Italo - (mini) snippet Secret Lover

ITALO!

:D

lekkers

de luisteraar kan toch een klein piepje van de stem opvangen en wordt daar denk ik idd niet bien van :D

ik weet ook niet of je stem nodig hebt.. misschien wat geile egyptian lover achtige teksten:

"If you wanna come......
come to my house" :D

WE WANT MORE!!!!!:halleluja :okdan:
PS Het nummer kan makkelijk instrumentaal!

Over de zang, die is voor de rest wel helemaal compleet. Ik wil er sowieso zang in hebben , anders wordt het als snel synthesizer-dance, en daar ben ik niet zo'n grote liefhebber van als dit soort gezongen dingen... Fun Fun is voor mij een groot voorbeeld..

De zang klinkt heel italo, inclusief het gammele engels, maar het hoort absoluut in het nummer thuis.

Klinkt goed, maar die solo zou ik anders doen.

Grappig, veel mensen (ik ook) vinden de solo juist heel erg geslaagd! De bedoeling was een beetje de synthsolo van Droid te benaderen...

:)

Met zang zal het allemaal zeker wel goed komen, wat ik bedoelde was dat zonder zang het nummer ook wel geslaagd is.
Zeker de solo vind ik goed, jammer dat het fragment daar ophoudt:)

Tis trouwens ook zo dat de gewone versie een standaard liedjes opbouw heeft, dus abab etc , en na het 2e refrein begint het stuk dat ik hier geplaatst heb . De titel is secret lover, en de synthsolo is zeg maar redelijk zielig en wanhopig bedoelt ipv opzwepend...
Maar ja, dat is het gevaar van een snippet, de context vervalt een beetje...

Kun je die snaredrum niet wat meer compressen / eq'en/reverb'en? Klinkt nogal plat/clean IMO (te rechtdoor of zo). Solo en nummer is zeker OK (de zang vind ik zelfs behoorlijk strak, zeker die vrouwelijke vocalen ;) ). Leuk :D

Erg Italo! Goeie poeier!

Bij die solo is misschien een sync geluidje te overdone.

Qua drums mis ik de dynamiek een beetje die er IMHO wel in zou moeten zitten.

Goede track!
Ik vind eerlijk gezegd dat er niet veel mis is met de drums. Wat nou compressie. :) N
iet voor dit genre. Toffe baslijn! Goede keuze van geluiden!

Origineel geplaatst door Toon
Kun je die snaredrum niet wat meer compressen / eq'en/reverb'en? Klinkt nogal plat/clean IMO (te rechtdoor of zo). Solo en nummer is zeker OK (de zang vind ik zelfs behoorlijk strak, zeker die vrouwelijke vocalen ;) ). Leuk :D

Hier snap ik helemaal niks van...

Als producer van Italo door de jaren heen vind ik de snare juist een van de sterke punten...

JUIST NIET COMPRESSEN!!! wat is dat toch op dit forum.... iedere echte producer weet dat je pas moet compressen als het voor de sound echt noodzaak is... een track moet er als visuele audio NIET uitzien als een sigaar! Als dat zo is weet je gewoon dat je track op de radio compleet kut en ielig klinkt en dat je wanneer je hem dan hard afspeelt GEK wordt van de "audioruis" het KNALT niet.... kijk in j*zusnaam uit met die f**king compressors!

Compressie vernaait de punch, het is duidelijk dat je een andere styl voor ogen hebt dan "vintage" Italo-Disco.
Deze styl hoor te "knallen" vooral als je het hard afspeelt... geen medelijden voor de "setjes" van de mensen thuis!

Ik vind het juist een erg fijne drum mix, okee, ik had net iets liever de echte Linn en 808 gehoord, maar bijvoorbeeld de 808 hihat die tactic gebruikt valt op doordat íe ondanks het digitale geneuzel nog wel echt overeind staat.

Bijna niets dan lof voor dit plaatje, er zijn zat top-trance boys die niet zo ver komen in een echte Italo song, het is een heel andere discipline.

Goed....

1 puntje van kritiek dan toch wel......... die Pro 53 klinkt gewoon niet op een Prophet 5, simpel zat, maar wat er nu is is echt okee en zeker mooi genoeg.

Ik stel voor je volgende track hier af te mixen, met Linn, DMX, 808, Prophets, Jupiters en Moogs.. ;-)
Greetz

Giorgio

Origineel geplaatst door Giorgio
Hier snap ik helemaal niks van...

Als producer van Italo door de jaren heen vind ik de snare juist een van de sterke punten...

Het is misschien meer persoonlijke smaak, maar ik vind dat de snaredrum statisch "erop ligt" ipv erin gemixt. Ik luister hier op Lifetec PC speakers van 5€ en heb het niet vergeleken met andere soortgeljke nummers. Toch is het iets dat mij direkt opviel , vandaar. Als ik bv. een UAD 1176 op m'n DR660 zet klinkt dat vaak direkt meer organisch, heeft weinig met platcompressen te maken. Attack en release maken vaak van iets saai droog iets borreligs ;)

BTW, wat weet jij touwens van wat ik van Italo ken? Ken ik jouw dan van ergens? Ja ik ben een trance BOER
:duivels:

Origineel geplaatst door Toon
BTW, wat weet jij touwens van wat ik van Italo ken? Ken ik jouw dan van ergens? Ja ik ben een trance BOER
:duivels: [/B]

Daar gaat het toch niet om, het gaat hier niet op de man, maar uitsluitend om de materie... a.u.b.
En inderdaad je kan me kennen van Italo muziek. Hypersound o.a. Lonestarr en Zweedse Italo-disco van Rozzetta.

Enehhh... ooit pionierde ik ook op Labels van XSV als Trance BOER...

Groetjes en peace......

Oei oei, ik wist niet dat het nog bestond maar er wordt dus anno 2005 nog prima Italo gemaakt. Ik dacht meteen aan fun fun. De solo is op zich prima alleen zou ik het sync-effect iets minder dominant maken. Dat maakt deze lead te dun.
maar al met al ......... lekkerrrrrrrrrr!

Heb het nu eens met headphones beluisterd (HD280 en HD580). Snare zit wel goed ingemixd. Vind hem wel nog altijd te rechtdoor klinken (euhum). Reverbtail klinkt nu wel te korrelig :D

Origineel geplaatst door Giorgio

En inderdaad je kan me kennen van Italo muziek. Hypersound o.a. Lonestarr en Zweedse Italo-disco van Rozzetta.

Wel grappig, ik dacht daarstraks, ik ga nog eens als referentie naar cybermax z'n italo snares luisteren. Euhm, ik zal maar beter zwijgen over snares denk ik. Laserdance snares vind ik trouwens wel geinig ;)

Back