Nord Rack, waar begin ik?

Toch nog even een Nord Rack vraagje...

Ik heb een midi keten als volgt gebouwd:
Yamaha O1X midi uit --> CS1X midi in
CS1X Midi uit --> Nord Rack Midi in
Nord Rack Midi uit --> Yamaha O1X Midi in

De Nord reageert prima op de cs1x, geen enkel probleem, alleen registreert Logic nu mijn noten niet! Ze worden blijkbaar prima naar de Nord verstuurd, maar die stuurt ze niet door naar zijn midi uit..
Logic ontvangt wel gewoon andere midi-data van de Nord, zoals het knoppendraaien enzo..

Hoe krijg ik het voor elkaar dat Nordjelief gewoon de ontvangen midi-data van de CS1X doorspuugt naar zijn midi-out? :o:

Dit klopt: MIDI doet niet standaard aan Merge'n. Op MIDI-uit vind je standaard wat er op het apparaat waar de kabel uitkomt, gebeurt, niet wat er op andere apparaten gebeurt. Volgens mij doe de Nord niet aan Merge'n (en heeft ook geen MIDI-thru, dus eigenlijk is het een typische last-thing-in-the-chain-bak), dus moet je in dit geval 2x een MIDI-in op de O2X hebben of met een MIDI-merger/splitter/patchbay gaan werken.

Zelf gebruik ik een A-880 die de MIDI-uit van de MIDI-interface van en BCF-2000 en een masterklavier merge't en dan naar alle MIDI-ins (behalve die van de BCF-2000) stuurt, zodat dingen kabaal kunnen maken. De MIDI-uit van de Nord heb ik ook aangesloten, maar daar doe ik alleen wat mee voor backupdoeleinden en dat is een andere patch van de A-880.

Alleen de NL3 en de G2 hebben een Midi Through en Midi Out uitgangen. Deze hoeven dus niet aan het eind van de chain te zitten.

Om toch een Midi Through te verkrijgen heb ik de MidiSport 8X MidiThrough box aangeschaft, met drie Midi bronnen In en * uitgangen. Dit werkt redelijk.

Wout

Een merger heeft als functie verschillende Midi data stromen op te tellen, dus dan zou je eigenlijk de Midi Through en de Midi Out samen krijgen.

Okdan!! Thanks voor de info... Wel waardeloos dat dit niet kan zeg :(

Njah, dan moet ik maar weer eens ALLES uit elkaar gaan trekken en een nieuwe keten opbouwen! :(
Wil dus dat de CS1X binnenkomt in Logic, maar ook alle knopbewegingen die ik verder maak op welke synth dan ook.. Hmm.. Iemand nog tips?

Gaat om een Yamaha CS1X, AN200, Clavia NordRack en een Roland MC-505, en dit gaat dus aangesloten worden op 2x midi in+uit..

Heb momenteel de chains zo geregeld:
O1X uit -> An200 in
An200 uit -> MC505 in
MC505 uit - O1X in

O1X uit -> CS1X in
CS1X uit -> Nordrack in
Nordrack uit -> O1X in

Hartstikke leuk, maar zo heb ik dat probleem dus.. zat al te denken om de CS1X uit naar de in van de O1X te sturen, en dan de Nordrack aan de thru van de CS1X te hangen, maar dan kan ik dus de knopbewegingen opnemen wel vergeten..

Volgens mij heb ik het probleem al opgelost... Had in een diep donker en duister hoekje nog een gamepoort - naar - midi kabel liggen.. Daar de CS1X aangeprikt, de Nordrack aan de mini-in en uit van de O1X gehangen en de chain met de an200 en de MC505 laten zitten zoals ie zat.. Volgens mij moet dat gaan werken zo!

Kan dan ws alleen niet freaken met de NR zolang Logic niet draait, maargoed.. Voorlopig draait het prima zo denkik :)

Tijd voor een interface, dan. Gelukkig zijn AMT8's niet meer zo prijzig ;).

