Als je slim bent laat je in ieder geval de achterwand van het meubel naar de vloer door lopen, of je zet latten tegen de muur met slagpluggen zodat de je onder de achterkant van het meubel in iedergeval steun hebt, dat scheelt toch gauw weer de helft aan krachten op je muur.
Wat je ook kan kopen tegenwoordig is een soort van kit-achtige 2-componenten lijm, het zit in van die kit-tubes voor zo'n gangbaar kitpistool.
Hoe het werkt, (als je muur solid genoeg is natuurlijk) gaatje boren in de muur, kit er in spuiten en dan een stuk draadstaal (op lengte gemaakt) er in steken, binnen 5 minuten kan je het draadstaal al niet meer bewegen en na een uur, zit het VAST met hoofdletters.
Als je dan je meubel zo maakt dat je die draadstaal op een of andere manier door balkjes heen kan laten komen kan je ergens binnen in het meubel met wat ringen en 2 moeren het meubel vast aan de muur draaien.
Als je 6 x draadstaal gebruikt, 3x naast elkaar met 60 cm er tussen en boven elkaar met ca 40 a 50 cm er tussen ben je redelijk veilig bezig denk ik.
Keilbouten kunnen ook, maar hebben niet het voordeel van het draadstaal waarvan je zelf de lengte kan bepalen!
Die latten of achterwand dragen het meubel, de moeren met draadstaal houden het meubel tegen de muur. c'est ca
Zo als ik nu omschrijf, zo zou ik het doen, hoe jij het doet moet jij weten, maar zo is het veiligst zonder pootjes volgens mij.
succes!