsindicatie voor Nord Rack 1

divinio

Starting Up...
Beste Forumleden,

Ik ging deze middag even naar de winkel om wat prijzen te vragen voor monitors en voor een mixer.

Toen ik vroeg of ze nog wat tweedehands hadden liggen zeiden ze meteen dat ze een superkans hadden liggen.

Een Clavia Nord Rack 1 met update en met een kaart in. En dit voor € 499

Ik heb hier op het forum al heel veel goeds gehoord van deze modular maar als newbie heb ik geen verstand van de prijzen.

Is dit echt een super kans of lult die verkoper maar wat?????

Laat me vlug iets weten want ik heb er een optie op genomen tot woensdag.

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

is het nou een nord rack of een modular (rack)?

volgens mij is het te duur, of het nu een modular of een nord rack is.
De updat kun je zo bij clavia downloaden dus die telt al niet mee in de prijs.
Volgens mij heeft feedback de nord modular rack in de aanbieding, dan heb je hem nieuw voor iets meer.

De eerste twee generaties nord leads hebben geen downloadbaar OS. Van de NL1/NL2 kun je een eprom bestellen.
zie hier: http://www.clavia.se/nordlead/software.htm

Op zich wel handig als die update erop staat, maar 499 euro lijkt me echt dik betaald hoor.

Ik heb het twee keer gedaan, een synth nieuw in een winkel kopen, maar je betaald er echt dik de hoofdprijs voor. Wel, nu in jou geval een tweedehands Nord Rack 1 voor €499,- vinnik nog steeds niet goedkoop.

Ikzelf koop tegenwoordig alleen maar troep via marktplaats.nl of deze site. Het voordeel is dat je een acceptabel bedrag neer telt voor een synth. Nadeel is dat je nooit weet wát je koopt, en zul je van te voren altijd iets moeten uittesten. Ik heb laatst van een forumlid een Nord Rack 2 gekocht voor €400,- :)

Ten eerste, wat de prijs betreft, zou ik zeggen dat er best een € 100 tot € 150 af mag...
Tenminste, als onderstaande aanwezig is!

Met de update wordt naar alle waarschijnlijkheid de Voice uitbreiding van vier naar twaalf Voices bedoeld, want dan is de kaartlezer ook geplaatst en er wordt een kaart bijgeleverd, dus moet de kaartlezer er zijn :) Dat expansion boardje was best erg duur en de kaart was ook al gauw € 125 nieuw...

Of er een nieuwe EPROM geïnstalleerd is, dat kan ik vanaf hier niet zien. Dat hangt af van het cijfer dat bij aanzetten oplicht voordat 'E' (expansion board) verschijnt. Op zich maakt het weinig uit, want er zijn toch geen EPROMS meer te krijgen. Toch kan je zien of de laatste EPROM er is, want dan zijn bij LFO1/Arpeggiator, FilterType en KeyboardTrack grijze stikkers over de oorspronkelijke belettering geplaatst. Dat hoort bij de service van de zaak.

Mocht een deel van de leds niet branden en de display alleen .-.-. aangeven: openmaken en alle verbindingskabels even aandrukken of losmaken en weer aandrukken. Dit losraken kan veroorzaakt zijn door het expansion board, want de kables lopen er vrij nauw tussendoor en kunnen verschuiven door de geheugenkaart. Staat zeer professioneel als je dat in een winkel doet ;)

Wout

Laatst gewijzigd:
Om nog even terug te komen op het feit of het nu een Nord Rack is of een Nord Modular Rack: als er rechts op het paneel een groot groen display is met een brede rode rand en ernaast een vietal knopjes in de vorm van een kruis en een vrij grote draaiknop, dan is het een Nord Modular Rack. € 499 is op dit moment de inruilwaarde van Clavia zelf, dus goedkoper krijg je ze niet.

Als je de synth aanzet en de ledjes naast de drukknoppen zijn rood, dan heb je een Nord Rack, echter, zijn ze groen, dan is het een NordLead2 Rack. Beide synths zijn niet modular, maar pre-patched (imitatie van de SC Prophet V)

Wout

Origineel geplaatst door magneteyez
volgens mij is het te duur, of het nu een modular of een nord rack is.
De updat kun je zo bij clavia downloaden dus die telt al niet mee in de prijs.
Volgens mij heeft feedback de nord modular rack in de aanbieding, dan heb je hem nieuw voor iets meer.

nou, als het de modular is met voice expansion, en er ook nog 50 afgepraat kan worden (hoeft niet eens) is het toch niet slecht. ok, nieuw voor 700, maar dan gaat er toch nog bijna 30% af, zelfs van de zeer mooie feedback aanbieding.
anders wil ik m wel voor dat geld!

Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord, het was te lekker weer gisteren om nog achter de computer te kruipen. 8)

Het is een Nordlead 1 Rack. Kan dat misschien helpen in jullie schatting?

Heel zeldzaam hadden ze me daar gezegd en dat was volgens hen diegen met de beste sounds...

Origineel geplaatst door divinio
dat was volgens hen diegen met de beste sounds...
Hoe doorzichtig....en dat maak je toch nog altijd zelf uit welke jij het beste vind klinken.

Origineel geplaatst door Kevin
Hoe doorzichtig....en dat maak je toch nog altijd zelf uit welke jij het beste vind klinken.

Zeker! Maar vermits ik van die clavia sounds geen verstand heb weet ik niet welke de beste klinkt of niet.

Ik wil er wel eentje maar wil me niet laten beetnemen door de eerste de beste verkoper :duivels:

Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord, het was te lekker weer gisteren om nog achter de computer te kruipen. 8)

Het is een Nordlead 1 Rack. Kan dat misschien helpen in jullie schatting?

Ja, je wordt grof afgeript/opgelicht. Koop je voor die 500 svp een 2ehands Nord Modular, dan kun je alles wat de 1 en de 2 kan en meer.

Heel zeldzaam
Hahahahahaha! Wat triest :(. Als er iets niet zeldzaam is is 't een virtueel-analoge synthesizer, en de eerste lichting heeft heel goed verkocht. De reden dat je er niet zoveel van ziet is dat de JP en de AN1x qua aantal stemmen stukken beter lagen (8 en 10 ipv 4) en dat iedereen over is gestapt op een NL2 toen die uit kwam.

Weet je wat zeldzaam is? Een Gleeman Pentaphonic Clear. Dan komen we bij 'zeldzaam'-territorium uit.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, je wordt grof afgeript/opgelicht. Koop je voor die 500 svp een 2ehands Nord Modular, dan kun je alles wat de 1 en de 2 kan en meer.

Ok ik begin me dan al gelukkiger te voelen dat ik dat niet meteen heb gekocht...

Zijn die 2ehands Nord Modulars vaak te vinden? Op marktplaats of zo?

Ok ik begin me dan al gelukkiger te voelen dat ik dat niet meteen heb gekocht...
Zijn die 2ehands Nord Modulars vaak te vinden? Op marktplaats of zo?
Marktplaats? Wat is er mis met de verkoopafdeling van ons forum? Vaak? Mwa, valt mee... er zijn altijd wel een soort trend-golven in gear-aanbod.

Ok ik hou alles dan wel wat in de gaten hier.

In ieder geval aan al wie me hier 500 euro heeft uitgespaard...

:mega: :mega: :mega: :mega: :mega: :mega: :mega:

Back