Je kunt ook kijken voor een A880. Mijn Nords hangen daaraan. Voor de Mac heb ik een MT4 (bij Thomann voor € 49,00) staan. Terwijl de midi voor Modular via de A880 + MT4 midi poort 1 gaat, kan de editing zonder problemen via MT4's poort 2. Alleen jammer de editor voor OSX zo'n drama is.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Alleen de NL3 en de G2 hebben een Midi Through en Midi Out uitgangen. Deze hoeven dus niet aan het eind van de chain te zitten.

Om toch een Midi Through te verkrijgen heb ik de MidiSport 8X MidiThrough box aangeschaft, met drie Midi bronnen In en * uitgangen. Dit werkt redelijk.

Wout

Een merger heeft als functie verschillende Midi data stromen op te tellen, dus dan zou je eigenlijk de Midi Through en de Midi Out samen krijgen.

Hoi Wout,

Lid geworden van EM-forum?! :) Welkom ! Voor alle anderen: dit is 1 van de leukste fora die er zijn. Je hoort mensen over hun synths en muziek vanuit de gehele wereld.

www.emforum.nl

Attachments

• emf-banner.gif
    emf-banner.gif
    9,1 KB · Bekeken: 92
Sync van Nord Rack 3!!

Sync van Nord Rack 3!!

Ik kom toch maar weer even terug op het sync verhaal want zowel de NR3 als Logic slaven aan mijn Fantom is toch niet echt een lekkere werkwijze.

Als ik nu Logic weer als master gebruik en de NR3 als slave, heb ik het inmiddels wel voor elkaar om het tempo van de NR3 aan Logic aan te passen, duszodra ik mijn Logic op 110 bpm zet, dan volgt de NR3 netjes mee.

Probleem begint echter zodra ik een maat in Logic inteken en hiermee een arpeggio in mijn NR3 wil horen. De snelheid van de apeggio verandert NIET mee terwijl de clock dus WEL mee verandert!
Of is dit wat jullie mij duidelijk wilden maken, het probleem?

Dit moet toch gewoon kunnen??

Gaarne hulp.

8o)

Inderdaad.
Zelf doe ik zoiets nooit, maar volgens mij is dit toch de bug, die bij Clavia wel bekend is, maar nooit is verholpen...

Wout

OT

OT

Origineel geplaatst door René
Hoi Wout,

Lid geworden van EM-forum?! :)

Maar waar kan ik nu m'n wachtwoord veranderen :)
Gebruik graan voor speciale doeleinden één wachtwoord.

Wout

Re: Sync van Nord Rack 3!!

Re: Sync van Nord Rack 3!!

Origineel geplaatst door Ensemble
Ik kom toch maar weer even terug op het sync verhaal want zowel de NR3 als Logic slaven aan mijn Fantom is toch niet echt een lekkere werkwijze.

Als ik nu Logic weer als master gebruik en de NR3 als slave, heb ik het inmiddels wel voor elkaar om het tempo van de NR3 aan Logic aan te passen, duszodra ik mijn Logic op 110 bpm zet, dan volgt de NR3 netjes mee.

Probleem begint echter zodra ik een maat in Logic inteken en hiermee een arpeggio in mijn NR3 wil horen. De snelheid van de apeggio verandert NIET mee terwijl de clock dus WEL mee verandert!
Of is dit wat jullie mij duidelijk wilden maken, het probleem?

Ik heb geen Logic, werk af en toe met Cubase. Ik ken dit probleem niet maar je hebt altijd een workaround. Gebruik gewoon je Fantom arp en stuur je NR3 daar mee aan. De Fantom arp stuurt namelijk midi noten uit, die kun je dus opnemen met Logic en dan heb je ook geen tempo problemen meer. Zit er overigens geen arp in Logic?

Re: OT

Re: OT

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar waar kan ik nu m'n wachtwoord veranderen :)
Gebruik graan voor speciale doeleinden één wachtwoord.

Wout

Je moet naar Profile gaan en op change password clicken. Rest spreekt vanzelf.

groeten
rene

Attachments

• bigo-smile.gif
    bigo-smile.gif
    46,5 KB · Bekeken: 108
Back