Origineel geplaatst door Toon
Kun je die snaredrum niet wat meer compressen / eq'en/reverb'en? Klinkt nogal plat/clean IMO (te rechtdoor of zo). Solo en nummer is zeker OK (de zang vind ik zelfs behoorlijk strak, zeker die vrouwelijke vocalen
). Leuk
Hier snap ik helemaal niks van...
Als producer van Italo door de jaren heen vind ik de snare juist een van de sterke punten...
JUIST NIET COMPRESSEN!!! wat is dat toch op dit forum.... iedere echte producer weet dat je pas moet compressen als het voor de sound echt noodzaak is... een track moet er als visuele audio NIET uitzien als een sigaar! Als dat zo is weet je gewoon dat je track op de radio compleet kut en ielig klinkt en dat je wanneer je hem dan hard afspeelt GEK wordt van de "audioruis" het KNALT niet.... kijk in j*zusnaam uit met die f**king compressors!
Compressie vernaait de punch, het is duidelijk dat je een andere styl voor ogen hebt dan "vintage" Italo-Disco.
Deze styl hoor te "knallen" vooral als je het hard afspeelt... geen medelijden voor de "setjes" van de mensen thuis!
Ik vind het juist een erg fijne drum mix, okee, ik had net iets liever de echte Linn en 808 gehoord, maar bijvoorbeeld de 808 hihat die tactic gebruikt valt op doordat íe ondanks het digitale geneuzel nog wel echt overeind staat.
Bijna niets dan lof voor dit plaatje, er zijn zat top-trance boys die niet zo ver komen in een echte Italo song, het is een heel andere discipline.
Goed....
1 puntje van kritiek dan toch wel......... die Pro 53 klinkt gewoon niet op een Prophet 5, simpel zat, maar wat er nu is is echt okee en zeker mooi genoeg.
Ik stel voor je volgende track hier af te mixen, met Linn, DMX, 808, Prophets, Jupiters en Moogs.. ;-)
Greetz
Giorgio