[roland] MC505 vraagje

bambamstudio

Certified MoogPro
Hoe kan ik het beste de tracks die in een MC505 staan overzetten in cubase?

Moet dit binnenkort gaan doen voor een opdracht, en hij geeft al zijn muziek in een mc 505 staan.

en ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt.

Maar ik neem aan iemand hier wel ;)

Zelf heb ik de MC-303 maar een MC-505 heeft meerdere uitgangen. Ik denk dat het eenvoudigst gewoonweg de verschillende audio-uitgangen opnemen en dan verder bewerken als audiotracks.

Als er nog aan de MIDI-informatie moet gesleuteld worden dan moet dan ook kunnen. De MC-505 heeft gelukkig een veel betere MIDI-implementatie dan de MC-303.

Misschien gewoon kwestie van de sequencer op de MC-505 te starten en via de MIDI OUT alles door te sturen naar de pc. In principe moet alles dan worden opgenomen aangezien de controllers ook MIDI-controllerinfo uitzenden.

Misschien zijn er MC-505 bezitters die een betere oplossing hebben?

Wat je kan doen is alle midi kanalen op de mc505 op extern zetten en dan cubase op opnemen...

Ok het is niet de beste manier maar he het werkt:D

Je hebt natuurlijk wel alles in een keer als je het allemaal tegelijk doet. Ik weet niet of cubase dat aan kan (kheb namelijk nog nooit met cubase gewerkt..)

Ja dan kan je het denk ik het beste een voor een doen.... alleen het zal wel veel tijd in beslag gaan nemen

Cubase

Cubase

Cubase heeft een functie waarmee je een enkele track per midikanaal kan splitsen. Ik weet natuurlijk niet of je met Cubase werkt...

[edit]
Weet ik wel want het staat in je Gearlist, stom stom stom
[/edit]

Grtz,
Jeroen

Laatst gewijzigd:
Back