Het dagelijks gebruik van PWM.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ik was eens wat rond aan het kijken op onze mooie digitale snelweg en daar vond ik de volgende pagina: http://hamster.indaut.fnt.hvu.nl/1999-2000/spoorbaan/middel/PBM.htm

Hierin wordt beschrijven dat digitale treinstellen gebruik maken van Pulse Width Modulation voor het controleren van de snelheid. :) Dat vind ik geinig!

image62.gif

Nu vraag ik me af of er niet meer dagelijkse / huishoudelijke toepassingen zijn van stukjes synths?

Bijvoorbeeld in mercedesen (of andere grote dure auto's) hebben ze wel ooit dat het volume van de radio omhoog gaat als men harder gaat rijden. Eigenlijk niets anders dan KeyboardTracking bij een filter.

Radio: FM en AM....

Iemand anders nog meer voorbeelden?

Ik heb in de auto een compleet 1.6 liter 4 cylinder 8 kleppen orkest! Volledig akoustisch! En daar kan mijn vriendinnetje ook goed op spelen! >:|

ehm polyfone claxon?

Phasers, doppler, reverb..

Phasers, doppler, reverb..

Hehe.. de reverb van je badkamer, parkeergarage of kelder. Faseverschuivingen door gekke reflecties van flatgebouwen.. doppler-effecten bij voorbijrijdende treinen.. resonantie van je verwarming als het volume nét even iets te hoog staat (en je op de een of andere manier de eigenfrequentie van de verwarming produceert).

Bij meterkasten.... Die 100 hz brom.. op 75 cm een geultje graven en doordat het geluid dan precies in tegenfase komt heeft niemand er meer last van... Ofzoiets.

Back